zaCHIPowanie Landa ...

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

Czasem to i mistrz przegrywa!!!

Podajesz takie przyklady jak by inne urządenia sie nie psuly (elektronika, kable, wtyczki itp).

Dobrej jakości box jest zbudowany z wysokiej jakości podzespolów i niekiedy lepszej niż cala elektronika samochodu.

A co do oszukiwania kompa to powiem tak: wszystkie modyfikacje elektroniczne poprawiajace można nazwać oszukaniem komputera, ponieważ są inne od fabrycznych ( czy to box, chip, nowy program itp.)

A co do podnoszenia ciśnienia- to nie zawsze tak jest - mówisz, że pompa i inne elementy szybko się wyeksploatuja - a co powiesz tym, którzy zmieniają wydech na wiekszy, przecież tam też wedlug twojej idei powinna szybko paść turbina (swobodniejszy przeplyw spalin = wyzsza prędkość wirnika , większe ciśnienie doladowania - parametry wyższe od nominalnych), jak ktoś zaloży wiekszą turbine to co - tloki i wal mu wyskoczy przez mise olejową czy glowica z robi nowy wlot w masce wybijając dziurę w niej.
Możliwość przeróbek jest cala masa i nie oznacza, że każda ma się zakończyć awarią ( biorąc pod uwagę to, iż dużo silników jest modyfikowana w fabrykach - baza silnika stala, a moce różne - tak jest teraz prawie u każdego producenta.

Ja osobiście jestem za modyfikacjami, aby tylko byly robione profesjonalnie ( nie jakiś zwykly opornik za dwa pln, a porzadny zestaw) i bardziej obawiam się jakości paliwa bo z tym to u nas jest MEXICO i to jest przyczyną wielu usterek.

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

Przykłady są poparte moim osobistym doświadczeniem - mam kilka uszkodzonych BOXów TTE do wglądu :mrgreen:

Elektronika w Toyotach nie psuje się zbyt często, nigdy nie musiałem jeszcze wymieniać żadnego komputera ani sterownika który sam od siebie by się uszkodził (a nie w wyniku działań blacharzy, mechaników czy innych czynników zewnętrznych), uważam że firma DENSO która robi ECU dla TLC stosuje elementy najlepsze na świecie (chodzi o jakość oczywiście) a większość BOXów składana jest z elementów nie posiadających odpowiedniej tolerancji termicznej.

BOXa w żadnym wypadku nie można porównać z chiptuningiem. W chiptuningu (zmianie oprogramowania ECU na odpowiednio zmodyfikowane) zmienia się ciśnienie doładowania, limitery momentu obrotowego oraz dawkę wtrysku (nie poprzez sztuczne zwiększenie ciśnienia paliwa a poprzez zmianę czasu otwarcia wtryskiwaczy) w całym zakresie obrotów silnika.

O turbinie i wydechu nic nie pisałem - to są Twoje dywagacje, ale to co napisałeś:
"a co powiesz tym, którzy zmieniają wydech na wiekszy, przecież tam też wedlug twojej idei powinna szybko paść turbina (swobodniejszy przeplyw spalin = wyzsza prędkość wirnika , większe ciśnienie doladowania - parametry wyższe od nominalnych), jak ktoś zaloży wiekszą turbine to co - tloki i wal mu wyskoczy przez mise olejową czy glowica z robi nowy wlot w masce wybijając dziurę w niej"
może doprowadzić do destrukcji silnika z powodu pracy turbiny w warunkach nie przewidzianych przez producenta i właśnie tak się stanie jak turbina się rozszczelni i olej pójdzie do układu dolotowego.

