Okrutnie twarde zawieszenie

Moderator: luk4s7

Gajowy
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2014, 16:16

Okrutnie twarde zawieszenie

Post autor: Gajowy »

Witam.
Na początku tego postu pragnę zaznaczyć, że przerzuciłem wszystkie tematy z tego działu dotyczące choć w najmniejszym stopniu zawieszenia Land Cruisera J120. Niestety, mimo wielu starań nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania.


HISTORIA
Znajomy kupił Land Cruisera J120 z 2005 r. jeździł przez dwa lata bezproblemowo, chwaląc jej komfort i zawieszenie, które nie dawało odczuwać prędkości 80 - 100 km/h na starej, płytowej, pełnej dziur drodze.

Od niedawna nastąpił problem. Toyotka jest sztywna, twarda, regulacja comfort-sport nie działa. Jeździ się jak taczką - cytując post użytkownika p_oziom, którego posty znam już na pamięć :).
Regulacja wysokości auta działa. Kiedyś po wyjściu z auta toyotka się opuszczała, teraz tego nie robi, ale to chyba inny problem.

Czujniki wysokości zawieszenia wyjęte, wszędzie sucho, czysto, schludnie.
Kostki od amortyzatorów przednich oraz tylnich są również bez zarzutu.
Komputer nie pokazuje żadnych problemów, błędów. Auto było w ASO w Zduńskiej Woli oraz w poleconym przez p_oziom'a zakładzie CenterCar w Łodzi. Nigdzie nie widać rozwiązania problemu.

W związku z tym mam pytania:
1. Czy jest możliwość sprawdzenia czujników amortyzatorów pneumatycznych? Jeżeli tak, to jak tego dokonać?
2. Jak sprawdzić, czy po drodze do komputera odpowiadającego za działanie amortyzatorów pneumatycznych nie ma jakiegoś przerwanego kabelka? Czy jest jakas kostka pod maską, od której mógłbym sprawdzić przepływ prądu aż po tylne amortyzatory?

Pozdrawiam.

p_ozim
Posty: 112
Rejestracja: 31 maja 2010, 05:37
Auto: J 120
Kontakt:

Re: Okrutnie twarde zawieszenie

Post autor: p_ozim »

No kolego ja włączyłem bardzo dlugo...Okazało się ze małem przerwany przewód przy samym amorze .
Było to niewidoczne bo ukruszył się w tej gumce przy tylnym prawym kole.Sprawa wysokości nie ma nic do twardości.Jeźeli Masz przerwany gdzieś nawet jeden kabelek to amorytazcja siada na całości razem z przodem, i auto zachowuje się jakby je kołkiem podparł.Znajdziesz przerwany przewodziki i samo się wszytko naprawi...Kostki od przednich amorów Masz przy kole, natomiast przewody wchodzą pod maską przy akumulatorach i z jednej strony do skrzynki bezpiecznikow..natomiast do tyłu autka cała wiązka idzie z prawej strony przy ramę pojazdu..A miernikiem nic mi nie wykazywalo...Jak znajdziesz przyczynę to podziel się wraźeniami...Źycze powodzenia...

ODPOWIEDZ