Old Man Emu do 120tki

Moderator: luk4s7

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Old Man Emu do 120tki

Post autor: KALI »

Cześć,
Przymierzam się do liftu auta z pneumatyką. Chce podnieść o standardowe 2 cale i z tego co wyczytałem na forum, przy sprawnej pneumatyce najlepiej zmienić przód komplet (tracąc regulację twardości), a z tyłu tylko amorki. Najbardziej interesuje mnie komplet OME. Podzielcie się proszę opiniami z użytkowania tego zawiasu.
Docelowy setup auta to koła 33 cale (mam nadzieje, na feldze 16, co okaże się na dniach. info w temacie o oponach) zderzak stalowy przód z bullbarem (na razie bez wyciągarki, bo w poprzedniej 95tce przydała się dosłownie 1 raz i to w sytuacji, gdzie było kilka aut. Choć docelowo nie wykluczam.) Wiem o wadach niepotrzebnego montażu takiego zderzaka ale wolę mieć jednak taki z przodu, bardziej mi się auto podoba. Do tego komplet płyt pod autem i lekka zabudowa w bagazniku ale bez szuflad i z możliwością jej wyjęcia, gdy nie będzie potrzebna. i progi metalowe. To zasadniczo tyle. Auto z 2 akumulatorami.

Jak w praktycznym użytkowaniu sprawuje się OME i jaki konkretnie zestaw polecicie do powyższej specyfikacji?

Szukałem, trochę informacji znalazłem ale nie wszystko jeszcze wiem.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: rolkos »

Gdy kogoś potrącisz i zabijesz (bardzo prawdopodobne przy bullbarze - przeciśniesz człowieka przez te rury jak przez wyciskarkę) to do końca życia się nie wypłacisz. Planujesz kupić zderzak z jakimiś dokumentami homologacyjnymi? Z tego co wiem to w przypadku samochodów po 2004 roku taki dokument jest wymagany, chyba że to samochód specjalny (nie osobowy).

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: KALI »

Mam świadomość ryzyka. Co do homologacji to z tego co wiem stosowny przepis wszedł w życie w listopadzie 2007, moje auto jest zarejestrowane w Polsce wcześniej.
A moje pytanie dotyczy zawieszenia, choć oczywiście wszelkie porady są dla mnie istotne.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: rolkos »

Racja przepis dotyczy rejestracji od listopada 2007. Warto też mieć na uwadze że w przypadku zderzaków robionych przez kowali artystycznych, istnieje duża szansa że nie będą prwidłowo działały poduszki powietrzne (czujniki nie zadziałają).
Nie wiem czy tylko dla wątpliwego wyglądu warto rezygnować z bezpieczeństwa własnego i pieszych. Sorry za offtop, już więcej nie psuję wątku ;)

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: KALI »

Zderzak i sposób montażu dobiorę taki, żeby poduszki działały. O bezpieczeństwo pieszych dbam swoją ostrożna jazda, miałem już auto z metalowym zderzakiem i znam specyfikę jazdy takim autem. Choć oczywiście wszystko może się zdarzyć ale wtedy dla pieszego kwestia homologacji żelastwa niczego nie zmienia. Zdaje sobie sprawę z zagrożeń i rozumiem Twój punkt widzenia. Jednak decyzja co do zderzaka już została podjęta.

Fazi
Posty: 474
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: Fazi »

znam specyfikę jazdy takim autem ............

znaczy co ??

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: rolkos »

Co do amortyzatorów myślałeś o OME BP-51 lub TT http://www.wyprawa4x4.pl/amortyzator-pr ... owany.html
?
Teraz bym poszedł w tą stronę, zawsze masz tą możliwość dostosowania tłumienia do potrzeb trasy i aktualnego obciążania.

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: KALI »

Baaardzo chętnie zamontowałbym BP-51, niestety to zdecydowanie po za mój budżet. Zejdźmy na ziemię ;)

Myślałem o OME Nitrocharger Sport: http://www.wyprawa4x4.pl/amortyzator-pr ... 90000.html lub http://www.wyprawa4x4.pl/amortyzator-pr ... n140s.html (nie wyłapałem czym się różnią)
lub, jeśli nie zamontuję zderzaka przód to o tych: http://www.wyprawa4x4.pl/amortyzator-pr ... n139s.html

Sprężyny przód (przy opcji ze zderzakiem): http://www.wyprawa4x4.pl/sprezyny-przednie-ome-885.html
lub bez zderzaka: http://www.wyprawa4x4.pl/sprezyny-przednie-ome-883.html

Chyba dobrze to przeliczam.
Nie widzę natomiast amortyzatorów tył dla siebie, bo nie chcę dodatkowego obciążenia 150-400 kg, a to jedyny jaki jest w ofercie wyprawa4x4: http://www.wyprawa4x4.pl/amortyzator-ty ... -n142.html
Ale znalazłem wersję n141 https://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/84/721 ... N141-.html i ta chyba będzie lepsza, choć dalej wątpię czy będę miał 150 kg stałego obciążenia, a jeśli dobrze rozumiem, to kwestię np. załadowania auta na wyjazd rozwiązuje mi pneumatyka.

Dzięki za chęć pomocy w doborze konkretnego zestawu, to się bardzo przyda. Dodatkowo chętnie dowiedziałbym się jeszcze od kogoś, kto jeździ na OME, jak faktycznie się sprawuje ten zestaw. A gdyby taki był w Warszawie to już w ogóle bajka, chętnie dałbym się przewieźć. :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: rolkos »

Regulowane amortyzatory TT to już nie takie drogie. Zobacz sobie też SmartCoils od TT https://www.youtube.com/watch?v=tunEFrUpdPE idea jest taka że część sprężyny jest z cieńszego drugu przez co bez obciążenia są miększe.

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Re: Old Man Emu do 120tki

Post autor: KALI »

Nie wiem czemu ale nie mam wewnętrznego przekonania do TT. A regulowanego w ogóle nie biorę pod uwagę, głównie ze względu jednak na koszty. Natomiast o Smart Coils czytałem, oglądałem filmy i jak najbardziej jest za tym rozwiązaniem. Ale jestem też za stosowaniem zawieszenia kompletnego, jednego producenta. Nie neguję łączenia, mieszania różnych ale u siebie wolałbym zdecydować się na jedną firmę.
Właściwie główne moje pytanie brzmi, czy faktycznie OME jest dobrym, trwałym zestawem, który sprawdza się zarówno na wyjazdach jaki w codziennej jeździe do pracy (choć tu jestem gotów na ustępstwa względem komfortu, dla lepszego prowadzenia i komfortu po za asfaltem).

ODPOWIEDZ