Pomoc w decyzji kupić czy nie
Moderator: luk4s7
Pomoc w decyzji kupić czy nie
Mam na oku jednego LC120
ale po przeglądnięciu forum mam dylemat może pomożecie
Autko które oglądałem ma prawie 300 000 km pierwszy właściciel serwisowane nie jeżdżące ponoć w terenie
i mam pytania:
1. czy taki przebieg to dużo dla silnika 3.0 diesla automat?
2. Czego można się spodziewać w nieplanowanych wydatkach oprócz standardowych czynności eksploatacyjnych?
3. no i niestety ma pneumatyczne zawieszenie właściciel mówi, że nie ma z tym problemu ale czytając forum to to mnie najbardziej zniechęca od podjęcia decyzji zakupu czy z tm zawieszeniem faktycznie jest taki problem, Czy raczej jeszcze przez powiedzmy 100 000 powinno? gdzieś czytałem że ma wytrzymać 400 000 km.
4 Czy 2006 rok produkcji ma filtr cząstek stałych niestety właściciel nie jest mi w stanie na to odpowiedzieć
5 A największy dylemat to czy w ogóle ma sens zamiana X-treil-a, którego mam od nowości z 2008 r z przebiegiem 80000 km na LC z 2006
Auto wykorzystywane byłoby do codziennej jazdy + nad czym mi trochę zależy do ciągnięcia kempingu, z którym nissan sobie radzi ale się meczy.
Właściciel twierdzi, że poza standardowymi przeglądami do tej pory nic w nim nie musiał robić.
Z góry dzięki za pomoc
ale po przeglądnięciu forum mam dylemat może pomożecie
Autko które oglądałem ma prawie 300 000 km pierwszy właściciel serwisowane nie jeżdżące ponoć w terenie
i mam pytania:
1. czy taki przebieg to dużo dla silnika 3.0 diesla automat?
2. Czego można się spodziewać w nieplanowanych wydatkach oprócz standardowych czynności eksploatacyjnych?
3. no i niestety ma pneumatyczne zawieszenie właściciel mówi, że nie ma z tym problemu ale czytając forum to to mnie najbardziej zniechęca od podjęcia decyzji zakupu czy z tm zawieszeniem faktycznie jest taki problem, Czy raczej jeszcze przez powiedzmy 100 000 powinno? gdzieś czytałem że ma wytrzymać 400 000 km.
4 Czy 2006 rok produkcji ma filtr cząstek stałych niestety właściciel nie jest mi w stanie na to odpowiedzieć
5 A największy dylemat to czy w ogóle ma sens zamiana X-treil-a, którego mam od nowości z 2008 r z przebiegiem 80000 km na LC z 2006
Auto wykorzystywane byłoby do codziennej jazdy + nad czym mi trochę zależy do ciągnięcia kempingu, z którym nissan sobie radzi ale się meczy.
Właściciel twierdzi, że poza standardowymi przeglądami do tej pory nic w nim nie musiał robić.
Z góry dzięki za pomoc
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
J12 z przebiegiem 300 tysi zbliża się już do kumulacji - dużo zależy jak auto było eksploatowane (długie przeloty autostradowe - czy szwędanie się z pizzą po mieście, i na jakim paliwie). Ale ogólnie - masz już - zanim stuknie następna setka - tak 50% szans, że wysypie sie układ wtryskowy - i to raczej cały. turbina też już raczej będzie wymagała pochylenia się.
Poduchy zawiasu problemem przy tym sa mało istotnym - sypnie sie, to wymienisz, i spokój na kolejne 300 tysi, nie są w tej perspektywie aż takie drogie. Większy problem to amory - wersje z regulacją chyba nie mają zamienników.
Ogólnie - kierunek (zmiany z x-traila) masz względnie dobry - ale pod warunkiem, że na auto z porównywalnym przebiegiem
Poduchy zawiasu problemem przy tym sa mało istotnym - sypnie sie, to wymienisz, i spokój na kolejne 300 tysi, nie są w tej perspektywie aż takie drogie. Większy problem to amory - wersje z regulacją chyba nie mają zamienników.
