elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Mirekk »

Oznaczenia na diagramie sugerują że to silnik krokowy, ale w sumie to obojętne z punktu widzenia tutejszego problemu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Rokfor32 »

Zerknąłem na schemat - to jest tak zrobione, że nie ma opcji żeby na pinach 2 i 5 tego serwosilniczka nie było napięcia. Nie ma żadnych dodatkowych złączy po drodze - a zasilane tego elementu idzie z tej samej magistrali co zasilanie np. MAF i silnika przepustnicy. To wszystko jest na jednym torze, bez wtyczki po drodze, dopiero jako całość dochodzi do złącza z wiązką kabinową.

Czyli bez tego napięcia silnik by może na wolnych mógł pogadać, i tyle, w dodatku wypluwając litanie błędów. A i to by musiało byc przerwane na wtyczce przy wiązce silnikowej, nie wcześniej, bo dalej z tego toru jest zasilany ECU, więc bez tego napiecia nawet by silnik nie drgnął.

Rozgałęzienia nie sa doczepiane do magistrali byle gdzie - wszystkie schodzą się w jeden punkt, na schemacie oznaczony jako I8. to wygląda jak wtyczka, ale taka jednostronna (druga część wtyczki to dekielek ze zworkami). Ta ma się znajdować na wiązce silnikowej, ale wewnątrz kabiny, po lewej stronie komputera silnika.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Rokfor32 »

Mirekk pisze:Oznaczenia na diagramie sugerują że to silnik krokowy, ale w sumie to obojętne z punktu widzenia tutejszego problemu.
Na tym schemacie nie ma oznaczenia pinów, a jedynie ich numery we wtyczce i kolory kabelków.

Dla tego serwosilniczka oznaczenia od strony ECU to :VN-B, VN+B, VN-A i VN+A, a od strony silniczka LU-B, LU+B, LU-A, i LU+A. Oraz dwa piny oznakowane jako +B1 i +B2.

Naprawdę - do dłubania z tego typu awariami potrzebne sa schematy fabryczne ... :wink:

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Mirekk »

Dla wyjaśnienia, bez związku z problemem. Oznaczenia o których wspomniałem nie odnoszą się do pinów/schematów, tylko budowy silników elektrycznych. Liczba przewodów i ich podłączenie sugeruje silnik krokowy. Ale to nie istotne.
I nie namawiam nikogo do dłubania w instalacji, tylko logicznego przejrzenia ciągłości przewodów :)
A przy okazji przejrzałem kolejny rozdział książki: "Sam naprawiam Landcruiserę", co mi się - mam nadzieję - do niczego, nigdy nie będzie musiało przydać ;)

Stanek 57
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2017, 12:51

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Stanek 57 »

Chciałbym wszystkim podziękować za zainteresowanie tematem
Pozdrawiam

Stanek 57
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2017, 12:51

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Stanek 57 »

https://images83.fotosik.pl/1005/eb9d3e ... 0c3gen.jpg Witam ciepło, oto wyniki 3 wizyty u diagnosty

Stanek 57
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2017, 12:51

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Stanek 57 »

Może ktoś to skomentuje

Stanek 57
Posty: 17
Rejestracja: 04 gru 2017, 12:51

Re: elektryczne sterowanie łopatkami turbiny - schemat

Post autor: Stanek 57 »

Witam. Prosiłbym bardzo o usunięcie moich postów dotyczących problemów z turbiną w Toyocie LC 120
Dzieki

ODPOWIEDZ