Automat w terenie

Moderator: luk4s7

buła lx450
Posty: 104
Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: buła lx450 »

trzeba się zatrzymać.

manualsco
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2018, 09:31
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: manualsco »

Toyota Automat Przewodnik właściciela

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: luk4s7 »

Te, manuals... mam pewien dylemat bo wrzucasz chamskie reklamy ale w sumie na temat i jest na tych stronach trochę przydatnych treści. Większość płatna ale darmo też.
Oddaję więc głos widowni: oceńcie szanowni - banować czy ma to jakąś wartość.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: vGreg »

rolkos pisze: Luk4s7 - w 120 w manuału jest jak 90 czyli nie ma możliwości włączenia reduktora bez blokady centralnej. Myślę że w sytuacji którą opisałeś nic byś nie uszkodził. Jeden facet prawie rok jeździł na HL i nic się nie posypało, oczywiście nie jest to zalecane ;)
Porada od ARB kiedy można włączyć diff lock:
http://www.arb.com.au/
W wolnym tłumaczeniu:
Ludzie często myślą, że Blokada Diff jest tylko dla jazdy 4WD, ale mogą też ich używać w innych warunkach np. na mokrym asfalcie (...).
Jeśli nie masz pewności, czy wjedziesz np na wzgórze lub przez błoto to należy włączyć blokadę tylnego diff. To taka miła świadomość bezpieczeństwa. Jeśli jest problem z wyjechaniem należy ściągnąć nogę z pedału gazu i włączyć blokadę diff na przednim moście. Nie należy włączać blokad jeżeli trzymasz nogę na pedale gazu i kręcą się koła (przekazywany jest moment napędowy w silnika), może to doprowadzić do uszkodzenia układów blokady diff lub innych części układu napędowego. To odpowiednik próby zmiany biegów bez sprzęgła.
Często zapomina się o załączeniu tylnego diff do zjazdu. Na stromych, skalistych, śliskich nawierzchniach poszczególne koła tracą przyczepność. Blokadę tylnego diff należy załączyć przed zjazdem na szczycie wzgórza, a będziesz zaskoczony, jak dobrze samochód zjeżdża. Gdy oba koła tylne obracają się z tą samą prędkością, pojazdu odbędzie się znacznie prostsza.
To tylko kilka przykładów, kiedy i jak używać blokady. Najlepszą rzeczą jaką można zrobić, jest jednak nauka własna i nauczyć się kilku nowych technik. To naprawdę najlepsza rada, jaką mogę ci dać!
Stuart Schoof
(Air Locker Design Engineer)


PS.
Jeżeli blokady używa się na skałach to można też na podjazdach betonowych czy asfaltowych, byle rozsądnie czyli z małymi prędkościami. :)

ODPOWIEDZ