lift zawieszenia

Moderator: luk4s7

mateus
Posty: 51
Rejestracja: 17 lut 2010, 21:27
Auto: TLC J120 d4d
Kontakt:

lift zawieszenia

Post autor: mateus »

Witam, doradźcie proszę w następującej kwestii:
mam 120 na pneumatyce, chciałbym ją delikatnie podnieść (ok 5 cm) nie wywalając pneumatyki i zamontować wyciągarkę (bez stalowego zderzaka). W kolejnym etapie założyć większe koła.
Rozważam dwie opcje dot zawieszenia:
1. podkładki pod sprężyny z przodu, tył bez zmian ew. podniesienie na miechach
2. dłuższe sprężyny z przodu tył tak w pkt. 1
Obydwa rozwiązania są trochą półśrodkami jednak nie ingerują zbyt w konstrukcję samochodu .
Jeśli macie inne pomysły będę wdzięczny za rady. Pneumatyka działa ok nie chcę jej wyrzucać.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: rolkos »

Cześć,

Tu masz pokazane jak to zrobił duch:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=5997" onclick="window.open(this.href);return false;

mateus
Posty: 51
Rejestracja: 17 lut 2010, 21:27
Auto: TLC J120 d4d
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: mateus »

Samochód ducha jest super, tyle , że ja narazie nie planuję usuwać miechów.
Jaka jest różnica w komforcie pomiędy serią a takim dobinsonem?
Ja używam landa do jazdy na codzien, teren to kilka procent przebiegu, tochę żal komfortu.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: rolkos »

U mnie LC nie mam miechów, sprężyny fabryczne, komfort jak dla mnie na poziomie dobrej osobówki. Lift mam dopieor w planach. Co do większych kół to tu jest dość ciekawie opisane za i przeciw http://www.polskioffroad.com/ART/wieksze_kola.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: kpeugeot »

większe koła pozwalają na spokojniejszą jazdę w terenie - juz taki jedne pojechal na za małych kołach do Rumunii i z tego powodu dwa mosty strzeliły (LR w automacie)

a kąt rampowy jest jednym z ważniejszych bo jak zryjesz przodem i tyłem to sobie jakoś poradzisz zaś jak siądziesz brzuchem to już gorzej sciągnąć auto

więc we wszystkim umiar

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: Troxil »

Duchu, dawno sprzedał Toykę :cry: ja mam dalej przerabianą z Duchową toyką. Możesz mi wierzyć lub nie (jest mi wszystko jedno) pneumatykę trzeba wyrzucić, półśrodki? podkładki? chłopie ogarnij się :shock: Wyrzuć pneumatykę, lift 2" koła 265/70r17, osłony silnika, reduktora i baku i nie ma mocnych
tzn słabych punktów. Amen...

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: rolkos »

265/70/17 będzie ocierać bez liftu?

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: Troxil »

Nie powinno ocierać bez liftu, ale czemu chcesz zakładać taki rozmiar? Będzie więcej palić, trochę gorzej przyspieszać, biegi inaczej przekłada automat, szybsze zużycie zawieszenia, łożysk. Ja w większośći jeżdżę na fabrycznym ogumieniu, zmieniam na wyprawę na większy rozmiar, pytanie ile mam kpl opon? chyba z 6 kpl, z czego 2 na większym rozmiarze. Fabryczna J12 na fabrycznym ogumieniu to całkiem dzielna terenówka, J12 nadaje się bardziej na wyprawówkę, przeprawówki z niej nie rób, do tego celu są inne lepsze wozy, przede wszystkim tańsze w eksploatacji. Ja przebudowałem swoją po kilku dalszych wyprawach, jak dokładnie wiedziałem czego chcę, i co mogę uzyskać po przebudowie i na co pozwala auto. Wydać kasę trzeba raz, ale mądrze, np ważne jest ile osób zwykle jeździ na wyprawy. Na początek bezwzględnie musisz mieć osłony podwozia, potem możesz dalej inwestować.

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 46
Rejestracja: 10 lis 2014, 17:36
Auto: only Toyota :)

Re: lift zawieszenia

Post autor: Ronin »

czy ktoś podnosił fabryczny PRZÓD na podkładkach? i czy gdzieś można dostać podkładki do oryginalnych sprężyn?

sienek
Posty: 54
Rejestracja: 12 cze 2019, 17:56
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: sienek »

Odgrzeje kotleta, robil ktos na podkladkach? Interesuje mnie ok 1 cal. Opony juz BFG 265/70/17

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: sebastian44 »

Z tyłu można zrobic ale przód jest problematyczny, nie widziałem oferty podkładek, są dostępne dystanse od kolumny ale to troche rzeźba. Chcesz robic porządnie kup cały zestaw zawieszenia, amortyzatory plus sprężyny, zupełnie inna jazda.

Jak dasz podkładki z tyłu a zostawisz seryjne amory to mogą okazać sie zbyt krótkie. Przemysl temat bo potem bedziesz zmieniał amory, za chwile seryjne z przodu sie wysypią, bedziesz kilka razy płacił za robote, za ustawianie zbieżności itd itp. A tak montujesz całość nówke, zakładasz raz i jezdzisz kilka lat w spokoju.

BTW przy tych oponach nie potrzebujesz liftu- nic nie bedzie ocierać. Ale w terenie +2" bardzo sie przydaje, masz wyższy prześwit z przodu, lepsze kąty i zbiornik jest wyżej.

Awatar użytkownika
Walker
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2019, 13:29
Auto: Toyota Land Cruiser 120 - (2008)
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: Walker »

Jestem świeżo po konwersji z pneumatyki na lift oparty o klasyczne rozwiązanie (Ezifity, amory i sprężyny). Wybrałem Peddersa z opcją dodatkowego obciążenia na obie osie.
Robię ze swojej auto wyprawowe. Na razie mimo, iż barak dodatkowego cieżaru ( wyciągarka, zabudowa, bagażnik) jeździ się komfortowo i nie odczuwam tęsknoty za miękką pneumatyką. Służę, jeśli chciałby ktoś z Wrocławia zobaczyć i się przejechać.

sailor
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2018, 09:58
Auto: LC 120 2008
Kontakt:

Re: lift zawieszenia

Post autor: sailor »

Walker pisze:Jestem świeżo po konwersji z pneumatyki na lift oparty o klasyczne rozwiązanie (Ezifity, amory i sprężyny). Wybrałem Peddersa z opcją dodatkowego obciążenia na obie osie.
Robię ze swojej auto wyprawowe. Na razie mimo, iż barak dodatkowego cieżaru ( wyciągarka, zabudowa, bagażnik) jeździ się komfortowo i nie odczuwam tęsknoty za miękką pneumatyką. Służę, jeśli chciałby ktoś z Wrocławia zobaczyć i się przejechać.
Gdzieś kupiłeś cały zestaw?
+ ile kg na oś przednia a ile +kg na tył
Możesz jakieś szczegóły

Dzięki

ODPOWIEDZ