problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2014, 22:24
problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Mam problem z Toyotą j12 z 2004r wersja sol z pneumatycznym zawieszeniem, najpierw nie podnosiła, kompresor włączał się dopiero na nierównościach, teraz kompresor wogóle nie odzywa się, sprawdziłem - chodzi na krótko, wymieniłem czujniki zawieszenia z tyłu - nie pomogło, proszę o pomoc jeśli ktoś wie od czego zacząć aby usunąć usterkę
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
wpisz w wyszukiwarke w dziale 120 hasla: pneumatyczne, pneumatyka etc i poczytaj.
Znajdziesz kilka tematow.
Generalnie taniej bedzie wywalic to badziewie zastepujac je klasycznym zawiasem
Znajdziesz kilka tematow.
Generalnie taniej bedzie wywalic to badziewie zastepujac je klasycznym zawiasem
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2014, 22:24
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
wszystkie elementy są nowe poduchy zawory tył, nie ma sygnału na wejściu do kompresora,jak zamontować zawias i jaki jest koszt.
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
jak już wszystko powymieniałeś, a nie jeździsz jakoś szczególnie i intensywnie w terenie to szkoda tych pieniędzy co w to włożyłeś na wkładanie tam sprężyn teraz... Napisz skąd jesteś to być może ktoś Cię pokieruje do kogoś kto Ci to ogarnie.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sty 2014, 22:24
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Kamienna Góra Dolnośląskie tel 608054729
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Komputer wykazuje jakieś błędy?
Co masz na myśli pisząc "nie ma sygnału na wejściu do kompresora" i o jaki zawias Ci chodzi?
Sprawdź podłączenia elektryczne i regulacje mechaniczne na cięgłach czujników wysokości.
Co masz na myśli pisząc "nie ma sygnału na wejściu do kompresora" i o jaki zawias Ci chodzi?
Sprawdź podłączenia elektryczne i regulacje mechaniczne na cięgłach czujników wysokości.
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Po pierwsze to faktycznie opcja szukaj na forum. Poproszę modów aby połączyli ten temat z istnijącym.
Bardzo często ludzie w tym grzebią sami dla taniości i jest jak jest. Komputer po pierwsze wskaże Ci błędy a po drugie wysokość czujników trzeba odpowiednio wyregulować. Ustawienie na dźwigience to jedno a ustawienie z testera to drugie.
Bardzo często ludzie w tym grzebią sami dla taniości i jest jak jest. Komputer po pierwsze wskaże Ci błędy a po drugie wysokość czujników trzeba odpowiednio wyregulować. Ustawienie na dźwigience to jedno a ustawienie z testera to drugie.
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Można i tak
Czy ten tester się wpinany w komputer i na bieżąco pokazuje wartości jakie dochodzą do niego z czujników?
P.S.
Faktycznie można by było połączyć wątki o zawieszeniu.
Czy ten tester się wpinany w komputer i na bieżąco pokazuje wartości jakie dochodzą do niego z czujników?
P.S.
Faktycznie można by było połączyć wątki o zawieszeniu.
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Tak pokazuje dokładne wartości w mm na bieżąco. Podpinany jest normalnie pod gniazdo OBDII. Mam kompa Toyotowego więc to jest kombajn do wszystkiego a nie tylko do zawieszenia.
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Natknąłem się w najnowszym Chipie na wzmiankę o programie na Androida (smartfon) ELMScan
https://play.google.com/store/apps/deve ... n+Software" onclick="window.open(this.href);return false;
a że miałem już interfejs blutooth OBD2 a dokładnie ELM 327 Mini spróbowałem to wszystko połączyć i uruchomić.
Teraz na bieżąco mogę sobie odczytywać dowolne parametry praktycznie chyba wszystkich komputerów (silnik, zawieszenie, ABS i.t.p.) w aucie. m.i. omawiane powyżej wartości z czujników zawieszenia.
Widać, że mam rozregulowane czujniki bo wartości się trochę różnią a odczyt wykonany na prostej nawierzchni i pustym samochodzie.
Teraz czeka mnie wizyta pod auto i regulacja, ale teraz mam odpowiednie narzędzie i to w kieszenie (dosłownie).