Ale ja się nie znam :twisted:

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

BOXa w żadnym wypadku nie można porównać z chiptuningiem. W chiptuningu (zmianie oprogramowania ECU na odpowiednio zmodyfikowane) zmienia się ciśnienie doładowania, limitery momentu obrotowego oraz dawkę wtrysku (nie poprzez sztuczne zwiększenie ciśnienia paliwa a poprzez zmianę czasu otwarcia wtryskiwaczy) w całym zakresie obrotów silnika.
Jak byś czytal z zrozumieniem to byś się dowiedzial :
A co do oszukiwania kompa to powiem tak: wszystkie modyfikacje elektroniczne poprawiajace można nazwać oszukaniem komputera, ponieważ są inne od fabrycznych ( czy to box, chip, nowy program itp.)
A teraz odpowiedz mi po co boxy są wpięte pomiędzy wtryski pizoelektryczne skoro do podniesienia ciśnienia paliwa wystarczy tylko znienić sygnal (oszukać) z listwy.

Następna sprawa to : Dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie możliwe jest dowolne kształtowanie czasu wtrysku, jego długości oraz dawki paliwa zależnie od wielu czynników (np. obciążenia silnika). Daje to również możliwość podziału wtrysku paliwa na etapy: w nowych instalacjach nawet chyba 7
I na koniec odpowiedz mi na pytanie: po co do nowych boxów jest podawany sygnal referencyjny z systemu przyśpieszenia?
A co do podnoszenia ciśnienia- to nie zawsze tak jest - mówisz, że pompa i inne elementy szybko się wyeksploatuja - a co powiesz tym, którzy zmieniają wydech na wiekszy, przecież tam też wedlug twojej idei powinna szybko paść turbina (swobodniejszy przeplyw spalin = wyzsza prędkość wirnika , większe ciśnienie doladowania - parametry wyższe od nominalnych), jak ktoś zaloży wiekszą turbine to co - tloki i wal mu wyskoczy przez mise olejową czy glowica z robi nowy wlot w masce wybijając dziurę w niej.
Możliwość przeróbek jest cala masa i nie oznacza, że każda ma się zakończyć awarią ( biorąc pod uwagę to, iż dużo silników jest modyfikowana w fabrykach - baza silnika stala, a moce różne - tak jest teraz prawie u każdego producenta.
W tym tekscie mialem na myśli porównanie do twojej opinii:
Dodatkową moc i przyrost momentu uzyskuje się więc przez wymuszone podniesienie i tak już wysokiego ciśnienia paliwa, jakie to ma skutki dla układu paliwowego (wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia, zawór na listwie) to niech sobie każdy sam odpowie.
Chyba zapomniales napisać, że i inne podzespoly także ulegną awarii ( silnik, skrzynia, uklad jezdny o innych nie wspomnę) i caly samochód rozpadnie się na kawalki, bo przecież ma większą moc ale i tak nigdy kierowca nie weźmie na siebie winy z powody zlej eksploatacji tak samo jak stacja benzynowa z powody zlej jakości paliwa.

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

A co do oszukiwania kompa to powiem tak: wszystkie modyfikacje elektroniczne poprawiajace można nazwać oszukaniem komputera, ponieważ są inne od fabrycznych ( czy to box, chip, nowy program itp.)
Nie rozróżniasz modyfikacji elektronicznej od modyfikacji software'owej :?:
Chiptuning to modyfikacja czysto softwarowa, a nie elektroniczna (jest to zmiana oprogramowania sterownika, a nie oszukiwanie oryginalnego oprogramowania).
Dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie możliwe jest dowolne kształtowanie czasu wtrysku, jego długości oraz dawki paliwa zależnie od wielu czynników (np. obciążenia silnika). Daje to również możliwość podziału wtrysku paliwa na etapy: w nowych instalacjach nawet chyba 7
DR Google więcej nie powiedział ? :mrgreen:
Przeczytaj ze zrozumieniem poprzedniego mojego posta...
I na koniec odpowiedz mi na pytanie: po co do nowych boxów jest podawany sygnal referencyjny z systemu przyśpieszenia?
Dobra - ostatnia lekcja:
Czujnik pedału przyspieszenia (bo o to pewnie Ci chodziło 8) ) potrzebny jest w boxie po to aby zmieniać charakterystykę pracy boxa - czyli o ile ma oszukać ECU silnika (żeby przy całkowitym wciśnięciu pedału gazu nie podnieść o tą samą wartość procentową ciśnienia wtrysku jak przy delikatnym wciśnięciu gazu). Np przy delikatnym wciśnięciu gazu masz np 800MPa ciśnienia i wtedy box dodaje 20%(czyli w efekcie 960MPa) a gdyby to było wciśnięcie pełne i współczynnik był by stały to było by 150MPa + 20% czyli 180 MPa i ECU napewno załapał by zaraz check i tryb awaryjny.
Dlatego BOX nie jest rezystorem z alledrogo tylko posiada przetworniki A/C i C/A oraz DSP, by szybko przetwarzać informacje pochodzące z wtryskiwaczy, czujnika ciśnienia oraz pedału gazu i innych i na ich podstawie odpowiednio oszukać ECU silnika osiągając poprzez takie działanie zwiększenie ciśnienia paliwa na listwie bez zauważenia tego przez ECU (który by w takim wypadku zaraz włączył tryb awaryjny)
Chyba zapomniales napisać, że i inne podzespoly także ulegną awarii ( silnik, skrzynia, uklad jezdny o innych nie wspomnę) i caly samochód rozpadnie się na kawalki, bo przecież ma większą moc
Tak, i nie napisałem że na czerwonym świetle nie można przejeżdżać (choć są tacy co jeżdżą i nic im się jeszcze nie stało...)


