Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Moderator: luk4s7
Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Panowie zasłabły mi baterie.
Wymontowane baterie TOYOTY miały 80Ah, Prąd rozruchu 760A
Na stronach z aku. po wpisaniu danych mojego modelu wyskakują mi 70Ah.
Jakie parametry tak naprawdę powinny mieć te aku do 120stki 3.0D4D 163(2003r.), bo nie wiem czy ktoś kiedyś nie wsadził ciutkę mocniejszych...
Może jakieś zamienniki polecicie które udało Wam się dopasować?
Pozdrawiam
Piotr
Wymontowane baterie TOYOTY miały 80Ah, Prąd rozruchu 760A
Na stronach z aku. po wpisaniu danych mojego modelu wyskakują mi 70Ah.
Jakie parametry tak naprawdę powinny mieć te aku do 120stki 3.0D4D 163(2003r.), bo nie wiem czy ktoś kiedyś nie wsadził ciutkę mocniejszych...
Może jakieś zamienniki polecicie które udało Wam się dopasować?
Pozdrawiam
Piotr
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2017, 06:29
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Bosch 95Ah, z tymi aku kupiłem auto w kwietniu. Poprzedni właściciel założył w listopadzie 2015. Dodatkowo auto podłączam co weekend (od 5.07)jako power bank doładowując120ah aku z przyczepy kempingowej. W międzyczasie 2tyg. Urlopu i cały czas doładowania między wypadkami So miasta... Nie zawiódł....
Pozdrawiam
Kris
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
Kris
Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Przynajmniej 4 lata w moim samochodzie siedzą akumulatory Varta G7 95Ah 830A. Jak narazie bez problemów.
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
95Ah???
Na ostro
A jak powinno być w oryginale?
Na ostro
A jak powinno być w oryginale?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Ja mam dwa 100Ah
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Widzę, że poprzeczka w górę
Tak jak pisałem - u mnie były 80Ah oryg. Toyoty
U mnie służyły prawie 6 lat bezproblemowo a ile u poprzednika to nie wiem, ale jak kupowałem landa to wcale na świeżynki już wtedy to nie wyglądały I jeszcze by posłużyły gdyby nie kilka głębokich wyładowań praktycznie do zera... Po ostatnim rozładowaniu już się nie podniosły...
Także pytanie czy jest sens przechodzić z 80Ah na 95 czy 100Ah skoro 80stki dają rade
Tak czy siak chciałbym wstawić akumulatory o takich parametrach jak wychodziły z fabryki.
tylko pytanie jakie były montowane na pierwszy montaż
Tak jak pisałem - u mnie były 80Ah oryg. Toyoty
U mnie służyły prawie 6 lat bezproblemowo a ile u poprzednika to nie wiem, ale jak kupowałem landa to wcale na świeżynki już wtedy to nie wyglądały I jeszcze by posłużyły gdyby nie kilka głębokich wyładowań praktycznie do zera... Po ostatnim rozładowaniu już się nie podniosły...
Także pytanie czy jest sens przechodzić z 80Ah na 95 czy 100Ah skoro 80stki dają rade
Tak czy siak chciałbym wstawić akumulatory o takich parametrach jak wychodziły z fabryki.
tylko pytanie jakie były montowane na pierwszy montaż
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Fabrycznie wkładali chyba 80Ah, zaoszczędzisz ze 20zł na akumulatorze w stosunku do 95Ah. Nie wiem czy warto.
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Czołem.
Napiszę dla potomności, bo niecały rok temu przerabiałem temat. Toyota jako akumulatory serwisowe na wymiane za fabryczne stosuje 80Ah z prądem rozruchowym 800A. Takie jak na fotkach poniżej: Cena za parę w ASO to około 1.300 pln. Pytałem czy można kupić takie jak fabryka daje, to usłyszałem, że można, ale...2-3 miesiące dostawa i koszt na poziomie 2,5-3 tys pln za sztukę
Porównując ręką wagę fabrycznych i tych serwisowych czuć różnicę.
U siebie fabryczne akumulatory wymieniłem po 11 latach. Jeździły w Toyce od nowości przez jakieś 140 tys. km. Wymieniłem przed zimą, bo były już słabe, ale nadal jakoś tam ciągnęly rozrusznik.
Napiszę dla potomności, bo niecały rok temu przerabiałem temat. Toyota jako akumulatory serwisowe na wymiane za fabryczne stosuje 80Ah z prądem rozruchowym 800A. Takie jak na fotkach poniżej: Cena za parę w ASO to około 1.300 pln. Pytałem czy można kupić takie jak fabryka daje, to usłyszałem, że można, ale...2-3 miesiące dostawa i koszt na poziomie 2,5-3 tys pln za sztukę
Porównując ręką wagę fabrycznych i tych serwisowych czuć różnicę.
