J120 i opony MT

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

J120 i opony MT

Post autor: farellski »

Witam,
mam J120, która służy jako auto wyprawowe. Zabudowa, spanie, bagażnik, wyciągarka... Muszę zmienić opony a mam obecnie BFG All Terrain i zastanawiam się poważnie nad Cooper STT. Czy ktoś z was jeździ na takich oponach? Wcześniej jeździłem na MTkach ale land roverem i to DISCO I, więc znam zalety i wady tych opon. Pytam bardziej o komfort i inne wrażenia na minus.
pzdr

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: BOCIAN »

Niedawno pojawiła się tajwańska opona Nankang Mudstar n889 radial
https://www.youtube.com/watch?v=JhGBTo7N5yY" onclick="window.open(this.href);return false;
Opona o tradycyjnej charakterystyce bieznika przypominającym starego BFG MT, radialna, M+S, duża nośność i duży indeks prędkości (jak na MT).
Jest w dobrych cenach, bo wchodzi na rynek.

GDLC120
Posty: 125
Rejestracja: 09 mar 2011, 18:57
Auto: LC120
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: GDLC120 »

Cooper STT - znane mi opony dość dobrze.
Wcześniej jeździłem na AT BFG, które są dość uniwersalne. STT klockują przy mniejszych prędkościach, a przy większych huczą. Najlepiej poruszać się w granicach 80km/h. Na mokrym trzeba się trochę pilnować, ale w błocie i piachu STT miażdżą właściwościami BFG.

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: farellski »

Bocian: Wolałbym jednak coopera lub bfg. Przemawia do mnie argument jednego z forumowiczów: jak jesteś w Gruzji czy gdzieś dalej to ciężko kupić jakąś wyszukaną oponę.
pzdr

Awatar użytkownika
farellski
Posty: 81
Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: farellski »

GDLC120 pisze:Cooper STT - znane mi opony dość dobrze.
Wcześniej jeździłem na AT BFG, które są dość uniwersalne. STT klockują przy mniejszych prędkościach, a przy większych huczą. Najlepiej poruszać się w granicach 80km/h. Na mokrym trzeba się trochę pilnować, ale w błocie i piachu STT miażdżą właściwościami BFG.
Co do właściwości terenowych to nie mam wątpliwości, obawiam się tylko czy nie stracę komfortu jazdy "po czarnym". Co dziwne, wskaźnik głośności o ile pamiętam w cooperach STT 73dB a BFG AT 77dB? Czy to tylko suche liczby? :) Biorę też pod uwagę coopery S/T Maxx i duratracki ale dostępność tych opon w polskich sklepach internetowych pozostawia wiele do życzenia...

Reasumując podczas wyprawy na dojazdówce po czarnym jadę koło 100-110km/h oczywiście słyszę snorkel, bagażnik wyprawowy z kuframi itd. Myślisz jednak, że "huczenie" opon będzie męczące i mocno słyszalne przy tej prędkości? W disco BFG MT Mud Terrain KM2 nie słyszałem nic ale prędkość była mniejsza 80-90km/h... no i disco wydaje też inne dźwięki... :) Jak jeździłeś na STT oczywiście J120tką to mocno zmieniło się spalanie? Mój manual 6 biegowy z pełnym załadunkiem wyprawowym, 2 osoby dorosłe plus 2 dzieci pali średnio 10-10,5l na 100km.
pzdr marcin
pzdr

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: BOCIAN »

farellski pisze:Bocian: Wolałbym jednak coopera lub bfg. Przemawia do mnie argument jednego z forumowiczów: jak jesteś w Gruzji czy gdzieś dalej to ciężko kupić jakąś wyszukaną oponę.
pzdr
Masz rację - w 100%

Ja wybrałem tą oponę, bo już mi się budżet na zrobienie auta wyczerpuje. Koszty zrównały się już z ceną zakupu, a końca nie wdać.
Taki kompromis między użytecznością, ekonomią, zdrowym rozsądkiem i chłodną kalkulacją...
Tym bardziej, że dostałem od importera z niemiec 35' (315/75/16) po 507zł sztuka ... za oponę fabryczną MT, nową, o wysokich indeksach prędkości i nośności ...

GDLC120
Posty: 125
Rejestracja: 09 mar 2011, 18:57
Auto: LC120
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: GDLC120 »

STT i BFG AT miałem na setce założone. STT jest nadal. W gruncie rzeczy czy pali 20L/100km PB czy 24L PB to i tak dla mnie to nic nie zmienia.
A głośność podawana przez producentów, to niestety ale chyba delikatnie jest przesadzona. At'ek ma mniej dB od MT :) no chyba, że musze wyregulować sobie odbiornik uszny.

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 46
Rejestracja: 10 lis 2014, 17:36
Auto: only Toyota :)

Re: J120 i opony MT

Post autor: Ronin »

żeby nie zakładać nowego tematy podepnę się z pytaniem tutaj.
Mam BFG AT 265/70/17 na oryginalnych felgach. Chciałbym na zapas na klapie zamontować coś węższego, ale żeby w razie"W" dało się jechać normalnie. Myślałem o węższym ATeku, taka "dojazdówka". Jaki rozmiar dobrać, żeby średnica się zgadzała, ale opona była możliwie wąska?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: rolkos »

Ja na klapie mam właśnie 265/70/17 ten sam rozmiar co na pozostałych kolach. Co jakiś cas zamieniam miejscami więc opony posluza o 20% dłużej. Nie wiem po co wezsza na klapę.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J120 i opony MT

Post autor: luk4s7 »

W instrukcji jest opisana procedura jak powinno się przekładać koła włącznie z zapasowym. Jeśli dobrze pamietam to co 5000km. Mam zamiar wdrożyć ten system po zakupie nowego kompletu opon. Tym razem kupię oczywiście 5szt.

ODPOWIEDZ