zaCHIPowanie Landa ...
Moderator: luk4s7
zaCHIPowanie Landa ...
Mam pytanko. Z tego co mi wiadomo to do LC J120 można dokupić CHIPa.
Podnosi moc do ponad 200KM.
Pytanko tylko jak to się sprawdza? Czy ktoś to robił?
Jeśli tak to czy jest możliwość zrobienia tego nieco taniej niż w ASO?
Podobno auto jeszcze lepiej zachowuje się przy wyprzedzaniu i spada zużycie paliwa.
Jeśli tak to czy to jest warte tych pieniędzy?
Czy nie wpływa to na szybsze zużywanie się części?
Podnosi moc do ponad 200KM.
Pytanko tylko jak to się sprawdza? Czy ktoś to robił?
Jeśli tak to czy jest możliwość zrobienia tego nieco taniej niż w ASO?
Podobno auto jeszcze lepiej zachowuje się przy wyprzedzaniu i spada zużycie paliwa.
Jeśli tak to czy to jest warte tych pieniędzy?
Czy nie wpływa to na szybsze zużywanie się części?
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Chips do auta to porażka i radzę tego unikać jak ognia, bardzo często okazuje się że po podpięciu chipa ( czy to z aso czy z jakiejś tam firmy) auto ma moc mniejszą niż fabryczna.
Natomiast co innego to remap czyli zawirusowanie seryjnego komputera nowymi danymi, tutaj efekty mogą być bardzo dobre i moc maksymalna nie jest najważniejsza, poprawia się charakterystyka przebiegu momentu obrotowego i mocy przenoszonej na koła co za tym idzie można lepiej ustawić auto niż fabryka. Skutkiem takiego wirusa jest większa moc i moment, zmniejszenie zużycia paliwa, oraz poprawa osiągów.
Często spotykanym rozwiązaniem jest również podpinanie drugiego komputera typu pigyback (świnka) lub standallone (zamiast seryjnego), ale to już raczej do rajdówek się stosuje.
W szczecinie nie wiem gdzie powinieneś pojechać na wirusa, ale jak chcesz to się dowiem i Ci napiszę.
Natomiast co innego to remap czyli zawirusowanie seryjnego komputera nowymi danymi, tutaj efekty mogą być bardzo dobre i moc maksymalna nie jest najważniejsza, poprawia się charakterystyka przebiegu momentu obrotowego i mocy przenoszonej na koła co za tym idzie można lepiej ustawić auto niż fabryka. Skutkiem takiego wirusa jest większa moc i moment, zmniejszenie zużycia paliwa, oraz poprawa osiągów.
Często spotykanym rozwiązaniem jest również podpinanie drugiego komputera typu pigyback (świnka) lub standallone (zamiast seryjnego), ale to już raczej do rajdówek się stosuje.
W szczecinie nie wiem gdzie powinieneś pojechać na wirusa, ale jak chcesz to się dowiem i Ci napiszę.
- wojtekd
- Klubowicz
- Posty: 210
- Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
- Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Bardzo często stosowano chipy w J120, zwłaszcza w D4-D. Faktycznie podnosi ok 30 KM. Wielu szosowych użytkowników to wstawia. Toyota ma swoje chipy, są drogie, ale daje na nie gwarancje.
W obecnym Hiluxie 2,5 D4-D też siedzi chip podnoszący moc do 137 KM ze 120 KM chyba.
We Francji są chipy firmy Adonis podnoszące moc D4-D 3,0 l do 225 KM (ze 170 kM) - wow. Używane są często w sporcie. W PL chyba nikt nie montował. Też drogie. Są też inne firmy, ale Adonis jest najbardziej znany i popularny.
W obecnym Hiluxie 2,5 D4-D też siedzi chip podnoszący moc do 137 KM ze 120 KM chyba.
We Francji są chipy firmy Adonis podnoszące moc D4-D 3,0 l do 225 KM (ze 170 kM) - wow. Używane są często w sporcie. W PL chyba nikt nie montował. Też drogie. Są też inne firmy, ale Adonis jest najbardziej znany i popularny.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Mialem chipa w LR. Moc i moment wyraznie sie poprawily. Wzrosla takze predkosc maksymalna.
Z tym oszczedzaniem paliwa to lipa - ok 1 - 1.5l na 100km wiecej.
Z tym oszczedzaniem paliwa to lipa - ok 1 - 1.5l na 100km wiecej.
