Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Jak z bezawaryjnością to sie nie wypowiem bo krótko mam auto, ale jeżeli o komfort jazdy to LR D2 jest lata świetlne za LC120, niebo a ziemia. Jak wsiądziesz i sie przejedziesz, najlepiej na trasie tak 140-150 to poczujesz czemu to auto jest droższe od D2
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Rozważanie kolegi bylo chyba w ktoryms momencie 120 vs D3. D2 to prehistoria, cos jskby porownywac 150 do pajero IV.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Jeździłem trochę D2 to napisałem.Caliph pisze: Może jest ktoś kto przesiadł się z Discovery 2 na LC120, jakie wrażenia, czy żałujecie odejścia od LRa?
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Różnica między D2 a 120 też mnie ciekawi ale faktycznie to nie jest podstawowa kwestia Najważniejsze jest wreszcie zdecydować między D3 a LC120. Przewaliłem sporo forów i wszędzie przewija się stwierdzenie że jeśli ważny jest komfort i właściwości terenowe to D3, a jeśli bezstresowa jazda to LC120. Jeśli byłoby to takie proste to brałbym LC120, lecz pojawia się kwestia funduszy - 50-60 tyś zł to akurat kwota na auta tuż po modernizacji czyli obarczone kilkoma problemami niestety. Starsze i tańsze LC są skorodowane i zajechane, a na nowszego niż 2007 mnie nie stać...
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Rozwaz D3 w benzynie. Ominiesz problemy z 2.7.
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Żeby to było takie proste D3 w benzynie lub LC120 fiu fiu marzenie Podaż jest tych wozideł w dieslu i to niestety ogranicza mnie do sadzomiota.
Na obecną chwilę decyzja jest taka że kupie to co się trafi w dobrym stanie w przedziale 50-60 tysi i szukam zarówno D3 jak i LC120. Pomijam Pajero z uwagi na niezrozumiały dla mnie system napędu - celuję w tradycyjny stały 4x4, a tu rządzi LR i Toyota.
A może ma ktoś linka do nr VIN LC120 z felernymi silnikami?
Aaaaaa jeszcze jedno z bólem serca odpuszczam LC100 gdyż nie wejdzie mi do garażu a jeździłem LC105 pół roku i bardzo sobie chwaliłem głównie za słuszny rozmiar.
Na obecną chwilę decyzja jest taka że kupie to co się trafi w dobrym stanie w przedziale 50-60 tysi i szukam zarówno D3 jak i LC120. Pomijam Pajero z uwagi na niezrozumiały dla mnie system napędu - celuję w tradycyjny stały 4x4, a tu rządzi LR i Toyota.
A może ma ktoś linka do nr VIN LC120 z felernymi silnikami?
Aaaaaa jeszcze jedno z bólem serca odpuszczam LC100 gdyż nie wejdzie mi do garażu a jeździłem LC105 pół roku i bardzo sobie chwaliłem głównie za słuszny rozmiar.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Akurat w pajero napęd jest główną zaletą tego auta Opcja z napędem na sam tył, stałym napędem na 4 koła na asfalcie i tradycyjnym 4x4 z zapiętym na sztywno przodem jest super.
Wadą Pajero jest brak ramy i niezależne zawieszenie obu osi. Silniki tez nie słyną z niezawodności i mocy.
Wadą Pajero jest brak ramy i niezależne zawieszenie obu osi. Silniki tez nie słyną z niezawodności i mocy.
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Ten napęd działa dopóki jest nowy, a potem sprawia trochę problemów. Kolejny problem w Pajero to rdza, a idąc jeszcze dalej to dodam też paskudne wnętrze.
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Obawiam się że kupując japoński samochód musisz polubić rdzę, jest w pakiecie.
