Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 19:01
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 sty 2016, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Cześć,

Chciałem wymienić olej samodzielnie (robiłem to kilka razy w innych samochodach). W katalogu części mam 2 do wyboru o różnych rozmiarach. Ktoś wie który będzie pasował, czy może muszę po prostu zmierzyć rozmiar z zewnątrz?
Poniżej filtry jakie mi wyskoczyły do wyboru:
Załącznik:
Screenshot at sty 14 10-20-12.png
Screenshot at sty 14 10-20-12.png [ 49.34 KiB | Przeglądany 2094 razy ]


Do wyboru po za Bosh są jeszcze filtry Mann, Japanparts i Filtron w takich samych rozmiarach. Którą firmę polecacie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2016, 12:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Wysiliłem się i zmierzyłem ;) potrzebny ten 102mm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2016, 13:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ty jak z żoną idziesz do łóżka to też wszystko najpierw w internecie sprawdzasz ;-) Taki żarcik. Ale nie wytrzymałem. Przepraszam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2016, 19:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Na zewnątrz deszcz ze śniegiem to się wychodzić nie chce. Do tego maska mi na łeb opada bo nie mogę zdobyć sprężyn gazowych.
Co do żony i łóżka to w internecie można znaleźć pare pomysłów :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2016, 22:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To rozumiem ale czy też pytasz co i jak ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2016, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2015, 22:12
Posty: 119
Z filtrów które wymieniłaś Mann będzie najlepszy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2016, 0:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2013, 15:43
Posty: 143
Lokalizacja: Katowice
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Tak jest Mann. Od wczoraj nowy u mnie robi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sty 2016, 0:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Jak odkręcacie filtr oleju? W pierwszej chwili ucieszyłem się że jest dostęp z góry, ale niestety narzędzie (klucz łańcuszkowy) miałem na styk i nie mogłem wykonać pawie żadnego ruchu. Udało się odkręcić, ale technologia raczej odbiegająca od zalecanej.

Jakiś czas temu pytałem o sens stosowania płukanek do silnika np. Liqui Moly itd. Ponieważ samochód ma ponad 315tyś. (chociaż nie brał oleju) zdecydowałem się na tą płukankę.
Efekt, nie wiem czy to tylko sugestia, ale mam wrażenie że silnik znacznie mniej wibruje i ciszej pracuje. Wcześniej między 1300 a 1500 RPM przy wciśnięciu gazu do dechy wibrowała cała buda jak w Starze. Teraz nie ma tego problemu - są wibracje ale bez porównania mniejsze i tylko przez chwilę przy około 1400rpm.
Nie wiem czy ta płukanka czy po prostu nowy dobry olej, ale widać różnicę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sty 2016, 11:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jeśli chodzi o klucz to kup sobie taki pazurki na grzechotkę. Łapią filtr od góry.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sty 2016, 14:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Gdyby ktoś po wymianie oleju zastanawiał się co z nim zrobić (przecież nie wyleje tego do kanalizacji), to można go oddać do "punku odbioru odpadów problemowych" za darmo. Punkty w całej Polsce chyba są, jeden blisko mnie.

BTW jak szukałem co zrobić ze starym olejem to trafiłem na artykuł Auto Świat i radę "można pomalować nim płot" ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sty 2016, 16:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2015, 17:59
Posty: 69
Lokalizacja: DSW
Auto: KDJ120-MY07
Cytuj:
nie wiem czy to tylko sugestia, ale mam wrażenie że silnik znacznie mniej wibruje i ciszej pracuje. Wcześniej między 1300 a 1500 RPM przy wciśnięciu gazu do dechy wibrowała cała buda jak w Starze. Teraz nie ma tego problemu - są wibracje ale bez porównania mniejsze i tylko przez chwilę przy około 1400rpm.
Nie wiem czy ta płukanka czy po prostu nowy dobry olej, ale widać różnicę.

Prędzej widziałbym w takim zachowaniu wpływ nowego oleju i niższych temperatur... Płukanka rozrzedza stary olej a zawarte w niej detergenty pomagają oczyścić układ smarowania z zalegających szlamów. Faktem jest że robi to skutecznie, np. w jednym z poprzednich samochodów wymieniałem (do stanu max. na bagnecie) ~5,5 l oleju, kolejne wymiany już z płukanką LM -> 6~6,2 l takiego samego oleju. Wyraźnie widać, że ok. 0,5~0,7 litra starych, gęstych frakcji (~10% stanu) pozostawało w układzie i "uszlachetniało" świeżo zalany, nowy olej. W każdym razie, od blisko 10 lat w swoich samochodach (Toyota/Lexus, ON/Pb) - przy każdej wymianie oleju silnikowego korzystam z płukanki LM.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sty 2016, 0:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Czyli nie mam się co obawiać że resztki płukanki LM (wiadomo spłynęło niby wszystko, ale coś tam pewnie zostało) zmienią parametry nowego oleju?
Tak patrzyłem na bagnet to może te wibracje były duże ponieważ poprzedni właściciel lał ponad MAX (pewnie miał 2 bańki po 4L i wlewał wszystko).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sty 2016, 9:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2015, 17:59
Posty: 69
Lokalizacja: DSW
Auto: KDJ120-MY07
Jeżeli trzymasz się zaleceń z instrukcji, to nie masz się czego obawiać. Osobiście uważam, że stosowanie płukanki przy okazji wymiany oleju (np. Engine Flush Pro-Line LM) - to najlepiej zainwestowane w poprawę kondycji silnika pieniądze (~35 zł / 10.000 km...).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2016, 17:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Nie wiem czy przy każdej wymianie warto dawać płukankę, ale po 300 tyś. bez płukania warto ;) przynajmniej w moim przypadku kultura pracy silnika znacznie wzrosła.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2018, 15:55 
Offline

Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 D4D
A co myślicie o zmianie z oleju 10W40 na 5W40? W mojej J95 kiedyś lany był olej 5W40, ale kilka lat temu ktoś zmienił na 10W40. Nie wiem niestety czy była to próba "uszczelnienia silnika", czy czyjeś widzimisię. Czy warto robić płukankę i ponownie zmieniać na syntetyka? W swoich dwóch poprzednich autach tak dokładnie zrobiłem (10W40 -> 5W40) i w żadnym wypadku silnik się nie rozszczelnił. Nie stwierdziłem szczerze mówiąc także poprawy w pracy silnika czy rozruchu. Nie miałem nigdy Toyoty, ani nawet Diesla, dlatego pytanie do Was czy w tym wypadku taka zmiana ma sens? Przebieg auta to 285k, na 95% prawdziwy.

EDIT: Obecnie silnik jest suchutki, nic z niego nie wycieka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group