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Nie wiem jak w landzie, ale mam chipa w RAV4 D4D. Moc wzrosła ze 115 do około 135 - 140 KM moment obrotowy również tylko niestety ten moment jest osiągalny przy wyższej prędkości obrotowej silnika i jak się o tym zapomni to łatwo ją zgasić ruszając przy małej ilości gazu. W/g mnie operacja całkowicie nieopłacalna. Duże koszty (ja mam Toyotowego chipa montowanego w ASO) i przydatne i fajne generalnie na szosie ponieważ w jakimś lekkim nawet terenie trzeba ją mocniej cisnąć. Do tego wzrost spalania.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
to co pisze mlody potwierdza testy jakie przeprowadzaliśmy z rok temu dla jakiejś gazaty, żaden czip fabryczny nie podnosił mocy co było sprawdzane na hamowni, a przy okazji psuł przebiegi krzywych.
Przy okazji nie odczujesz różnicy w chipie na dupie, musiałbyś mieć 220KM zamiast 180KM aby coś poczuć no i jeszcze zrobić to bardzo profesjonalnie bo podnieść moc to można nawet na 300KM z d4d tylko że to będzie wielka porażka.
Jakbyś się decydował w wawie na taką zabawę daj znać, cena coś koło 1800-2500zł satysfakcja gwarantowana.
Przy okazji nie odczujesz różnicy w chipie na dupie, musiałbyś mieć 220KM zamiast 180KM aby coś poczuć no i jeszcze zrobić to bardzo profesjonalnie bo podnieść moc to można nawet na 300KM z d4d tylko że to będzie wielka porażka.
Jakbyś się decydował w wawie na taką zabawę daj znać, cena coś koło 1800-2500zł satysfakcja gwarantowana.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Pozwolę sobie na odświeżenie tematu.
Mam do porównania na co dzień 2 LC120. Jeden z 2005r. 163PS(silnik przed liftem) oraz drugi z 2008r. obecne 173PS. W roczniku 2005r. po przejechaniu 25.000km ASO założyło chip TTE. Różnica kolosalna szczególnie podczas przyspieszania. W porównaniu do egz. bez chip-a ten z @200 znacznie szybciej kręci moment obrotowy co za tym idzie ma niesamowitego kopa. V-max również podniosło się powyżej normy. Dodatkowym aspektem jest (mierzone matematycznie nie z komputera on-board) zużycie ON. Średnio 1-1,5l./100km mniej niż przed dostawką.
Mam do porównania na co dzień 2 LC120. Jeden z 2005r. 163PS(silnik przed liftem) oraz drugi z 2008r. obecne 173PS. W roczniku 2005r. po przejechaniu 25.000km ASO założyło chip TTE. Różnica kolosalna szczególnie podczas przyspieszania. W porównaniu do egz. bez chip-a ten z @200 znacznie szybciej kręci moment obrotowy co za tym idzie ma niesamowitego kopa. V-max również podniosło się powyżej normy. Dodatkowym aspektem jest (mierzone matematycznie nie z komputera on-board) zużycie ON. Średnio 1-1,5l./100km mniej niż przed dostawką.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2009, 10:03 przez tomy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
A czy jest ktoś kto założył chip TTE* dla wersji 173KM i przejechał tym troche więcej?. Przejrzałem sporo informacji o różnych chipach do 120 (sporo o tym na Pradopoint gdzie najbardziej chwalą Steinbauera) i nie znalazłem żadnego postu od użytkownika ktory przejechal z tym np. 50 000 km, jak również opinii o chipowaniu 173.
Pamiętać należy, że chip do 120 jedynie oszukuje komputer podając mu niższe ciśnienie na listwie niż rzeczywiste
janusz
* TD340-90293-00 automatic transmission, TOYOTA Genuine Part No. for dealer reference PZ439-J9771-00; TD340-90295-00 manual transmission, TOYOTA Genuine Part No. for dealer reference PZ456-J9772-00
Pamiętać należy, że chip do 120 jedynie oszukuje komputer podając mu niższe ciśnienie na listwie niż rzeczywiste
janusz
* TD340-90293-00 automatic transmission, TOYOTA Genuine Part No. for dealer reference PZ439-J9771-00; TD340-90295-00 manual transmission, TOYOTA Genuine Part No. for dealer reference PZ456-J9772-00
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Dokładnie jest tak jak Janusz pisze chip tte to gówno zmieniające pewne dane w komputerze.
Dużo leprze wyniki i za dużo niższą cenę da profesjonalnie zrobiony program pod konkretny samochód.
www.tdi-tuning.pl jest jedną z firm które takie usługi robi, cena na obecną chwilę waha się od 1200 do 2000zł. Robiłem u nich już 3 auta w żadnym nic się nie stało, spalanie spada średnio o 12% moc się podnosi o ok. 35% moment różnie bo to zależy od skrzyni i wytrzymałości elementów silnika.
