J120 i opony MT
Moderator: luk4s7
- farellski
- Posty: 81
- Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
- Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
- Kontakt:
J120 i opony MT
Witam,
mam J120, która służy jako auto wyprawowe. Zabudowa, spanie, bagażnik, wyciągarka... Muszę zmienić opony a mam obecnie BFG All Terrain i zastanawiam się poważnie nad Cooper STT. Czy ktoś z was jeździ na takich oponach? Wcześniej jeździłem na MTkach ale land roverem i to DISCO I, więc znam zalety i wady tych opon. Pytam bardziej o komfort i inne wrażenia na minus.
pzdr
mam J120, która służy jako auto wyprawowe. Zabudowa, spanie, bagażnik, wyciągarka... Muszę zmienić opony a mam obecnie BFG All Terrain i zastanawiam się poważnie nad Cooper STT. Czy ktoś z was jeździ na takich oponach? Wcześniej jeździłem na MTkach ale land roverem i to DISCO I, więc znam zalety i wady tych opon. Pytam bardziej o komfort i inne wrażenia na minus.
pzdr
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: J120 i opony MT
Niedawno pojawiła się tajwańska opona Nankang Mudstar n889 radial
https://www.youtube.com/watch?v=JhGBTo7N5yY" onclick="window.open(this.href);return false;
Opona o tradycyjnej charakterystyce bieznika przypominającym starego BFG MT, radialna, M+S, duża nośność i duży indeks prędkości (jak na MT).
Jest w dobrych cenach, bo wchodzi na rynek.
https://www.youtube.com/watch?v=JhGBTo7N5yY" onclick="window.open(this.href);return false;
Opona o tradycyjnej charakterystyce bieznika przypominającym starego BFG MT, radialna, M+S, duża nośność i duży indeks prędkości (jak na MT).
Jest w dobrych cenach, bo wchodzi na rynek.
Re: J120 i opony MT
Cooper STT - znane mi opony dość dobrze.
Wcześniej jeździłem na AT BFG, które są dość uniwersalne. STT klockują przy mniejszych prędkościach, a przy większych huczą. Najlepiej poruszać się w granicach 80km/h. Na mokrym trzeba się trochę pilnować, ale w błocie i piachu STT miażdżą właściwościami BFG.
Wcześniej jeździłem na AT BFG, które są dość uniwersalne. STT klockują przy mniejszych prędkościach, a przy większych huczą. Najlepiej poruszać się w granicach 80km/h. Na mokrym trzeba się trochę pilnować, ale w błocie i piachu STT miażdżą właściwościami BFG.
- farellski
- Posty: 81
- Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
- Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
- Kontakt:
Re: J120 i opony MT
Bocian: Wolałbym jednak coopera lub bfg. Przemawia do mnie argument jednego z forumowiczów: jak jesteś w Gruzji czy gdzieś dalej to ciężko kupić jakąś wyszukaną oponę.
pzdr
pzdr
- farellski
- Posty: 81
- Rejestracja: 31 sie 2014, 15:45
- Auto: Obecnie - Hilux Revo. Wcze?niej Dyskoteka wypraw?wka, TLC J120 wypraw?wka.
- Kontakt:
Re: J120 i opony MT
Co do właściwości terenowych to nie mam wątpliwości, obawiam się tylko czy nie stracę komfortu jazdy "po czarnym". Co dziwne, wskaźnik głośności o ile pamiętam w cooperach STT 73dB a BFG AT 77dB? Czy to tylko suche liczby? Biorę też pod uwagę coopery S/T Maxx i duratracki ale dostępność tych opon w polskich sklepach internetowych pozostawia wiele do życzenia...GDLC120 pisze:Cooper STT - znane mi opony dość dobrze.
Wcześniej jeździłem na AT BFG, które są dość uniwersalne. STT klockują przy mniejszych prędkościach, a przy większych huczą. Najlepiej poruszać się w granicach 80km/h. Na mokrym trzeba się trochę pilnować, ale w błocie i piachu STT miażdżą właściwościami BFG.
Reasumując podczas wyprawy na dojazdówce po czarnym jadę koło 100-110km/h oczywiście słyszę snorkel, bagażnik wyprawowy z kuframi itd. Myślisz jednak, że "huczenie" opon będzie męczące i mocno słyszalne przy tej prędkości? W disco BFG MT Mud Terrain KM2 nie słyszałem nic ale prędkość była mniejsza 80-90km/h... no i disco wydaje też inne dźwięki... Jak jeździłeś na STT oczywiście J120tką to mocno zmieniło się spalanie? Mój manual 6 biegowy z pełnym załadunkiem wyprawowym, 2 osoby dorosłe plus 2 dzieci pali średnio 10-10,5l na 100km.
pzdr marcin
pzdr
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: J120 i opony MT
Masz rację - w 100%farellski pisze:Bocian: Wolałbym jednak coopera lub bfg. Przemawia do mnie argument jednego z forumowiczów: jak jesteś w Gruzji czy gdzieś dalej to ciężko kupić jakąś wyszukaną oponę.
pzdr
Ja wybrałem tą oponę, bo już mi się budżet na zrobienie auta wyczerpuje. Koszty zrównały się już z ceną zakupu, a końca nie wdać.
Taki kompromis między użytecznością, ekonomią, zdrowym rozsądkiem i chłodną kalkulacją...
Tym bardziej, że dostałem od importera z niemiec 35' (315/75/16) po 507zł sztuka ... za oponę fabryczną MT, nową, o wysokich indeksach prędkości i nośności ...
Re: J120 i opony MT
STT i BFG AT miałem na setce założone. STT jest nadal. W gruncie rzeczy czy pali 20L/100km PB czy 24L PB to i tak dla mnie to nic nie zmienia.
A głośność podawana przez producentów, to niestety ale chyba delikatnie jest przesadzona. At'ek ma mniej dB od MT no chyba, że musze wyregulować sobie odbiornik uszny.
A głośność podawana przez producentów, to niestety ale chyba delikatnie jest przesadzona. At'ek ma mniej dB od MT no chyba, że musze wyregulować sobie odbiornik uszny.
Re: J120 i opony MT
żeby nie zakładać nowego tematy podepnę się z pytaniem tutaj.
Mam BFG AT 265/70/17 na oryginalnych felgach. Chciałbym na zapas na klapie zamontować coś węższego, ale żeby w razie"W" dało się jechać normalnie. Myślałem o węższym ATeku, taka "dojazdówka". Jaki rozmiar dobrać, żeby średnica się zgadzała, ale opona była możliwie wąska?
Mam BFG AT 265/70/17 na oryginalnych felgach. Chciałbym na zapas na klapie zamontować coś węższego, ale żeby w razie"W" dało się jechać normalnie. Myślałem o węższym ATeku, taka "dojazdówka". Jaki rozmiar dobrać, żeby średnica się zgadzała, ale opona była możliwie wąska?
Re: J120 i opony MT
Ja na klapie mam właśnie 265/70/17 ten sam rozmiar co na pozostałych kolach. Co jakiś cas zamieniam miejscami więc opony posluza o 20% dłużej. Nie wiem po co wezsza na klapę.
Re: J120 i opony MT
W instrukcji jest opisana procedura jak powinno się przekładać koła włącznie z zapasowym. Jeśli dobrze pamietam to co 5000km. Mam zamiar wdrożyć ten system po zakupie nowego kompletu opon. Tym razem kupię oczywiście 5szt.