Nie zakazuję tutaj montażu BOXów (sam montuję BOXy różnych firm swoim klientom), ale piszę o moich doświadczeniach
A decyzję niech każdy podejmuje sam.

PS.
Po tym jak w najmniej oczekiwanym momencie rozleciała mi się skrzynia biegów we własnym plaskaczu powróciłem do oryginalnego słabszego programu producenta (co z tego że do 100km/h mam teraz 10s a nie 8 - ale wiem że nie rozwalę skrzyni z powodu zbyt dużego momentu obrotowego nie przewidzianego przez producenta)

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

Np przy delikatnym wciśnięciu gazu masz np 800MPa ciśnienia i wtedy box dodaje 20%(czyli w efekcie 960MPa) a gdyby to było wciśnięcie pełne i współczynnik był by stały to było by 150MPa + 20% czyli 180 MPa
miało być tak:
Np przy delikatnym wciśnięciu gazu masz np 80MPa ciśnienia i wtedy box dodaje 20%(czyli w efekcie 96MPa) a gdyby to było wciśnięcie pełne i współczynnik był by stały to było by 150MPa + 20% czyli 180 MPa

:oops:

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: bartsiedlce »

A ja proszę po raz kolejny o informacje na temat http://www.44tuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Podpowiedzcie proszę, czy warto zainteresować się tym towarem? A jeśli nie, to z jaką firmą gadać?

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

Więc tak kolego: w systemie CR (czytaj Common Rail) ciśnienie powinno byś stałe i powiedzmy w danym egzemplarzu wynosi 1350bar . oszukanie czujnika ciśnienia z szyny i podniesienie ciśnienia spowoduje otwarcie zaworu redukcyjnego (bezpiecznika) (dopuszczalne chwilowe ciśnienie 1500bar) i upuszczenie paliwa przelewem do zbiornika. Więc podniesienie ciśnienia o 20% sporo przekroczy (1620) próg otwarcia zaworu redukcyjnego.

Ja osobiście pracuję na silnikach wielkich mocy(rzędu 50 000 KW) i tutaj sterujemy zaworami dawkę paliwa poprzez kąt i długość wtrysku a nie ciśnieniem.

Przedstaw jakie montujesz Boxy i czym one sterują, bo wiem, że są takie które nie podnoszą ciśnienia a sterują wtryskiem.
Jeżeli Box TTE ( nie znam specyfikacji ale wydaje mi się, że ten box jest wpięty także pomiędzy cewki wtryskiwaczy - jak się mylę to proszę o poprawienie mnie) podnosi tylko ciśnienie - to odradzam wszystkim montaż tego badziewia.
Pozdrawiam i nie ma co się zlościć.

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

bartsiedlce pisze:A ja proszę po raz kolejny o informacje na temat http://www.44tuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Podpowiedzcie proszę, czy warto zainteresować się tym towarem? A jeśli nie, to z jaką firmą gadać?
Kolega Gif Kuba montuje takie cacka i inne rzeczy, więc może Ci doradzi?.