Dużo leprze wyniki i za dużo niższą cenę da profesjonalnie zrobiony program pod konkretny samochód.
www.tdi-tuning.pl jest jedną z firm które takie usługi robi, cena na obecną chwilę waha się od 1200 do 2000zł. Robiłem u nich już 3 auta w żadnym nic się nie stało, spalanie spada średnio o 12% moc się podnosi o ok. 35% moment różnie bo to zależy od skrzyni i wytrzymałości elementów silnika.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
Pierwszy LC ma już ~110.000km (użytkowany od nowości) i na TTE nic się nie dzieje.jjb pisze: A czy jest ktoś kto założył chip TTE* dla wersji 173KM i przejechał tym troche więcej?. Przejrzałem sporo informacji o różnych chipach do 120 (sporo o tym na Pradopoint gdzie najbardziej chwalą Steinbauera) i nie znalazłem żadnego postu od użytkownika ktory przejechal z tym np. 50 000 km, jak również opinii o chipowaniu 173.
Zgadzam się, że to tylko zmiana parametrów na listwie.
Mimo wszystko jeździ lepiej, zdecydowanie.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
To jasne, tylko, że nie słyszałem, żeby ktoś oferował przeprogramowanie komputera w 120. Ludzie od chip-tuningu z którymi gadałem twierdzą, że się nie da bo Toyota czegoś tam nie udostępnia. Więc pozostaje tylko oszukiwanie zewnętrzne tak jak to robi TTE. Pytanie - jak wpływa to na silnik i na komputer. Ostatnio na Okęciu pojawil sie Landek z TTE - wszystkie parametry mechaniczne silnika ok i zupełny brak mocy (po odlaczeniu chipa to samo). Prawdopodobnie pad komputera - efekt TTE czy koincydencja?konus pisze:.. Dużo leprze wyniki i za dużo niższą cenę da profesjonalnie zrobiony program pod konkretny samochód.
http://www.tdi-tuning.pl jest jedną z firm które takie usługi robi...
janusz
Re: zaCHIPowanie Landa ...
A ja przy okazji byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział po co producenci tłumią silniki. Żeby potem móc chipy sprzedawać? Wiecie ja się zatrzymałem na serii 80, której chyba nie da się zchipować.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
80 się nie chipuje bo niema takiej potrzeby.
Wymiana wydechu, turbiny, kilku sprężynek tu i ówdzie i masz większą moc.
A co do chiptuningu to robi się go właściwie w silnikach turbodoładowanych gdyż najlepszy jest przyrost mocy, producenci niewiedzą jaki blik im wyjdzie jak ukształtuje się głowica więc komputer ustawiony jest pod bezpieczny setup. Jak auto trafia do warsztatu wiemy już czym dysponujemy i dzięki temu możemy podnieść moc pod odpowiednie afr. Seryjnych samochodów wielkoprodukcyjnych się przecież nie sprawdza tylko składa do kupy.
Wymiana wydechu, turbiny, kilku sprężynek tu i ówdzie i masz większą moc.
A co do chiptuningu to robi się go właściwie w silnikach turbodoładowanych gdyż najlepszy jest przyrost mocy, producenci niewiedzą jaki blik im wyjdzie jak ukształtuje się głowica więc komputer ustawiony jest pod bezpieczny setup. Jak auto trafia do warsztatu wiemy już czym dysponujemy i dzięki temu możemy podnieść moc pod odpowiednie afr. Seryjnych samochodów wielkoprodukcyjnych się przecież nie sprawdza tylko składa do kupy.
Re: zaCHIPowanie Landa ...
To jest troche bardziej zlozone. Globalizacja, ciecie kosztow itp., w efekcie nie ma sensu robic kilkudziesieciu roznych konstrukcji silnikowych, kiedy mozna kilka. W efekcie masz taki sam silnik w aucie firmy X jak i w aucie firmy Y, albo w dwoch czy trzech roznych autach firmy Z. A moc jest takim samym parametrem markertingowo handlowym, jak odtwarzacz DVD, czy skorzane fotele. Drozszy model, to wiecej bajerow i wiecej mocy. Tanszy mniej. Smutne to, ale taki jest swiat
janusz
janusz
Re: zaCHIPowanie Landa ...
A czy u Osob ktore maja chipa TTE przy ostrym dodaniu gazu motor tez nie przpela paliwa jak u mnie i przy wysokich predkosciach obrotowych silnika przykapca (pow. 3800 obr.) ? ...
Co do samego Chipa rewelacja! Auto bez niego jest jakby zamulone...
Co do samego Chipa rewelacja! Auto bez niego jest jakby zamulone...