Strona 1 z 1

Wskaźnik doładowania turbo

: 08 lis 2017, 13:35
autor: rolkos
Ciężko jest w 1KD-FTV dodać wskaźnik doładowania? Da się to jakoś sprytnie zrobić bez wiercenia itd.?

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 14:20
autor: vGreg
Masz na myśli wiercenie otworu w grodzi silnika?
Wybrałeś już wskaźnik?
Bo jest klika typów:
1) cyfrowe - rurka fi 5 podłączona do czujnika w komorze silnika, który podpina się wiązką (3 przewody) do wskaźnika.
2) cyfrowe - rurka fi 5 podłączona do wskaźnika,
3) analogowe - rurka fi 5 podłączona do wskaźnika,

Dla wariantu 1) wiązka ma małą średnicę tylko, że jest zakończona kostkami po obu stronach. Można ciąć i lutować. Wtedy szukasz otworu około fi4 dla wiązki.

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 14:30
autor: rolkos
Bardziej chodzi mi o podłączenie tego do turbiny, czy w 1KD-FTV jest jakaś możliwość mierzenia doładowania bez modyfikacji samej turbiny, może jest jakiś sensor pod który da się podpiąć, ew. miejsce gdzie można trójnik lub wkręcić dodatkowy sensor.

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 14:41
autor: rolkos
Doczytałem że z turbo powinien wychodzić gumowy wężyk i dojść do sensora, tam podobno można się jakoś podłączyć. Jakby ktoś to już robił to byłoby mi łatwiej, niż zgadywać.

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 14:54
autor: vGreg
Pstryknij fotkę komory silnika.

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 17:15
autor: Rokfor32
Trójnik powietrzny do MAPsensora, i dowolny wskaźnik.

Można też podpiąć się do sygnału MAP - ale trzeba to zrobić tak, żeby nie zakłócić oryginalnej elektroniki korzystającej z tego czujnika, i sygnał trzeba przeskalować, żeby odczyt wychodził w barach.

Rozwiązanie pierwsze jest daleko prostsze, i do wykonania dla laika. To drugie wymaga minimum wiedzy i zdolności z podstaw elektroniki.

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 18:45
autor: luk4s7
A do KZJ’ta też tak prosto?

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 19:34
autor: Rokfor32
też

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 09 lis 2017, 21:47
autor: vGreg
rolkos pisze:Doczytałem że z turbo powinien wychodzić gumowy wężyk i dojść do sensora, tam podobno można się jakoś podłączyć. Jakby ktoś to już robił to byłoby mi łatwiej, niż zgadywać.
Montaż i wygląd w LJ:
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t= ... 74#p211874

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 10 lis 2017, 06:59
autor: Rokfor32
W J7 fajnie się montuje, jeżeli się zrezygnuje z jednej kratki nawiewu - wskaźnik 50mm pasuje tam idealnie. Ale nawet takie w zewnętrznej obudowie można tam ładnie wkomponować. Natomiast w J12 taki zegar będzie trochę jak nie z tej bajki ... :wink:

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 10 lis 2017, 10:20
autor: rolkos
U mnie pokrętła mam jak w piekarniku więc okrągły wskaźnik może nie wyglądał by jak od czapy. Zastanawiam się na elektronicznym z ekranikiem, wywaliłbym oryginalny zegarek z nad radia. ew. mam jeszcze półeczkę pod radiem tyle że bardzo ją lubię ;)

Myślałem o Reveltronics, niestety komputerek nie obsługuje D-4D czyli spalania, zasięgu czy ilości paliwa w baku mi nie pokaże. Tylko zewnętrzne sondy będą działały (ciśnienia olej, doładowania, temperatury, EGT, chłodnica, olej itd.).

Wyświetlacz z Reveltronics brałbym OLED
https://youtu.be/dOOXRnN7p0c?t=15s

https://www.reveltronics.com/pl/produkt ... ladowy-ukp


Obrazek

Tu jak wygląda wy wyświetlacz w praktyce:
Obrazek

Re: Wskaźnik doładowania turbo

: 10 lis 2017, 16:49
autor: vGreg
To UKP były tylko do turbo?
Może okrągły zamontuj a lewym słupku.