Za około 50 zł (interface i program) mam narzędzie które pozwala na odczytanie praktycznie wszystkich parametrów w aucie i to w czasie jazdy
https://play.google.com/store/apps/deve ... n+Software" onclick="window.open(this.href);return false;
a że miałem już interfejs blutooth OBD2 a dokładnie ELM 327 Mini spróbowałem to wszystko połączyć i uruchomić.
Teraz na bieżąco mogę sobie odczytywać dowolne parametry praktycznie chyba wszystkich komputerów (silnik, zawieszenie, ABS i.t.p.) w aucie. m.i. omawiane powyżej wartości z czujników zawieszenia.
Widać, że mam rozregulowane czujniki bo wartości się trochę różnią a odczyt wykonany na prostej nawierzchni i pustym samochodzie.
Teraz czeka mnie wizyta pod auto i regulacja, ale teraz mam odpowiednie narzędzie i to w kieszenie (dosłownie).
Za około 50 zł (interface i program) mam narzędzie które pozwala na odczytanie praktycznie wszystkich parametrów w aucie i to w czasie jazdy
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Aleksx: jaki masz rocznik? U mnie w 2005 jest jeszcze inny protokol i niestety elm327 nie działa
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Mam rocznik 2004.
Syn kupił kiedyś do swojego auta (nie toyote) ten ELM 327 Mini a dokładnie taki sam jak na
http://allegro.pl/mini-interfejs-elm327 ... 17641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i wtedy próbował innymi aplikacjami dostać się do mojej LC bez rezultatów.
Teraz na tym samym interfejsie spróbował programu ELMScan i się z powodzeniem podłączył.
Syn kupił kiedyś do swojego auta (nie toyote) ten ELM 327 Mini a dokładnie taki sam jak na
http://allegro.pl/mini-interfejs-elm327 ... 17641.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i wtedy próbował innymi aplikacjami dostać się do mojej LC bez rezultatów.
Teraz na tym samym interfejsie spróbował programu ELMScan i się z powodzeniem podłączył.
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
OMG, faktycznie ten program działa! Ogromne dzięki, już myslalem ze nie uda mi się połączyć!
Jak jeszcze miałem jeepa napisałem sobie małą aplikację na androida, ktora działała jak metromierz przez OBD, muszę teraz rozgryźć jak to zrobić w toyocie, bo jak widać musi się dać
Jak jeszcze miałem jeepa napisałem sobie małą aplikację na androida, ktora działała jak metromierz przez OBD, muszę teraz rozgryźć jak to zrobić w toyocie, bo jak widać musi się dać
Re: problem z pneumatyką Toyota Land Cruiser j12
Witam.
Po zabawie w/w programem i kontrola parametrów zawieszenia w czasie jazdy potwierdziły się moje przypuszczenia, że oryginalne pneumatyczne zawieszenie i amorki w LC to nie tylko komfort i wygoda.
Jest to cały system aktywnego bezpieczeństwa pracujący aktywnie w czasie jazdy. Typowym takim objawem jest cały czas zmieniające się twardości poszczególnych amortyzatorów (w skali 1-16) w czasie jazdy i zależny od m.i zakrętów, hamowania. Już przy analizie tego zawieszenia zwróciłem uwagę, że w skład niego wchodzą mi.i. akcelerometry, informacje o obrocie poszczególnych kół , hamowaniu, pedału gazu, i.t.p. a nawet czujniki otwarcia drzwi .
Trzeba mieć na uwadze, że przy wymianie takiego zawieszenia na standardowe, pozbywamy się tego wszystkiego.
Po zabawie w/w programem i kontrola parametrów zawieszenia w czasie jazdy potwierdziły się moje przypuszczenia, że oryginalne pneumatyczne zawieszenie i amorki w LC to nie tylko komfort i wygoda.
Jest to cały system aktywnego bezpieczeństwa pracujący aktywnie w czasie jazdy. Typowym takim objawem jest cały czas zmieniające się twardości poszczególnych amortyzatorów (w skali 1-16) w czasie jazdy i zależny od m.i zakrętów, hamowania. Już przy analizie tego zawieszenia zwróciłem uwagę, że w skład niego wchodzą mi.i. akcelerometry, informacje o obrocie poszczególnych kół , hamowaniu, pedału gazu, i.t.p. a nawet czujniki otwarcia drzwi .
Trzeba mieć na uwadze, że przy wymianie takiego zawieszenia na standardowe, pozbywamy się tego wszystkiego.