Ogólnie - kierunek (zmiany z x-traila) masz względnie dobry - ale pod warunkiem, że na auto z porównywalnym przebiegiem
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
To wszystko zależy od tego jak traktujesz landa. Jak ma byc tylko 3 letnim epizodem to ja bym odpuscił temat. Za duzo niewiadomych i wiążących się z nimi wydatków. Jeśli jednak chcesz zacxąć przygodę z offroadem i planujesz jeździć landem długie lata to ja bym zmieniał po zrobieniu rzeczy ktore się wysypią bedziesz miał wuto na kolejne 300tyś ^^
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
No - przy takim podejściu to jeszcze - do tego co wymieniłem - kompleksówka antykorozyjna budy i ramy - J12 ma tu raczej bliżej do miśków, niż do swoich własnych protoplastów ...
Czyli - tak na okrągło licząc - trza mieć przewidziany budżet na "nieprzewidziane wydatki" na poziomie jakichś 30 tysi, na najbliższe 3 lata użytkowania. potem pójdzie w miarę "z górki" ...
Tak szczerze - to zupełnie nie rozumiem zachwytu nad D4D (ogólnie systemu common rail, dowolnych producentów aut). Owszem - momentu dużo. I stacje benzynowe odwiedza się rzadziej. Ale ekonomia? Wyłącznie do czasu upływu gwarancji. Długofalowo - to najbardziej kosztowne w utrzymaniu auta.
Czyli - tak na okrągło licząc - trza mieć przewidziany budżet na "nieprzewidziane wydatki" na poziomie jakichś 30 tysi, na najbliższe 3 lata użytkowania. potem pójdzie w miarę "z górki" ...
Tak szczerze - to zupełnie nie rozumiem zachwytu nad D4D (ogólnie systemu common rail, dowolnych producentów aut). Owszem - momentu dużo. I stacje benzynowe odwiedza się rzadziej. Ale ekonomia? Wyłącznie do czasu upływu gwarancji. Długofalowo - to najbardziej kosztowne w utrzymaniu auta.
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
lepiej się tego nie dało ująćRokfor32 pisze:..... Ale ekonomia? Wyłącznie do czasu upływu gwarancji. Długofalowo - to najbardziej kosztowne w utrzymaniu auta.
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
Potwierdzam opinie powyżej. Nie wiem ile miałbyś za niego zapłacić - ale tak czy siak musisz mieć luźne 30 tyś w razie 'W'.
Jeżdząc Xtrailem od nowości to wiesz co masz, a używka to zawsze mina - większa bądź mniejsza... ale o tym człowiek się dowiaduje po pewnym czasie
W skrócie, ja na Twoim miejscu bym się nie zamienił.
Jeżdząc Xtrailem od nowości to wiesz co masz, a używka to zawsze mina - większa bądź mniejsza... ale o tym człowiek się dowiaduje po pewnym czasie
W skrócie, ja na Twoim miejscu bym się nie zamienił.
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
Dziękuję wszystkim za pomoc decyzja podjęta nie zamieniamy
Pozdrawiam
Artur
Pozdrawiam
Artur
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
co nie zmienia faktu, że renault x-trail to kupa jakich mało i zmiana na j12 byłaby świetną odmianą
Re: Pomoc w decyzji kupić czy nie
Witam,
Jestem tutaj nowy ....
Nie chcialem zakladac kolejnego tematu/zagracac forum, wiec sie podepne po kolege.
Poprosilbym rzeczowe opinie
Moge kupic tanio J12 2005 Automat SOL, przy ktorej tez conieco juz porobilem (samochod sluzbowy, takze rachunki reg. przez firme) - zdradze ze negocjacje sa ok. 10k €.
- Jak wsiadlem mial 290kkm i obecnie ma 304 kkm -
- Jazda tylko asfalt, autostrady nie przekraczane 120
- Remont silnika (Blok, komplet wtryskow, pompy etc. przy 270kkm) - dokladnie nie powiem bo firma nie pokazuje od tak raportow napraw kazdemu pracownikowi... ale cena 16 tys. €, takze raczej sporo... Efekt jazdy autostradowej a'la BMW M5 " 200! 200! 200!"
