Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Moderator: luk4s7

slednecks
Posty: 99
Rejestracja: 06 sie 2017, 00:20

Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: slednecks »

Chodzi mi o preparat do czyszczenia wtrysków. Naczytałem się tutaj na forum o dostawaniu się paliwa do oleju poprzez nieszczelne uszczelnienia na przelewach wtryskiwaczy. U mnie oleju jest ponad stan i podejrzewam że ma to miejsce. Być może ktoś po prostu dolał za dużo oleju, nie wiem, samochód mam od tygodnia. Jest tego oleju 5 mm ponad max.
Wracając do tematu, czy gdyby tak było to czy użycie liqui moly może pogorszyć ten stan, np poprzez wypłukanie nagaru spowodować że większa ilość ropy dostanie się do oleju? Silnik ma 330tys km, żadnych niepokojących objawów pracy, odpala od strzała, jedynie nieco kopci na czarno przy gwałtownym dodaniu gazu. No i spalanie jakby ciut za duże. Poniżej 10 litrów w trasie, przy lekkiej nodze raczej ciężko będzie zejść.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: zombi »

Moim skromnym zdaniem to Ty si e nie zastanawiaj tylko wymień olej. Bo jak jest tak jak podjrzewasz to silnik się zatrze zamin wyciagniesz wnioski.
A co do l.moly - jak silnik trzyma sie na nagzrze to i tak remont masz bankowo. Tak wiec ja bym zalał. Ale dla jasności mechanikiem nie jestem.

slednecks
Posty: 99
Rejestracja: 06 sie 2017, 00:20

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: slednecks »

Jutro zmieniam olej, na shell helix 5w40 i bede patrzył czy przybywa go na miarce.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: gwt »

Podobny temat był swego czasu na forum Land Rovera.
Teza jest taka, że dzisiejsze paliwa są zbyt ekologiczne dla silników m. in. z uwagi na brak związków siarki, która ma właściwości smarujące. W zasadzie mało kogo to obchodzi bo dzisiejsze auta nie są projektowane na przebiegi rzędu miliona km tylko na 200 - 300 tys. więc wszystko się amortyzuje równomiernie i nieuchronnie prowadzi do śmierci technicznej.
Podobno aby w perspektywie długoterminowej zrobić dobrze silnikowi można nieco poprawiać właściwości paliwa poprzez dodanie dobrego oleju do dwusuwów w proporcji do 1:250 do 1:300. Ma to zwiększać właściwości smarujące paliwa, oczyszczać wtryskiwacze,zmniejszać i wyrównywać korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR), zmniejszać zużycie paliwa, zmniejszać zadymienie, wyciszać pompy wysokiego ciśnienia. Czyli same plusy.

Jednym z polecanych olejów 2T był właśnie produkt Liqui Moly więc tak mi się skojarzyło po przeczytaniu tytułu postu.

Całość długiego wywodu w linku poniżej:
http://landklinika.pl/index.php?option= ... Itemid=181

Jakieś opinie od teoretyków i praktyków?

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: dohap »

gwt: Kolega pisze o troche innym problemie, bo przybywa mu oleju a on to lekcewazy (cieszac sie jak inni na forum ze diesel z cr oleju nie bierze...). ale fakt 2T ma tu pewna role do odegrania.
Tego oleju 2T LM juz u nas nie ma w sprzedazy, nie wszystkie 2T mozna lać, najlepszy z dostepnych jest shell. Temat ogarniety profesjonalnie na forum alfy romeo, nie ma co wywazac otwartych, wywazonych i zdeptanych drzwi.
Dodawanie 2T sugerowano mi (zeby bylo zabawniej) w 3 aut serwisach 3 roznych marek.

Pewien problem to koszt tej zabawy.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: gwt »

Odniosłem się do pierwszego zdania w którym kolega napisał: "Chodzi mi o preparat do czyszczenia wtrysków." Nie wiem czy to będzie miało jakiekolwiek przełożenie w kwestii przybywania oleju ale z dostępnych informacji wynika, że regularne dodawanie oleju 2T ma wpływ na oczyszczanie wtrysków.

Prawdą jest natomiast to co napisałeś, że nie każdy olej 2T jest polecany na dolewki do paliwa. Ten post na który się powołuję jest bardzo rozbudowany. Nie wiem czy jest sens cytować go w całości ale cytując fragmenty:

"Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC."


"Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD"

Co najmniej jeden z polecanych olejów LM jest obecny na polskim rynku to Liqui Moly 1052.

slednecks
Posty: 99
Rejestracja: 06 sie 2017, 00:20

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: slednecks »

A ile tego oleju miałbym dolewać do pełnego baku ropy?

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: gwt »

Przecież napisałem wcześniej. Rekomendacje sugerują proporcje między 1:250 a 1:300.
To nie jest wyższa matematyka jak zalewasz do baku powiedzmy 70 litrów to między 280 a 230 ml.

Pytanie czy ktoś (ale nie sąsiad szwagra od pierwszej żony) realnie potwierdza sens stosowania bo każde tankowanie to dodatkowo kilkanaście złotych za olej. Nie licząc całej fatygi.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: dohap »

Tak, ja potwierdzam. Alternatywą moze byc paliwo uszlachetnione, o wiekszych wlasciwosciach smarujacych. To juz trzeba sobie przeliczyc i sprawdzic, co i jakiej jakosci dostepne jest na stacji na ktorej tankujemy. Nie kazde dodatki sa tej samej jakosci. "O" bym nie lał, a lotos i Stat juz owszem, szczegolnie po wprowadzeniu nowych kanadyjskich dodatkow.
Jest z tym troche kombinacji, najlepszym rozwiazaniem jest benzyna. Pod maską.

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: rmaster »

Ja stosuje od zawsze. Monzol5, ewentualnie elf. Przejechane dużo i z boxem oryginalnym toyoty i nawet dymka nie puści. Rolkos i Krzysiek potwierdzi.
Bardzo dużo na ten temat jest na forum avensis.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: dohap »

Skad bierzesz monzola?

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: rmaster »

Z niemiec. Znajomy jak przyjeżdza to przywozi.

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 46
Rejestracja: 10 lis 2014, 17:36
Auto: only Toyota :)

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: Ronin »

monzol jest dostępny na alle i na olx

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: dohap »

Tylko nigdy nie wiadomo co kupujesz, jak z niemieckimi proszkami przy drodze i perfumami. Rynek podrobek olejow i produktow petrochemicznych jest ogromny.

slednecks
Posty: 99
Rejestracja: 06 sie 2017, 00:20

Re: Liqui moly czy w tym wypadku może zaszkodzić?

Post autor: slednecks »

Dolałem preparatu jak poziom paliwa był już na rezerwie. Efekt - przestał kopcic przy wciśnięciu do dechy ::-)

ODPOWIEDZ