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Z rdzą to różnie jest… Niedawno byłem świadkiem demontażu budy w LC120 (po rolce - buda szrot), samochód z roku 2003, podwozie… igła. Po umyciu z błotka, rama aż błyszczała. Wracając do tematu, jak najbardziej warto kupić sensowną LC120, dla pewności wymienić wtryskiwacze, umyć smok olejowy i jeździć. Co do dzielności w terenie (jak u mnie, zalesione górki) - LC120 jak i D3 w konfrontacji z Suzuki Jimny (1.3 benzynka) i tak nie mają szans, najmniejszych
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Ja po dłuuugich rozważaniach doszedłem do wniosku że J120 jako samochód wycieczkowo lekko offroadowy to jedyna opcja.
Patrol- silniki ujowe, cieżka krowa
J100 za wielkie
Pajero-była mowa powyżej
Od brytyjskich wynalazków trzymajmy sie jak najdalej.
Właściwie tyle, inne samochody w ogóle nie łapią sie do castingu.
Patrol- silniki ujowe, cieżka krowa
J100 za wielkie
Pajero-była mowa powyżej
Od brytyjskich wynalazków trzymajmy sie jak najdalej.
Właściwie tyle, inne samochody w ogóle nie łapią sie do castingu.
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Zrobilem 230 tys na tym napedzie (przy podniesionej drastycznie mocy i momencie) i nie przypominam sobie problemow. Rdza jak w toyocie, zabezpieczenie antykorozyjne tej samej niestety jakosci. Srodek racja dramat i niewygodne fotele- to najgorsza rzecz. Prowadzenie na asfalcie duzo lepsze niz 120tki. Silnik starej konstrukcji ale komp odporny na bledy, ignoruje wiekszosc. Cena bardzo niska.Caliph pisze:Ten napęd działa dopóki jest nowy, a potem sprawia trochę problemów. Kolejny problem w Pajero to rdza, a idąc jeszcze dalej to dodam też paskudne wnętrze.
120tka jest dobrym wyborem przy okreslonym budzecie. Chociaz uwazam ze diesle sa przeszacowane. Mimo tego ze stoi tego pół otomoto wlasciciele nie sa sklonni do negocjacji.
Rozwazylbym jeszcze wczsną 150tke, mimo ze brzydka.
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Sebastian: a o ile Patrol jest ciezszy od 120tki? Moglbys sie zdziwic jak niewiele. 120 i 150tka sa ciezkimi autami.
Patrol 3.0 2235/ 2410kg, 120tka 2190, 150tka 2270kg.
Patrol 3.0 2235/ 2410kg, 120tka 2190, 150tka 2270kg.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
Nie sprawdzałem danych ale nawet według powyższych 200 kg to spora różnica. 200 kilo to dwie osoby z bagażami, czyli juz odczywalna zmiana masy.
według dowodu moja 120 ma 1880 kg masy własnej...
według dowodu moja 120 ma 1880 kg masy własnej...
Re: Witam.Chce kupić J12. Na co uważać?
200 to sporo, ale to tylko 10%. Jesli jeden to ciezka krowa to i drugi . Jak kazda wspolczesna terenowka. Setka i dwusetka jest w podobnym przedziale.
wjedz na wage w skupie jablek , wg dowodu to mój sasiad jest wysoki
Nie bronie patrola bo ma inne cechy ktorych nie lubie. Ale. Wiekszosc wazonych w mojej obecnosci zapakowanych 4x4 zblizala sie pod 3 tony. W tej sytuacji istotny dla wygody jazdy jest silnik. A tu w patrolach jest juz w czym wybierac- stoi 8-9 zeswapowanych. Do wyboru do koloru
wjedz na wage w skupie jablek , wg dowodu to mój sasiad jest wysoki
Nie bronie patrola bo ma inne cechy ktorych nie lubie. Ale. Wiekszosc wazonych w mojej obecnosci zapakowanych 4x4 zblizala sie pod 3 tony. W tej sytuacji istotny dla wygody jazdy jest silnik. A tu w patrolach jest juz w czym wybierac- stoi 8-9 zeswapowanych. Do wyboru do koloru