Parujące szyby
Moderator: luk4s7
Parujące szyby
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że parują mi szyby. Klimatyzacja jest włączona a szyby parują.
Co może być tego przyczyną?
Co może być tego przyczyną?
Re: Parujące szyby
Zamknięty obieg w kabinie. Serio. Sam szukałem przyczyny kiedyś u siebie, a okazało się że... było zamknięte. Poczułem się jak dureń i nikomu nie przyznałem Czasami warto wyeliminować takie na pozór niemożliwe przyczyny.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Parujące szyby
Być może woda gdzieś w aucie. U mnie cieklo przez zgnita ramkę szyby.luk4s7 pisze:Zamknięty obieg w kabinie. Serio. Sam szukałem przyczyny kiedyś u siebie, a okazało się że... było zamknięte. Poczułem się jak dureń i nikomu nie przyznałem Czasami warto wyeliminować takie na pozór niemożliwe przyczyny.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Parujące szyby
Albo zabity filtr przeciwpylkowy.
Re: Parujące szyby
Z obiegu zamknietego w kabinie nie korzystam. Odpada.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Parujące szyby
To jeszcze nie znaczy że nie jest zamkniety- w koncu jest to realizowane elektrycznie, nie wiadomo czy nie stoi w pozycji zamknietej.
Re: Parujące szyby
Przeczytane w sieci:
Praktycznie układ auto klimatyzacji nie powinien się załączyć jeśli temperatura spadnie poniżej 3-5 stopni - są to granice pracy parownika zabezpieczone czujnikiem szronienia parownika. Okres zimowy to ogólne pojęcie a obiegowe opinie o konieczności załączania układu klimatyzacji nie wspominają o temperaturze zewnętrznej. Wielu kierowców w okresie odwilży używa opcji odparowania szyb ale nikt nie zwraca uwagi na temperaturę otoczenia w tym czasie. Załączenie klimatyzacji w takim przypadku pozwala na osuszenie powietrza a łączy się to z pracą klimatyzacji. Załączenie sprawnego układu klimatyzacji w temperaturach poniżej 0 nie jest możliwe - dbają o to czujniki.
Re: Parujące szyby
Zasadniczo tak jest. Lodówki w LC150 poniżej pewnej temperatury zewnętrznej też nie da się włączyć. W instrukcji jest to nawet opisane.
Re: Parujące szyby
sebastian44 pisze:To jeszcze nie znaczy że nie jest zamkniety- w koncu jest to realizowane elektrycznie, nie wiadomo czy nie stoi w pozycji zamknietej.
O tym samym pomyślałem! Czy sprawny mam układ wentylacji w samochodzie. Zacząłem kojarzyć fakty i jakiś okres temu coś pstrykało pukało z okolic tunelu przy prawej nodze, tak pewnie są jakieś silniki sterujące.?
I zdarzało się, że na klimatroniku ustawiłem 20 stopni i raz gorąco a raz zimno.
Może to byś powiazane?
Re: Parujące szyby
Nie. To kosmici się zadomowili. Wysiedli z butów jednego z najbardziej wykręconych pasażerów jakich wiozłeś!
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr?
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr?
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać
Re: Parujące szyby
Nie kumam co nabazgrałeś.luk4s7 pisze:Nie. To kosmici się zadomowili. Wysiedli z butów jednego z najbardziej wykręconych pasażerów jakich wiozłeś!
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr?
Sorry ale nie mogłem się powstrzymać
Parujące szyby
Te dźwięki to kosmici. Przecież to oczywiste!
A guzik moduluje wiatr. Masz w układzie letni a jest zima. Musisz zmienić wiatr na zimowy
A teraz poważnie - przy każdym wylocie jest taki serwomechanizm który porusza tą klapą. Ty wciskasz guzik gdzie ma wiać a te silniczki zamykają lub otwierają klapę. Normalnie są niesłyszalne. Jak się psują to zaczyna być je słychać. Jak się całkiem zepsują to ich znowu nie słychać a klapa stoi (zamknięta, otwarta lub gdzieś po drodze). Ot cała tajemnica.
Wsadź głowę pod kierownice lub za schowek pasażera i popatrz jak idą kanały od nawiewu. Gdzieś na nich znajdziesz te silniczki. Zmieniaj ustawienia nawiewu przyciskami i obserwuj co się z dzieje z ramieniem do nich przyczepionym. Powinno się poruszać. Jeśli stoi to są one kaputt.
A guzik moduluje wiatr. Masz w układzie letni a jest zima. Musisz zmienić wiatr na zimowy
A teraz poważnie - przy każdym wylocie jest taki serwomechanizm który porusza tą klapą. Ty wciskasz guzik gdzie ma wiać a te silniczki zamykają lub otwierają klapę. Normalnie są niesłyszalne. Jak się psują to zaczyna być je słychać. Jak się całkiem zepsują to ich znowu nie słychać a klapa stoi (zamknięta, otwarta lub gdzieś po drodze). Ot cała tajemnica.
Wsadź głowę pod kierownice lub za schowek pasażera i popatrz jak idą kanały od nawiewu. Gdzieś na nich znajdziesz te silniczki. Zmieniaj ustawienia nawiewu przyciskami i obserwuj co się z dzieje z ramieniem do nich przyczepionym. Powinno się poruszać. Jeśli stoi to są one kaputt.
Re: Parujące szyby
No u mnie jeszcze do tego sygnał rozgrzewa lub schładza powietrzeluk4s7 pisze:
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr?
Parujące szyby
Mylisz pojęcia. Jezzzuuu sami humaniści! Wiadomo, było nawet na plastyce w podstawówce (chyba że ktoś mial zwolnienie od lekarza) że to przez zmianę ciśnienia powietrze ma inną temperaturę. Jak niż to niską, a jak wyż to wysoką. Logiczne. Dlatego albo grzeje albo chłodzi. A ten guziczek od zmiany temperatury to podnosi to ciśnienie opowiadając mu o sytuacji politycznej w Polsce. Dlatego tak szybko leci ciepłe tej zimy.gobio pisze:No u mnie jeszcze do tego sygnał rozgrzewa lub schładza powietrzeluk4s7 pisze:
A jak myślisz zmienia się kierunek nawiewu powietrza w automatycznej klimie? Ty wciskasz guzik a ten wysyła sygnał radiowy który moduluje wiatr?
No. Teraz wszystko jasne?
Re: Parujące szyby
Ja to rozumiem tylko taka beka