KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Moderator: luk4s7
KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Witam serdecznie,
auto mam już u mechanika, świeżo po zakupie. Model KDJ125. W związku z tym dwie sprawy:
1) Co oprócz standardowej procedury (wymiana filtrów, olejów w silniku, mostach, reduktorze, itp.) należałoby zrobić "na zaś"?
Na pewno rozrząd, do tej pory myślałem że jest tam łańcuch, jednak okazało się że pasek. Chodzi tylko o mechanikę.
2) Jedno, co mnie wystraszyło na serio, to fragment artykułu znalezionego w sieci:
"Pierwsza generacja jest trwała, wraz z modernizacją pojawiło się jednak ryzyko usterki. Czasem dochodzi do „zawieszenia” wtryskiwacza i paliwo leje się bez kontroli. Efektem jest „spuchnięty”, a następnie zatarty tłok. Spieszymy jednak uspokoić, że to na szczęście raczej incydentalne sytuacje i nie zdarzają się często. Poza tym, by doszło do awarii, musimy być niewrażliwi na stuki, spadek dynamiki i wzrost spalania."
No właśnie, czy można wtryskiwacze jakoś sprawdzić czy zachodzi jakieś ryzyko? Czy też sprawa ma się tak jak w przypadku paska rozrządu, czyli nie znasz dnia ani godziny?
A co jeśli kiedyś na trasie "poczuję" efekty opisywane przez autora? Stanąć i wzywać pomoc? Nie uśmiecha mi się zatarty tłok w środku Europy
Samochód ma 230.000 przebiegu, rocznik 2006.
Dzięki za pomoc.
auto mam już u mechanika, świeżo po zakupie. Model KDJ125. W związku z tym dwie sprawy:
1) Co oprócz standardowej procedury (wymiana filtrów, olejów w silniku, mostach, reduktorze, itp.) należałoby zrobić "na zaś"?
Na pewno rozrząd, do tej pory myślałem że jest tam łańcuch, jednak okazało się że pasek. Chodzi tylko o mechanikę.
2) Jedno, co mnie wystraszyło na serio, to fragment artykułu znalezionego w sieci:
"Pierwsza generacja jest trwała, wraz z modernizacją pojawiło się jednak ryzyko usterki. Czasem dochodzi do „zawieszenia” wtryskiwacza i paliwo leje się bez kontroli. Efektem jest „spuchnięty”, a następnie zatarty tłok. Spieszymy jednak uspokoić, że to na szczęście raczej incydentalne sytuacje i nie zdarzają się często. Poza tym, by doszło do awarii, musimy być niewrażliwi na stuki, spadek dynamiki i wzrost spalania."
No właśnie, czy można wtryskiwacze jakoś sprawdzić czy zachodzi jakieś ryzyko? Czy też sprawa ma się tak jak w przypadku paska rozrządu, czyli nie znasz dnia ani godziny?
A co jeśli kiedyś na trasie "poczuję" efekty opisywane przez autora? Stanąć i wzywać pomoc? Nie uśmiecha mi się zatarty tłok w środku Europy
Samochód ma 230.000 przebiegu, rocznik 2006.
Dzięki za pomoc.
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Czy ty go w Norauto serwisujesz ?
Zadzwoń do ASO z numerem VIN i Ci powiedzą czy auto podlega tej akcji. Ja mam rozpiskę aut które mają ten problem ale do końca tygodnia zarobiony jestem.
Zadzwoń do ASO z numerem VIN i Ci powiedzą czy auto podlega tej akcji. Ja mam rozpiskę aut które mają ten problem ale do końca tygodnia zarobiony jestem.
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Nie łapię. Czyli mam rozumieć, że tylko określona wadliwa seria miała problemy z tymi wtryskiwaczami? Byłem przekonany że każdy LC prędzej czy później zostanie tym ustrojstwem dotknięty.
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Tak, prędzej czy później wszystko się zepsuje
Chodzi o to, że od pewnego momentu J12 miały wadę fabryczną, jest o tym bardzo dużo info na forum. Idziesz z numerem VIN od ASO i pytasz czy dotyczy to Twojego auta.
Wtryskiwacze oczywiście można sprawdzić, zrobisz to w wyspecjalizowanych serwisach dieslowskich i ASO.
A co do pakietu startowego to ja obadałbym jeszcze przednie zaciski, sprawdził czy koło zapasowe da się zdjąć z tylnej klapy
Chodzi o to, że od pewnego momentu J12 miały wadę fabryczną, jest o tym bardzo dużo info na forum. Idziesz z numerem VIN od ASO i pytasz czy dotyczy to Twojego auta.
