Scan Gauge lub podobny komputer podróży w 3.0 D-4D 120kW

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 252
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: Scan Gauge lub podobny komputer podróży w 3.0 D-4D 120kW

Post autor: kawapower »

Cześć
Miałem do czynienia z obydwoma rozwiązaniami.
Reveltronixa używałem mając w mojej 80tce silnik 3F-E który o obd2 mógł tylko pomarzyć.
Dzięki UKP mogłem mierzyć
Średnie i chwilowe spalanie na benzynie i LPG, prędkość, temperatury itp. Faktycznie trzeba było podłączyć nieco nowych czujników, lecz część sygnałów dało się odczytać wpinajac się we wiązkę auta.
Po zmianie silnika na 2uz z 2000r. liczyłem na możliwość korzystania z OBD2.
Niestety nie każda z apek na androida poradziła sobie z protokołem Toyoty.
ELM Scan Toyota działa, lecz częstotliwość odczytów jest dość niska co widać na wskazaniach obrotomierza.
Po wielu próbach udało mi się również uruchomić TorquePro, który pierwotnie nie czytał protokołu toyoty.
Aby zadziałał prawidłowo trzeba trochę pomodzić w ustawieniach aplikacji.
Apka działa bez opóźnień, jedynie trzeba poszukać niektórych pidów aby było widać niektóre odczyty.
Obecnie skaner obd mam podłączony na stałe, nie chce mi się go wypinać i nie powoduje żadnych błędów.

Próbowałbym z obd2, jak zupełnie się nie uda to sprawdziłbym schemat ECU od Diesla, jakie dostaje sygnały z silnika i dopiero podjął decyzję o zakupie UKP

ODPOWIEDZ