Polibusze w zawieszeniu J12

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
ogrood
Posty: 40
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:38
Auto: LC120
Kontakt:

Polibusze w zawieszeniu J12

Post autor: ogrood »

Szukam dobrego, ale przedwszystkim konkurencyjnego cenowo sprzedawcę z częściami do toyoty. Chciałbym zamówić polibusza terain tamer i amortyzatory do 120. Możecie coś polecić?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: Addams »

Na forum reklamują się dwa sklepy- bezpośredni dystrybutorzy tego co potrzebujesz, napisz do obydwóch, dostaniesz ofertę, wybierzesz lepszą. Proste.

Awatar użytkownika
ogrood
Posty: 40
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:38
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: ogrood »

Wyprawy4x4 kylona, a drugi to który?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: Rokfor32 »

J12 ...

Poczytaj kolego nieco głębiej forum (i nie tylko) w temacie zawiasu w tym modelu. Polibusze ... - to niekoniecznie najlepsza opcja ... :wink:

Awatar użytkownika
ogrood
Posty: 40
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:38
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: ogrood »

Rokfor, no właśnie dlatego, że czytam wywnioskowałem, że przydadzą się na wyprawy i przeca się montuje w j12. Ale może za mało czasu tu spędziłem i nie wiem. Czemu mówisz, że niespecjalnie się nadają?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: mopar »

ogrood pisze:Wyprawy4x4 kylona, a drugi to który?
drugi to MTM PROFI henia

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: Rokfor32 »

Bo polibusze nie sa specjalnie żywotne. nie umywaja się nawet - jak chodzi o trwałość - do fabrycznych tulei.

Jeżeli masz J12 - i zużyte tuleje - to oznacza, że przebieg masz naprawdę duży. nie musze chyba pisać, że stan licznika w naszym kraju niewiele świadczy.

Standardowa żywotność fabrycznych tulei to minimum jakieś 250 tysi - i to raczej w tych cięższych warunlkach użytkowych. lub alternatywnie - około 20 lat. A nie znane sa mi J12 o takim wieku ... :wink:

Polibusze mają swoje zalety - ale nie jest to trwałość :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: kylon »

Kilku letnie auta marki Toyota mają tuleje popękane. A największym problemem jest brak możliwości ustawienia geometrii z powodu zapieczenia śrub regulacyjnych w owych tulejach.
Z doświadczenia wzięte serwisując dziesiątki J9, J12, Hiluxów oraz kilkanaście J200. Jestem zawsze na warsztacie i widzę co widzę. To nie jest Toyota z lat dziewięćdziesiątych. Amen :!:
Oryginały nadal są najlepsze ale dobre polibusze są serwisowalne. Serwisujemy auta niekedy po kilka długich lat i nie wymieniamy polibuszy co każdy przegląd. Kilka wymian było bo ktoś nie umiał ich zamontować lub nie smarował przy montażu odpowiednim smarem. W piątek będę miał na serwisie j12 która kilka tysi kilometrów po tarkach lata i wciąż od 5 lat ma ten sam zestaw.
Omijam z daleka wszelkie wynalazki z IC itp.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - ale co ile trza ustawiać geometrię? jak auto nie ma przypadłości z craschtestami - to raz ... i na zawsze :wink:

Gumy faktycznie poszły z jakością - ale mikropęknięcia powierzcni to nie rozwalona (rozwulkanizowana) tuleja. Nawet z obniżona jakością samej gumy ori tuleje i tak sa bardzo trwałe.

Ja nie neguję polibuszy jako takich - do odpowiednich zastosowań są znacznie lepsze niż guma - na ten przykład do resorów, gdzie fabrycznoie przychodza solowe gumy. Nie sa polibusze tam bardziej trwałe - ale i nie mniej. Ale przynajmniej znacznie łatwiej się je wymienia. To samo na przykład przy szpilkach radiusów w J7. Zaletą też jest to - że w takich właśnie warunkach pracy (ciernych) nie powodują korozji stalowych elementów współpracujących.

