Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 wrz 2018, 0:48
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 gru 2017, 18:23 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:40
Posty: 31
Uszanowanie :-)

Mam j120 z TEMS i zastanawiam się jak powinienem planować budżet na przeróbki i dozbrajanie. ;-)

1. Czy zawieszenie pneumatyczne wytrzyma dołożenie bagażnika dachowego z namiotem i 3 osoby z bagażami ?

2. Czy zmieniając miechy na sprężyny można zostawić i używać amortyzatory z regulacją twardości ?

Pozdrawiam,
Rysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2017, 20:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15020
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jeśli TEMS jest sprawny to przejechałem takim zestawem Maroko i Saharę Zachodnią. Zamiast trzeciej osoby był tylny zderzak Kaymara z kołem zapasowym. Bagażnik aluminiowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2017, 22:08 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:40
Posty: 31
Czyli się nie wygłupiać z usuwaniem TEMS, tylko o nie dbać. :-)
Widzę Kylon, że jesteś zwolennikiem pneumatyki. Np. Andrew st Pierre White twierdzi, że tylko sprężyny. ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2017, 22:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1872
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
CooL pisze:
Andrew st Pierre White twierdzi, że tylko sprężyny. ;-)

A bo on trochę inaczej jednak użytkuje auto. Jeśli jedziesz Canning Stock Route (czyli 1000km niczego wokoło) to awaria pneumatyki (dupa na glebie) unieruchamia auto. I prawie niemożliwe będzie dojechanie nim do celu podróży w takim stanie. Może to być potencjalnie zagrożeniem życia. To nie koło że można wysłać inne auto po zapas. Albo pożyczyć. Mówił z resztą o meandrach wyboru auta i takich szczegółów jak zawieszenie, w jednym z ostatnich cykli.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2017, 23:12 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:40
Posty: 31
Tak, życie od tego nie zależy, ale portfel owszem. Bo naprawa TEMS w Austrii będzie droższa niż w Polsce. Stąd moje pytania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2017, 23:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15020
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Sprężyna zawsze jest pewniejsza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2017, 23:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1872
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Szczególnie jak nie zmęczona i/lub przeciążona. Co najwyżej pęknie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 22:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 18:36
Posty: 44
Auto: only Toyota :)
czy TEMS ma jakiś wpływ przy spaniu w namiocie dachowym w j12? może to dziwne pytanie, ale gdzieś czytałem, że zawieszenie TEMS po zamontowaniu namiotu dachowego "zwariowało"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 14:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2013, 10:58
Posty: 98
Lokalizacja: 4x4 Szczecin
trudno znaleźć jakiekolwiek wytłumaczenie takiego stwierdzenia :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 23:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15020
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Bzdura jakaś. Raczej było to powiązane z awarią systemu jako taką a nie to że ktoś namiot założył. Zbieg okoliczności.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2018, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 18:36
Posty: 44
Auto: only Toyota :)
no dla mnie to też było dziwne, ale sam już tyle "ciekawostek" motoryzacyjnych typu, "panie jakem mechanik, to niemożliwe" :) przeżyłem, że zwątpiłem

Krzysztof, a z Twojego doświadczenia j12 z pneumatykiem i namiotem dobrze się spisuje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2018, 13:05 
Offline

Rejestracja: 20 lis 2016, 18:47
Posty: 15
Cześć, namiotu na dachu nie posiadam ale wożę zabudowę która pozwala spać w miarę komfortowo 2 osobom. Na dachu jest bagażnik, waga całego to około 40 kg. Mam j120 z pneumatyką, a z uwagi że bardzo dużo jeżdżę po Europie, bardzo mi to odpowiadało. jednak po ostatnim wyjeździe na wakacje skłaniam się do wymiany na sprężyny. Całe szczęście awaria pojawiła się już po powrocie do kraju, w sumie to 3 tygodnie po powrocie i równie dobrze może nie mieć związku z eksploatacją samochodu na wyjeździe, ale jednak wolę dmuchać na zimne. Tym bardziej, że chcę wymienić zderzak z tyłu i przenieść koło zapasowe na ten nowy zderzak właśnie.
Co do samej awarii, samochód podnosi się i opuszcza, jednak jak postoi dzień albo dwa to z prawej strony 'zjeżdża do najniższego poziomu'. Z uwagi na pracę mniej więcej 2 razy w tygodniu jeżdżę odcinki po 1200 - 1300 km i w trakcie jazdy nie ma najmniejszego problemu. Nie mniej jednak coś jest nie tak, i nie wyobrażam sobie wyjazdu w takim stanie na kolejne wakacje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2018, 17:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15020
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Dziurawy miech.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group