silnik 2TR-FE ?

Moderator: luk4s7

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

hej, pytanie :)
silnik 2TR-FE w j120, jakoś go zidentyfikowałem w bazie wiedzy: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?p=164307#p164307 (j120)
i szukam o nim opinii, kogoś kto ma/miał. wiecie może coś?
jedyna wzmianka na forum to: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?p=136938#p136938
mega mało informacji... (a z angielskim u mnie słabo)

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: dohap »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8457
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: Rokfor32 »

To całkiem popularny silnik, ale nie u nas. Sporo tego w Afryce. Trwały, niezajebliwy - ale niezbyt mocny. Średnio trochę na nasze warunki - mały zapas mocy do wyprzedzania, jak i do utrzymywania większych przelotowych na autostradach.

Natomiast do zabawy w terenie, dla krótkiej J12, poodchudzanej odpowiednio - to nawet by sensownie wyszło.

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

To jakas wersja "budzetowa"?
Wlasnie pokazal sie taki wozek (dlugi, 7 osob). Ja bardziej potrzebuje jakies cross-country niz terenowe. A przelotowo jade 110-120. Auto ma jezdzic na codzien + wyjazdy glownie do skandynawii.
A serwis, nie jest to taka rzadkosc ze nikt tego nie ogarnie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8457
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: Rokfor32 »

To nie jest żadna wersja budżetowa - tylko jedna z wersji na rynki GEN i GCC. W EU nie były oferowane przez oficjalną sieć sprzedaży.

Co do reszty - dla toyoty nie istnieje taka kwestia, jak "rzadki model". To określenie może dotyczyć rynku wtórnego - tu i owszem, tego silnika (i gratów do niego) nie uświadczysz. Przez sieć ASO natomiast nie ma żadnego tematu.

Reszta wozu to standardowa wersja LX, czyli z podstawowym wyposażeniem.

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

@Rokfor32, brzmi dobrze. dzięki :)
wiesz/cie może czy to dobrze znosi gaz?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8457
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: Rokfor32 »

Raczej nikt nie wie - w Maroku nie używają ... :wink:

A poważniej - to silnik z VVTI, więc może mieć już słabsze gniazda zaworowe. Ale nie musi. Tak czy siak - się bym nie obawiał. Instalacja z dotryskiem benzyny, i nie powinno robic scen. A jak będzie - to wymiana gniazd na odporne, i po temacie (drogo, ale rozwiązuje temat na stałe).

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

maroko ;)
jeee! czyli: gniazda są wymienne, to dobrze. dopóki ceny nie pójdą w górę: nie zakładam, ale jak ceny wróciłyby do 6 pln... :(
thx!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8457
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: Rokfor32 »

LPG się szybko zwraca. Ale przede wszystkim - zmienia nastawienie do auta.

Wiem co pisze, mam w tym temacie doświadczenie :wink: Jak auto jest na benie, czy klekot - to się "oszczędza". W sensie, że ogranicza jazdę do niezbednego minimum. Lub jak się ma wybór - jedzie się tańszym (w moim przypadku subaru justy doświadczyło dzięki temu całkiem nawet ostrego terenu ... :mrgreen: )

LPG zmienia to podejście, i to dosyć radykalnie. Terenówka staje się autem na codzień :wink: Łatwiej tez o spontaniczne wypady w teren.

Sumując - LPG daje oszczędności w nominale - ale jednocześnie zwiększa statystyczne przebiegi aut. Oszczędność realna więc wychodzi taka se ... :mrgreen: Natomiast frajda z używania auta - jest nieporównywalna :wink:

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: dohap »

Przeciez to nie jedzie... jesli myslisz o tej prado z otomoto to zanim sie napalisz wez 2 znajomych na poklad i zrob 10km jazdy probnej.

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

Lpg mam w outbacku :)

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-la ... 6b654d77c6
Tylko ze ja nie potrzebuje scigacza; ale tak: jazda testowa (jesli bedzie) to bedzie dluga: ~100km :)

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: dohap »

Scigaczem to nawet v6 nie jest. Ten to muł. No chyba ze lubisz wyprzedzac ciezarowki liczac bardziej na Św Krzysztofa niz na mozliwosci auta.
Wybacz, ale 60 tys za 10 letnie auto w podst wersji z g..nym silnikiem to żart dekady. Wolalbym zarysykowac d4d. Jestem w okolicy, podjade raz jeszcze to cudo obejrzec

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

Dohap, thx. Daj pls znac :)

troll_w_tojocie
Posty: 18
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:59
Auto: lr 300 tdi = d1/300, '97

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: troll_w_tojocie »

btw: wycena auta wg eurotax to 65.000-75.000, zależy od wyposażenia. a auto zniknęło ze stron toyoty i otomoto :)

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: silnik 2TR-FE ?

Post autor: dohap »

zniknelo i w realu

ODPOWIEDZ