Automat w terenie

Moderator: luk4s7

CooL
Posty: 119
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Automat w terenie

Post autor: CooL »

U mnie, jak naciskam przycisk zapięcia blokady w czasie jazdy, kontrolka pomiga i zaczyna palić się ciągłym światłem. Jak rozumiem to oznacza zapięcie.

Mam 120 z automatem.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: jezus »

Blokadę w czasie jazdy ???? gratulacje..... że jeszcze działa.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: rolkos »

Jezus - zgodnie z instrukcją w 120 można zapinać centralną blokadę w czasie jazdy, przy dowolnej prędkości i bez sprzęgła. Co innego reduktor i blokada dyfra tylna. Dotyczy to manualnej i automatycznej skrzyni.

Wcześniej załączyłem zdjęcie z instrukcji. Rokfor też opisał co i jak.

Luk4s7 - w 120 w manuału jest jak 90 czyli nie ma możliwości włączenia reduktora bez blokady centralnej. Myślę że w sytuacji którą opisałeś nic byś nie uszkodził. Jeden facet prawie rok jeździł na HL i nic się nie posypało, oczywiście nie jest to zalecane ;)

CooL
Posty: 119
Rejestracja: 20 gru 2016, 12:40

Re: Automat w terenie

Post autor: CooL »

Ano w czasie jazdy, miałem wrażenie, że nie zapina się powyżej 50km/h - czerwona kreska na prędkościomierzu.
Rolkos już potwierdził, ale ja to wziąłem na logikę, skoro system jest uruchamiany przyciskiem i stoi pod spodem cały komputer, to nie włączy jeśli będzie to mogło coś zepsuć. :-)

Swoją drogą bardzo wygodne, gdzie patrole stają, ja po prostu przyciskam guzik i jadę. :-)

Co do reduktora, to pamiętam, że w vitarze z H4 -> 2H można było w czasie jazdy zmieniać, bardzo wygodne do ruszania po śliskim. Ale z 2H -> 4H albo 4H <-> 4L tylko po zatrzymaniu.
W jeepie z 4H <-> 4L tylko skrzynia na N i pełne zatrzymanie.

Czyli dla mnie na chłopski rozum, jak jest wajcha to trzeba zatrzymać, jak guzik to naciskać, najwyżej komputer nie pozwoli włączyć ;-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: Rokfor32 »

W układach bez TRC (czyli bez przycisku) też można zapinać HL w czasie jazdy - byle by to było na wprost, czyli w sytuacji gdzie centralna różnicówka nie ma co robić.

Tyle, że należy do tego podejść rozsądnie - z tej funkcji nie korzysta sie zapitalając autostradą :wink: W praktyce więc temat dotyczy małych prędkości w terenie.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: rolkos »

W instrukcji napisali też że nie można włączać jeśli któreś z kół jest w poślizgu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: Rokfor32 »

Czyli auto pod obciążeniem napędu, a nie jedzie.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: Zibi »

czyli jedzie ale kola napęd na koła idzie równomiernie.

bernilas
Posty: 71
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:31
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: bernilas »

Hubert jak nadal szukasz instrukcji papierowej do LC120 to odezwij się, mogę mieć jeszcze kilka sztuk to sprawdzę.

Darek...
Posty: 105
Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: Darek... »

CooL pisze: Swoją drogą bardzo wygodne, gdzie patrole stają, ja po prostu przyciskam guzik i jadę. :-)
niestety nie... dopiero po zapięciu blokady, masz to co patrol ma - z dołączonym przodem :D

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: rolkos »

Czyli w Patrolu wysiadasz, załączasz manualnie sprzęgiełka wsiadasz i jedziesz. W 120 w czasie jazdy naciskasz przycisk lub jak w moim przypadku przesuwasz lewarek do przodu i to bez zatrzymywania się.

buła lx450
Posty: 104
Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: buła lx450 »

rolkos pisze:Czyli w Patrolu wysiadasz, załączasz manualnie sprzęgiełka wsiadasz i jedziesz. W 120 w czasie jazdy naciskasz przycisk lub jak w moim przypadku przesuwasz lewarek do przodu i to bez zatrzymywania się.
nie, w patrolu jak masz manuale to przekręcasz i włączasz wajchę 4x4 a jak automaty to nic nie robisz poza wajchą od 4x4, a po zakończeniu jazdy 4x4 z automatami trzeba wyłączyć wajchę i cofnąć około 2metrów :mrgreen:

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: rolkos »

A automatami za to jak utkniesz i musisz rozbujać samochód "przód tył, przód tył" to się rozpinają?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 13:16 przez rolkos, łącznie zmieniany 1 raz.

buła lx450
Posty: 104
Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: buła lx450 »

nie nie rozpinają się :mrgreen: rozepną się po cofnięciu wajchy na 2x4 i cofnięciu autem ok 2metry :mrgreen: miałem dwa parchate i nigdy mi się nie rozpięły przy bujaniu autem :mrgreen: i nie słyszałem żeby komukolwiek się to stało :mrgreen: ktoś kto nigdy nie miał z parchem do czynienia jakiś bujd na opowiadał :lol:

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Automat w terenie

Post autor: rolkos »

Powinien być tam znak zapytania ;). Inna sprawa, żeby przełączyć z 2x4 na 4x4 nie trzeba się zatrzymać?

ODPOWIEDZ