Rozwiązanie radykalne i proste - wyłączyć radio
Prawdopodobnie to nie turbina ale pulsacje zasilania pochodzące z alternatora. Częstotliwość tego zakłócenia powinna rosnąć wraz z obrotami silnika. Np zmiana z 1000 na 2000 rpm powinna podnosić dźwięk o oktawę - jak masz słuch muzyczny to usłyszysz.
To się pojawiło tak nagle? Coś było zmieniane?
Może było zawsze tylko ostatnio odtwarzałeś ciche nagranie i trzeba było podkręcić głośność.
Najprawdopodobniej to mogą być problemy z filtracją zasilania albo uszkodzenia ekranu anteny czy kabli sygnałowych albo problemy z masą.
Sugestie o zasilaniu były omawiane przy okazji CB radio:
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=15704
Tam vGreg dał odnośnik do strony opisującej zasilanie CB ale to jest prawdziwe także dla zwykłego radia.
W j12 były różne wersje audio i składają się z kilku elementów. Na przykład w wersji Navi sygnał na głośnik kierowcy (lewy przód) przechodzi przez nawigację pod fotelem pasażera. Ta nawigacja ma swój wzmacniacz audio i jak odtwarza komunikaty to odłącza głośnik od normalnego audio i transmituje swoje komunikaty. Do samego audio przychodzi także analogowy sygnał z odtwarzacza CD (tego w schowku pasażera).
Jest w tym systemie wiele miejsc gdzie zakłócenia mogą wtargnąć do toru audio.
Ścieżki poszukiwań:
- filtracja zasilania
- sprawdzenie przewodów szczególnie sygnałowych - ekran/oplot
- sprawdzenie masy - może któryś element traci masę (zwiększa rezystancję do masy) i pulsacje zasilania przenoszą się na masę, dodatkowo sygnały audio mają najczęściej oddzielna masę i nie należy jej łączyć z masa zasilania "gzie popadnie" bo tworzą się pętle masy które zbierają zakłócenia.