U siebie fabryczne akumulatory wymieniłem po 11 latach. Jeździły w Toyce od nowości przez jakieś 140 tys. km. Wymieniłem przed zimą, bo były już słabe, ale nadal jakoś tam ciągnęly rozrusznik.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Zawsze można kupić żelowy Optima, wydać 1200zł-1400zł i cieszyć się przez 12 lat sprawnym rozruchem I opcja tańsza Japoński aku żel Toyama 100ka za 860zł czas sprawności 12lat http://allegro.pl/akumulator-zelowy-toy ... 81044.html no i produkcja pasuje do naszych aut
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Obawiam się, że tym Toyama to może brakować prądu rozruchowego lub rozrusznik szybko je wykończy. Nigdzie nie ma nawet propozycji stosowania w samochodzie i nie podano prądu rozruchowego. Dla pracy cyklicznej prąd startowy 30A - to nie jest tożsame z prądem rozruchowym i może świece żarowe pobudzą ten akumulator przed rozruchem ale nie widziałem nigdzie takich danych. Generalnie dobre do przyczepy kempingowej czy silnika elektrycznego na pontonie albo jakiegoś UPS'a.
Generalnie akumulatory rozruchowe mają bardziej pancerne płyty i duży prąd rozruchowy ale przeważnie słabo znoszą głębokie rozładowania.
Żelowe raczej nie pozwalają na ciągnięcie prądu rozruchowego ale za to wytrzymują głębokie rozładowania, maja mniejsze samo-rozładowanie, nie wyleją, mogą pracować w dowolnej pozycji itd.
Z bardziej znanych to tylko Optima robi zwinięte celki żelowe w wersji pozwalającej na pobór prądu rozruchowego. Kiedyś Exide robiło jeden podobny model.
Może są jeszcze jakieś żelowe lub AGM dedykowane do rozruchu ale raczej nie ten model Toyama.
Generalnie akumulatory rozruchowe mają bardziej pancerne płyty i duży prąd rozruchowy ale przeważnie słabo znoszą głębokie rozładowania.
Żelowe raczej nie pozwalają na ciągnięcie prądu rozruchowego ale za to wytrzymują głębokie rozładowania, maja mniejsze samo-rozładowanie, nie wyleją, mogą pracować w dowolnej pozycji itd.
Z bardziej znanych to tylko Optima robi zwinięte celki żelowe w wersji pozwalającej na pobór prądu rozruchowego. Kiedyś Exide robiło jeden podobny model.
Może są jeszcze jakieś żelowe lub AGM dedykowane do rozruchu ale raczej nie ten model Toyama.
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Właśnie kilka dni temu wpadłem na fakturę zakupową z listopada 2011r. Więc już 6 lat kręcąrolkos pisze:Przynajmniej 4 lata w moim samochodzie siedzą akumulatory Varta G7 95Ah 830A. Jak narazie bez problemów.
Varta G7 i G8 bo ma odwrotny + (parametry-- 12V, 95Ah, 830A).
PS. Boscha omijaj...
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Ja kiedyś darzyłem nieco temat i mój ostatni typ, to Forse. Jeszcze stara szkoła produkcji akumulatorów, a nie cienkie płyty w środku. Jeden z parametrów, którym warto się kierować, to masa akumulatora. Im cięższy, tym lepszy
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Bosh i Varta to to samo, różna dystrybucja. Varta kiedys była bardzo ok, teraz ponoć spadli na jakości. Żelowe i AGM nie mają sensu ekonomicznego w zwykłym aucie a wadliwe ładowanie badz wyciagarka zabije obydwa szybciej niż tradycyjny akumulator. Jedyny plus to cykliczna praca AGM z dużymi prądami (start stop) ale bez głębszego rozładowania i odporność na wstrzasy. Żelowe to zwykle nie są akku rozruchowe (może po za optimą).
Kupiłem dwa Bannery (a w zasadzie duracele), ponoc mają jedne z solidniejszych płyt i dobre wykonanie. Zobaczymy.
Kupiłem dwa Bannery (a w zasadzie duracele), ponoc mają jedne z solidniejszych płyt i dobre wykonanie. Zobaczymy.
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Ile osób tyle opinii - taki ogólnie wniosek wyciągam z obserwacji wielu już dyskusji na tym forum. A to dlatego, że mam już w drugim aucie Bosch Silver S4. W Avensis benzynowej jeździ już grubo ponad 9 lat. Wciąż działa i nie ma najmniejszego problemu.
