problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Moderator: luk4s7

jarekeurotrans
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2014, 22:24

problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: jarekeurotrans »

Mam problem z Toyotą j12 z 2004r wersja sol z pneumatycznym zawieszeniem, najpierw nie podnosiła, kompresor włączał się dopiero na nierównościach, teraz kompresor wogóle nie odzywa się, sprawdziłem - chodzi na krótko, wymieniłem czujniki zawieszenia z tyłu - nie pomogło, proszę o pomoc jeśli ktoś wie od czego zacząć aby usunąć usterkę

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: wolf »

wpisz w wyszukiwarke w dziale 120 hasla: pneumatyczne, pneumatyka etc i poczytaj.
Znajdziesz kilka tematow.
Generalnie taniej bedzie wywalic to badziewie zastepujac je klasycznym zawiasem :mrgreen:

jarekeurotrans
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2014, 22:24

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: jarekeurotrans »

wszystkie elementy są nowe poduchy zawory tył, nie ma sygnału na wejściu do kompresora,jak zamontować zawias i jaki jest koszt.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: Rafi »

jak już wszystko powymieniałeś, a nie jeździsz jakoś szczególnie i intensywnie w terenie to szkoda tych pieniędzy co w to włożyłeś na wkładanie tam sprężyn teraz... Napisz skąd jesteś to być może ktoś Cię pokieruje do kogoś kto Ci to ogarnie.

jarekeurotrans
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2014, 22:24

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: jarekeurotrans »

Kamienna Góra Dolnośląskie tel 608054729

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: Aleksx »

Komputer wykazuje jakieś błędy?
Co masz na myśli pisząc "nie ma sygnału na wejściu do kompresora" i o jaki zawias Ci chodzi?
Sprawdź podłączenia elektryczne i regulacje mechaniczne na cięgłach czujników wysokości.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: kylon »

Po pierwsze to faktycznie opcja szukaj na forum. Poproszę modów aby połączyli ten temat z istnijącym.
Bardzo często ludzie w tym grzebią sami dla taniości i jest jak jest. Komputer po pierwsze wskaże Ci błędy a po drugie wysokość czujników trzeba odpowiednio wyregulować. Ustawienie na dźwigience to jedno a ustawienie z testera to drugie.

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: Aleksx »

Można i tak

Obrazek

Czy ten tester się wpinany w komputer i na bieżąco pokazuje wartości jakie dochodzą do niego z czujników?

P.S.
Faktycznie można by było połączyć wątki o zawieszeniu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: kylon »

Tak pokazuje dokładne wartości w mm na bieżąco. Podpinany jest normalnie pod gniazdo OBDII. Mam kompa Toyotowego więc to jest kombajn do wszystkiego a nie tylko do zawieszenia.

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: Aleksx »

Natknąłem się w najnowszym Chipie na wzmiankę o programie na Androida (smartfon) ELMScan
https://play.google.com/store/apps/deve ... n+Software" onclick="window.open(this.href);return false;
a że miałem już interfejs blutooth OBD2 a dokładnie ELM 327 Mini spróbowałem to wszystko połączyć i uruchomić.
Teraz na bieżąco mogę sobie odczytywać dowolne parametry praktycznie chyba wszystkich komputerów (silnik, zawieszenie, ABS i.t.p.) w aucie. m.i. omawiane powyżej wartości z czujników zawieszenia.

Obrazek

Widać, że mam rozregulowane czujniki bo wartości się trochę różnią a odczyt wykonany na prostej nawierzchni i pustym samochodzie.
Teraz czeka mnie wizyta pod auto i regulacja, ale teraz mam odpowiednie narzędzie i to w kieszenie (dosłownie).
Za około 50 zł (interface i program) mam narzędzie które pozwala na odczytanie praktycznie wszystkich parametrów w aucie i to w czasie jazdy :D

holomouse
Posty: 37
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:19

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: holomouse »

Aleksx: jaki masz rocznik? U mnie w 2005 jest jeszcze inny protokol i niestety elm327 nie działa :(

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: Aleksx »

Mam rocznik 2004.
Syn kupił kiedyś do swojego auta (nie toyote) ten ELM 327 Mini a dokładnie taki sam jak na
http://allegro.pl/mini-interfejs-elm327 ... 17641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i wtedy próbował innymi aplikacjami dostać się do mojej LC bez rezultatów.
Teraz na tym samym interfejsie spróbował programu ELMScan i się z powodzeniem podłączył.

holomouse
Posty: 37
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:19

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: holomouse »

OMG, faktycznie ten program działa! :) Ogromne dzięki, już myslalem ze nie uda mi się połączyć!

Jak jeszcze miałem jeepa napisałem sobie małą aplikację na androida, ktora działała jak metromierz przez OBD, muszę teraz rozgryźć jak to zrobić w toyocie, bo jak widać musi się dać :)

Aleksx
Posty: 39
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:08
Auto: J12
Kontakt:

Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12

Post autor: Aleksx »

Witam.

Po zabawie w/w programem i kontrola parametrów zawieszenia w czasie jazdy potwierdziły się moje przypuszczenia, że oryginalne pneumatyczne zawieszenie i amorki w LC to nie tylko komfort i wygoda.
Jest to cały system aktywnego bezpieczeństwa pracujący aktywnie w czasie jazdy. Typowym takim objawem jest cały czas zmieniające się twardości poszczególnych amortyzatorów (w skali 1-16) w czasie jazdy i zależny od m.i zakrętów, hamowania. Już przy analizie tego zawieszenia zwróciłem uwagę, że w skład niego wchodzą mi.i. akcelerometry, informacje o obrocie poszczególnych kół , hamowaniu, pedału gazu, i.t.p. a nawet czujniki otwarcia drzwi :).

Trzeba mieć na uwadze, że przy wymianie takiego zawieszenia na standardowe, pozbywamy się tego wszystkiego.

ODPOWIEDZ