Wtryskiwacze oczywiście można sprawdzić, zrobisz to w wyspecjalizowanych serwisach dieslowskich i ASO.
A co do pakietu startowego to ja obadałbym jeszcze przednie zaciski, sprawdził czy koło zapasowe da się zdjąć z tylnej klapy
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Czyli podsumowując to co udało mi się przeczytać (sam nie mam własnego doświadczenia), to warto po zakupie, niezależnie od deklaracji sprzedającego:
wymienić olej w silniku + filtr oleju
wymienić olej w skrzyni biegów
wymienić olej w skrzyni rozdzielczej/reduktorze
wymienić olej w mostach
wymienić filtr paliwa
wymienić filtr powietrza
wymienić filtr kabinowy (jest taki w 120ce ?)
przednie zaciski hamulcowe- sprawdzenie? czyszczenie? wymiana?
kontrola wtryskiwaczy
sprawdzić rozrząd (ale czy to coś da, a może lepiej od razu wymiana)
Proszę o ew. korektę powyższej listy
PS:
proszę o namiar na zaufany warsztat na śląsku do powyższych czynności
Z jaką kwotą należy się liczyć przy takim full wypasowym serwisie początkowym
wymienić olej w silniku + filtr oleju
wymienić olej w skrzyni biegów
wymienić olej w skrzyni rozdzielczej/reduktorze
wymienić olej w mostach
wymienić filtr paliwa
wymienić filtr powietrza
wymienić filtr kabinowy (jest taki w 120ce ?)
przednie zaciski hamulcowe- sprawdzenie? czyszczenie? wymiana?
kontrola wtryskiwaczy
sprawdzić rozrząd (ale czy to coś da, a może lepiej od razu wymiana)
Proszę o ew. korektę powyższej listy
PS:
proszę o namiar na zaufany warsztat na śląsku do powyższych czynności
Z jaką kwotą należy się liczyć przy takim full wypasowym serwisie początkowym
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
To sobie zrób przed zakupem żeby potem nie było zdziwieniaaledan pisze:kontrola wtryskiwaczy...
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Jak ma niby sprawdzic dobrze wtryskiwacze przed zakupem bez ich wyciagania ? - bo chyba nie mowimy o korekcie wtrysku na biegu jalowym ?
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Tak Maxiu, chodzi o korekcje...
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Zdaje się, że Koledze chodzi o informację, iż powinien pojechać do warsztatu, który ma komputer diagnostyczny umożliwiający odczytanie korekcji wtrysku w aucie - ta informacja pokaże mu stan wtrysków w tym silniku bez względu na to czy łapie się w widełki trefnej serii itp. i będzie wiedział czy czekają go wydatki już czy za chwilę czy jeździ spokojnie bez stresu. Chyba jakoś tak Panowie techniczni?
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Tak jest Prezesie.
Podałem Koledze namiar na Amo które ma sprzęt i doświadczenie żeby sprawdzić mu auto przed zakupem.
Podałem Koledze namiar na Amo które ma sprzęt i doświadczenie żeby sprawdzić mu auto przed zakupem.
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
A widzicie jaki dobry Kolega z tego Kamila.proto pisze:Tak jest Prezesie.
Podałem Koledze namiar na Amo które ma sprzęt i doświadczenie żeby sprawdzić mu auto przed zakupem.
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
tylko ,że Kolega realizuje już"pakiet startowy"- znaczy zanabył
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Dobrze wtrysk da sie sprawdzic tylko na stole probierczym i to nie na tym najtanszym tzw spluczce
A korekta wtryskow to tylko wstepna informacja - juz wiecej nam powie ilosc czarnego dymu po wcisnieciu gazu na maxa
A korekta wtryskow to tylko wstepna informacja - juz wiecej nam powie ilosc czarnego dymu po wcisnieciu gazu na maxa
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
Ciesze się,że to widzisz Prezesie i nigdy nie miałeś wątpliwości w tym temaciehashid pisze:A widzicie jaki dobry Kolega z tego Kamila.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: KDJ125 - po zakupie u mechanika, co robić?
ja tam się nie znam, ale wartości korekt dla biegu jałowego nie odnoszą się wprost do stanu wtryskiwaczy, a jedynie do tego, że sterownik próbuje cos na danym cylindrze korygować