- Byl 2 razy stluczony (nie kasowany) - 1x przod atrapa i zderzak polamany - Naprawione w ASO Düsseldorf., 1 x Wa-wa bok i drzwi powyginane - Naprawione w ASO Wa-wa, - rama nie ruszana.
- Waly napedowe regenerowane oba
- Zawieszenie robione przy 220kkm - amory, reszta - po wieloktornym wpelzywaniu pod podwozie jest ok, dziala nie skrzypi, gumy cale, rdza powierzchowna glownie na spawach - belka przednia troche wiecej warstwujacej sie rdzy (ca. 0,75 mm)
O wymianie wszelkich olejow/filtrow i pomniejszych spraw glownie zw. z komfortem nie wspominam bo to osobiscie ostatnio dopilnowalem - hurtowo..
Samochod naprawiany przez mojego Szefa osobiscie na zasadzie - Zawiezc do Salonu i powiedziec by zrobili co jest potrzebne i fertig ... potem nawet nie zadawal zbyt wiele pytan i placil bajonskie sumy za naprawy - taki typ
Nie jestem pewien czy turbolader byl kiedys jakos obslugiwany w ASO, oraz czy skrzynia biegow byla ruszana.
Obecnie bedzie robiony rozrzad i pasek osprzetu
Chcialem uzyskac opinie wzgledem opisanego autka i czy warto brac biorac pod uwage cene + przebyte naprawy + ewentualne przyszle "wychodzace" aspekty.
BR
FooM
Jestem tutaj nowy ....
Nie chcialem zakladac kolejnego tematu/zagracac forum, wiec sie podepne po kolege.
Poprosilbym rzeczowe opinie
Moge kupic tanio J12 2005 Automat SOL, przy ktorej tez conieco juz porobilem (samochod sluzbowy, takze rachunki reg. przez firme) - zdradze ze negocjacje sa ok. 10k €.
- Jak wsiadlem mial 290kkm i obecnie ma 304 kkm -
- Jazda tylko asfalt, autostrady nie przekraczane 120
- Remont silnika (Blok, komplet wtryskow, pompy etc. przy 270kkm) - dokladnie nie powiem bo firma nie pokazuje od tak raportow napraw kazdemu pracownikowi... ale cena 16 tys. €, takze raczej sporo... Efekt jazdy autostradowej a'la BMW M5 " 200! 200! 200!"
- Byl 2 razy stluczony (nie kasowany) - 1x przod atrapa i zderzak polamany - Naprawione w ASO Düsseldorf., 1 x Wa-wa bok i drzwi powyginane - Naprawione w ASO Wa-wa, - rama nie ruszana.
- Waly napedowe regenerowane oba
- Zawieszenie robione przy 220kkm - amory, reszta - po wieloktornym wpelzywaniu pod podwozie jest ok, dziala nie skrzypi, gumy cale, rdza powierzchowna glownie na spawach - belka przednia troche wiecej warstwujacej sie rdzy (ca. 0,75 mm)
O wymianie wszelkich olejow/filtrow i pomniejszych spraw glownie zw. z komfortem nie wspominam bo to osobiscie ostatnio dopilnowalem - hurtowo..
Samochod naprawiany przez mojego Szefa osobiscie na zasadzie - Zawiezc do Salonu i powiedziec by zrobili co jest potrzebne i fertig ... potem nawet nie zadawal zbyt wiele pytan i placil bajonskie sumy za naprawy - taki typ
Nie jestem pewien czy turbolader byl kiedys jakos obslugiwany w ASO, oraz czy skrzynia biegow byla ruszana.
Obecnie bedzie robiony rozrzad i pasek osprzetu
Chcialem uzyskac opinie wzgledem opisanego autka i czy warto brac biorac pod uwage cene + przebyte naprawy + ewentualne przyszle "wychodzace" aspekty.
BR
FooM