Natomiast tam - gdzie z konstrukcji ma tuleja pracowac w masie - no może te wihietline'y (albo podobne konstrukcujne tajle - wulkanizowane z tulejami metalowymi. acz na razie czekam na opinie userów), Ale na pewno nie zwykłe tanie polibusze poliuretaniwe.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: kylon »

Są obecnie nowsze samochody jak J6 i J7 :wink:. Szpilka na wahaczu jest w Lj7/RJ7 do 89 roku a obecnie jest 2014. I nie jest prawdą iż samochód z niezależnym zawieszeniem ma raz na zawsze ustawioną geometrię :wink: . Układ zawieszenia się co jakiś czas zmienia nieznacznie i nie potrzeba do tego wypadków. Sam wiesz, że należy często rozpinać wahacze podczas wymiany przegubów, sworzni czy naprawy mostu albo próbie uszczelnienia miski. Nie wspomnę o wyjęciu przekładni w niektórych autach albo innego osprzętu. Zawieszenia wielowahaczowe podatne są na wszelkiego rodzaju dziury w asfalcie, wypracowanie drążków, sprężyn czy amorków. Ustawienie geometrii to często jedna z normalnych czynności serwisowych a już niezbędna przy każdej wymianie zawieszenia. To nie jest sztywny most. Klasyfikując obecnie tuleje gumowe do wymiany nie mam na wyśli zewnętrznych mikropęknięć a rozwulkanizowanie gumy od tulei wewnętrznej najczęściej.
Zwykłe polibusze są poza jakąkolwiek oceną. Jest o tym temat i chyba warto te nasze dywagacje tam przerzucić.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: Addams »

Damy koledze który rozpoczął wątek czas do wieczora na przeczytanie, a potem Wasze dywagacje przekleję. Co wy wiecie o zawieszeniu niezależnym, polibuszach i geometrii- to ja mam Pajero :( :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: kylon »

No toż właśnie Twoje auto jest zajebistym przykładem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: Rokfor32 »

Z tym rozpinaniem wahaczy to nie przesadzaj - właśnie dlatemu, że się zapiekaja regulatory - te wszystkie czynności co wymieniłeś robi sie nie tykając wahaczy ... :mrgreen: Przynajmniej w toyotach - pajeraka nie znam :wink:

Zgadzam się jednak - że lepiej mieć możliwość regulacji (czy demontażu) wahacza - niz jej nie mieć. Ale problem generuje nie same tuleje - a system regulacji. Zapiekają sie tuleje wewnętrzne i śruby - sam elastomer (guma czy poliuretan) nie ma tu wiekszego znaczenia.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: kylon »

No ma Rokfor - zobacz jak jest skonstruowana tuleja Whiteline lub Super Pro lub TT. Nie ma opcji na zapieczenie się 8). Jest zawsze opcja regulacji nawet jak stanie tuleja metalowa na śrubie choć warto smarować.
A ja jestem z tych co sobie ułatwiają prace na warsztacie a nie omijają na około żeby czegoś nie ruszyć bo może. Ma działać :!: . Jak nie działa to takie trochę omijanie tematu a i tak kiedyś wyjdzie w najmniej oczekiwanym momencie. Rzeźbić można na wyprawie i w terenie jak nie ma innego wyjścia - to moje założenie. Nie w warsztacie.
Dam Ci kiedyś Rokfor do wyjęcia amorek ze sprężyną z zapieczonymi tulejami w J120 w terenie :mrgreen:
Z polibuszami robię to sam w 15 minut :wink: i samochód nadal ma ustawiona geometrię :wink:.

Zatem reasumując:
- w nowych autach zawsze tuleje oryginalne i nie ma potrzeby ich wymiany na żadne polibusze (Toyota)
- po ich padnięciu tylko i wyłącznie oryginał lub dobre polibusze (dobre!!!!)
- nic po środku

Awatar użytkownika
ogrood
Posty: 40
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:38
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Który sklep 4x4 polecacie?

Post autor: ogrood »

Addams pisze:Damy koledze który rozpoczął wątek czas do wieczora na przeczytanie, a potem Wasze dywagacje przekleję. Co wy wiecie o zawieszeniu niezależnym, polibuszach i geometrii- to ja mam Pajero :( :mrgreen:
przeczytałem i ni chu chu mi pomagacie :? Mam wytrzepane tuleje, a moja toyka ma więcej przejechane niż na liczniku- raczej na pewno. Autko chce sobie wyszykować, żeby jeździło na wyprawy, żadne rajdy czy taplanie w błocie nie wchodzi w rachube. Kto za polibuszami, a kto za tulejami -mogą być oryginały ewentualnie 555. Amory przednie też mam padnięte, więc tu też bym chciał zadziałać, cz kayaba wystarczy czy wziać coś lepszego, czy jest sens pakować się w koszty. Amorów z tyłu na razie nie ruszam, bo są z regulacją i z poduchami, więc do póki chodzi zostawię. Dużo nie będę podróżował 1-2 w roku, reszta to jazda głównie po czarnym i też tylko weekendowo.Co radzicie?

ODPOWIEDZ