Brak przedniego napedu
Moderator: luk4s7
Brak przedniego napedu
Witam Panowie!
Mam pytanie odnosnie przedniego napedu.
Pacjent LC120 2003rok
Z tego co wiem to lc120 ma staly naped na 4 kola.
U mnie przedni naped nie dziala jezeli przednia os jest na twardyn a tylna ma lekko wtedy tylko tyl kreci.przod zalacza sie dopiero jak wlacze blokade centralnego. Tak sie dzieje jezeli stoje w miejscu
Jak lece "bokiem" na mokrej lace to tyl i przod kreci bez wlaczonej centralnej blokady.jak tylko stqne w miejscu kreci tylko tyl. Ma ktos jakies sugestie? Myslalem ze naped zalacza sie tak jak haldex/quattro
Sorry za brak polskich znakow.
Mam pytanie odnosnie przedniego napedu.
Pacjent LC120 2003rok
Z tego co wiem to lc120 ma staly naped na 4 kola.
U mnie przedni naped nie dziala jezeli przednia os jest na twardyn a tylna ma lekko wtedy tylko tyl kreci.przod zalacza sie dopiero jak wlacze blokade centralnego. Tak sie dzieje jezeli stoje w miejscu
Jak lece "bokiem" na mokrej lace to tyl i przod kreci bez wlaczonej centralnej blokady.jak tylko stqne w miejscu kreci tylko tyl. Ma ktos jakies sugestie? Myslalem ze naped zalacza sie tak jak haldex/quattro
Sorry za brak polskich znakow.
Re: Brak przedniego napedu
https://m.youtube.com/watch?v=ZN6xHc7Nz-E
https://m.youtube.com/watch?v=-4iI1ZfSS18
Wiekszosc napedow nie pozwoli wyjechac gdy tylko jedno kolo ma trakcje, wyjatek to awd subaru. W wiekszosci przypadkow elektronika tylko dohamowuje kola.
https://m.youtube.com/watch?v=-4iI1ZfSS18
Wiekszosc napedow nie pozwoli wyjechac gdy tylko jedno kolo ma trakcje, wyjatek to awd subaru. W wiekszosci przypadkow elektronika tylko dohamowuje kola.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2017, 12:47 przez dohap, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Brak przedniego napedu
I jeszcze jedno warte uwagi: https://m.youtube.com/watch?v=j33wMZO6zI0
Re: Brak przedniego napedu
Tak działa centralny dyferencjał. Moc przekazywana jest na oś która ma lżej, tak sam jak działa dyferencjał na osi gdzie moc przekazywana jest na koło któremu jest lżej.
Dodatkow nie w każdej 120 jest elektronika "przyhamowujaca" koło w poślizgu. Są takie 120 gdzie masz prawdziwą blokadę dyferencjału włączaną ręcznie (pokrętło pod stacyjką).
Dodatkow nie w każdej 120 jest elektronika "przyhamowujaca" koło w poślizgu. Są takie 120 gdzie masz prawdziwą blokadę dyferencjału włączaną ręcznie (pokrętło pod stacyjką).
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Brak przedniego napedu
Podsumowując, wszystko u Ciebie działa jak trzeba, a blokada jest po to żeby jej używać właśnie w takich sytuacjach
Re: Brak przedniego napedu
Ok dzieki za odp.
Tak na marginesie to Audi Q7 zajade dalej niz Toyota zanim wlacze blokade centralnego
Tak na marginesie to Audi Q7 zajade dalej niz Toyota zanim wlacze blokade centralnego
Re: Brak przedniego napedu
Oczywiście wszystko w rękach, a raczej nodze, kierownika. Opony też zazwyczaj q7 ma gładsze... więc z tym zajechaniem dalej, to ryzykowne stwierdzenie
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Brak przedniego napedu
Właściwości terenowe to nie tylko kwestia tego kiedy przód sie zapnie. Gdyby tak było wszyscy by pomykali Q7 czy dacia. Znaczenie ma prześwit, skok zawieszenie, trwałość podzespołów, kąty itd itp.
Toyoty maja dość prostą konstrukcję napędów, tam skupiono sie na niezawodności.
Toyoty maja dość prostą konstrukcję napędów, tam skupiono sie na niezawodności.
Re: Brak przedniego napedu
Wiem, wiem o co chodzi:) mamm HJ60 z dwiema blokadami
Re: Brak przedniego napedu
Może jednak się tak zdarzyć, w sprzyjających warunkach, że q7 zajedzie dalej... w końcu moc silnika jest nieporównywalna. W autach terenowych, ale takich naprawdę terenowych, kluczem do sukcesu jest konstrukcja optymalna, czyli taka, aby było możliwie jak najlepiej w każdych warunkach - oznacza to, że praktycznie zawsze jest jakiś kompromis typu coś-za-coś.
Re: Brak przedniego napedu
Moc silnika to akurat trzeciorzędne znaczenie...