W KZJ95 mam taki sam (tylko odpowiednio większy). Celowo używam liczby pojedyńczej bo aku jest szt. 1. Nie ma drugiego. Pusto. Jeździ 5-ty rok w tym aucie. W miniony weekend podłączyłem ładowarkę cyfrową o max. prądzie 3,8A żeby profilaktycznie naładować przed zimą. Ostatnio głównie krótkie trasy więc się obawiałem że może być lekko słaby. Ładował się 4h i pełny. Przy założeniu że jechał średnio 2,5A (bo na pewno nie cały czas pełne 3,8A) przybyło mu z 10Ah. A ma pojemność 95Ah. Napięcia nie mierzyłem przed ładowaniem ani po. Może to zrobię, ale raczej mi się nie chce.
Jaki wniosek? Nic mu nie dolega. Działa. I to sam - jeden, jedyny.
Przy okazji - osobiście nie wybrałem ani nie kupiłem żadnego z nich. Po prostu poprzedni właściciele zdecydowali za mnie.
Obstawiam więc trochę w ciemno i prowokacyjnie że krótki żywot akumulatorów jest spowodowany głównie problemami prądowymi poza nimi. Czyli albo alternator niewydajny, albo zbyt głębokie rozładowania, albo gdzieś prąd ucieka przy wyłączonym zapłonie, albo inne zaniedbania.
Oczywiście zgadzam się że im bardziej "idiotoodporny" akumulator tym dłużej pożyje przy złym traktowaniu. No ale tak jest ze wszystkim. Nie załamywałbym rąk nad pogarszającą się jakością produkowanych akumulatorów. A przynajmniej nie zrzucał na to całej winy.
W KZJ95 mam taki sam (tylko odpowiednio większy). Celowo używam liczby pojedyńczej bo aku jest szt. 1. Nie ma drugiego. Pusto. Jeździ 5-ty rok w tym aucie. W miniony weekend podłączyłem ładowarkę cyfrową o max. prądzie 3,8A żeby profilaktycznie naładować przed zimą. Ostatnio głównie krótkie trasy więc się obawiałem że może być lekko słaby. Ładował się 4h i pełny. Przy założeniu że jechał średnio 2,5A (bo na pewno nie cały czas pełne 3,8A) przybyło mu z 10Ah. A ma pojemność 95Ah. Napięcia nie mierzyłem przed ładowaniem ani po. Może to zrobię, ale raczej mi się nie chce.
Jaki wniosek? Nic mu nie dolega. Działa. I to sam - jeden, jedyny.
Przy okazji - osobiście nie wybrałem ani nie kupiłem żadnego z nich. Po prostu poprzedni właściciele zdecydowali za mnie.
Obstawiam więc trochę w ciemno i prowokacyjnie że krótki żywot akumulatorów jest spowodowany głównie problemami prądowymi poza nimi. Czyli albo alternator niewydajny, albo zbyt głębokie rozładowania, albo gdzieś prąd ucieka przy wyłączonym zapłonie, albo inne zaniedbania.
Oczywiście zgadzam się że im bardziej "idiotoodporny" akumulator tym dłużej pożyje przy złym traktowaniu. No ale tak jest ze wszystkim. Nie załamywałbym rąk nad pogarszającą się jakością produkowanych akumulatorów. A przynajmniej nie zrzucał na to całej winy.
Re: Parametry akumulatorów w 3.0D4D
Sam miałem/mam 3 silvery varty. Jeden odpalał diesla w najcięższe mrozy przez 7 lat i auto zostalo sprzedane. Opinia zasłyszana od ludzi którzy zaglądają do środka i w tym siedzą. Czy prawdziwa? Jedna varte blue zamordowalem w LJcie głównie wyciagarką. Dwa akku mają sens przy dużym poborze prądu, akumulator mniej obrywa przy rozładowaniu dużym pradem ale też ładowaniu bo regulator poda tyle ile może do momentu stabilizacji napięcia.
Inna historia dotyczy Yuasy. Dobre baterie ale jednak made in Japan powoduje ze chwile im zajmuje dotarcie do sklepu u nas. Ciekawy jestem ile akku stoi bez doładowania zanim trafi do sklepu.
Inna historia dotyczy Yuasy. Dobre baterie ale jednak made in Japan powoduje ze chwile im zajmuje dotarcie do sklepu u nas. Ciekawy jestem ile akku stoi bez doładowania zanim trafi do sklepu.