Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MaxLux »

Przy gwaltownym przyspieszaniu czasem mrugnie kontrolka alternatora -> miernik w dlon i widac ze alternator (prawdopodobnie regulator) daje za wysokie napiecie przy wysokich obrotach - ok 16V !!!
->(teraz juz wiem czemu poprzedni wlasciciel wymienial 2x akumlator :evil: )

Pomozcie w znalezieniu jakiegos zamiennika bo sam regulator w ASO to 200€ ;)

Kod Denso: 2100617

Kod regulatora 27700-31040 - zamiennik New Era IVR5011T

Firmy od regeneracji #nieznajo ;)

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MaxLux »

Chyba sie skonczy na zakupie #optifit toyoty u Kylona - za tyle co oryginalny regulator jest praktycznie nowy alternator z gwarancja toyoty - juz nie mam sily do tych wszystkich zakladzikow / regenaracji itp

Jak ma byc toyota to tylko orginal - uwaga bo jest cala masa jakis slabych podrob pseudo Denso na allegro

MichalKJP
Posty: 115
Rejestracja: 22 gru 2014, 00:41

Re: Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MichalKJP »

Ostatnio miałem wymieniany akumulator razem z regulatorem i coś jeszcze było robione. Nie wyszło aż tak drogo - więc sprawdzę co tam wsadzili. Ale nie wiem czy dzisiaj się uda - bo trzeba się powoli na imprezę przygotowywać :mrgreen:

MichalKJP
Posty: 115
Rejestracja: 22 gru 2014, 00:41

Re: Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MichalKJP »

Niestety chyba nie będę pomocny w tym temacie - poza gniazdkiem z alternatora nic nie wystaje - więc nie ma czemu robić fotki. W papierologii też nic nie mam.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MaxLux »

Alternator wymieniony w Wyprawa4x4 :)

Awatar użytkownika
MłodyWilk
Posty: 192
Rejestracja: 07 maja 2012, 09:01
Auto: Lanc Cruiser J12 3.0 D4D 163KM
Kontakt:

Re: Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MłodyWilk »

Rozumiem, że sam regulator jest zabudowany w alternatorze, dlatego wymieniłeś alternator?

Wymieniłeś na używke czy nówkę? Jaki koszt?

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Alternator GRJ120 - za duze napiecie

Post autor: MaxLux »

Wynienile caly z dwoc powodow:

- po jakims czasie od pokazywania za duzego napiecia samoistnie sie naprawil !
- specjalistyczne firmy ktore regeneruja "wszystko" od razu powiedzialy ze bedzie ciezko bo nie ma ogolnodostepnych orginalow
- bylo ryzyko ze jak wysle do regeneracji to po prostu nic nie zrobia i skasuja bo teraz dziala (tym bardziej ze poprzedni wlasciciel 2x wymienial juz akumlator)

Cena orginalnego (optifit) regenerowany przez Toyote byla akceptowalna - ile ? - dzwoncie do Wyprawy4x4 :)

ODPOWIEDZ