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: bartsiedlce »

Koledzy, spieracie się o zasady, technikę, a może jeszcze o coś.
Ja chciałbym dowiedzieć się, jak zgasić dziurę turbinową i trochę podnieść moment. Nie jestem rajdowcem, używam autka na asfalcie i na rybach, potrzebuję dojechać w paskudne miejsca nad rzeką i zimą na nartki. Czasem nad wodą brakuje siły w błocie i na mokrych liściach. Najczęściej zdarza się to na stromych i mokrych podjazdach, gdzie trzeba prawie z miejsca ruszać. MT-eków nie założę, samochód musi radzić sobie na zimówkach albo na AT-ekach latem.
Dlatego pytam o godne uwagi wzmocnienie chipem, ewentualnie nowym programem dla silnika i skrzyni. Wymieniona firma zaoferowała coś, a ja nie mam doświadczenia i nie chciałbym dać d..y.
Dlatego proszę - pomocy :roll:

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

do @MAC332:
Więc tak kolego: w systemie CR (czytaj Common Rail) ciśnienie powinno byś stałe i powiedzmy w danym egzemplarzu wynosi 1350bar . oszukanie czujnika ciśnienia z szyny i podniesienie ciśnienia spowoduje otwarcie zaworu redukcyjnego (bezpiecznika) (dopuszczalne chwilowe ciśnienie 1500bar) i upuszczenie paliwa przelewem do zbiornika. Więc podniesienie ciśnienia o 20% sporo przekroczy (1620) próg otwarcia zaworu redukcyjnego
W silnikach samochodowych z systemem Common Rail ciśnienie jest zmienne, zależne od potrzeb w danej chwili, np LandCruiser ma na wolnych obrotach około 40-50MPa. Jaki był by sens utrzymywać cały czas pełne ciśnienie np. stojąc w korku na wolnych obrotach ?. Po to właśnie jest pompa wysokiego ciśnienia z zastosowanym regulatorem ciśnienia, który to steruje wydatkiem tejże pompy, a docelowo ciśnieniem na railu.
Ja osobiście pracuję na silnikach wielkich mocy(rzędu 50 000 KW) i tutaj sterujemy zaworami dawkę paliwa poprzez kąt i długość wtrysku a nie ciśnieniem.
Z tymi silnikami, gdzie moc jest oddawana w sposób ciągły i mniej więcej podobnie przez cały czas pewnie paliwo na railu będzie miało właśnie cały czas wartość nominalną dla danej jednostki czyli np 135MPa, ale takimi silnikami się nie zajmowałem jeszcze, więc nie wiem.
Przedstaw jakie montujesz Boxy i czym one sterują, bo wiem, że są takie które nie podnoszą ciśnienia a sterują wtryskiem
Montuję to, co klient przyniesie do zamotowania, ale między innymi oryginalne TTE, żaden nie jest wpinany między wtryskiwacze. Sterowanie wtryskiwaczami w systemach CR nie jest proste i żaden BOX nie będzie tego robił, konieczna jest przetwornica, bo napięcie otwarcia wtryskiwacza CR sięga 200V AC a podczas normalnej pracy oscyluje w granicach 80V AC.
Mowa tu oczywiście o normalnych wtryskiwaczach, bo w piezoelektrykach napięcia są troszkę inne...
Pozdrawiam i nie ma co się zlościć
Ja również Ciebie pozdrawiam i się nie złoszczę, chcę tylko aby każdy miał świadomość tego, co montuje do swojego samochodu, z jakim to może być skutkiem i jak to działa. :)


Do @bartsiedlce:
Koledzy, spieracie się o zasady, technikę, a może jeszcze o coś.
Nie spieramy się :D
To się nazywa konstruktywna dyskusja...
Nie jestem rajdowcem, używam autka na asfalcie i na rybach, potrzebuję dojechać w paskudne miejsca nad rzeką i zimą na nartki. Czasem nad wodą brakuje siły w błocie i na mokrych liściach. Najczęściej zdarza się to na stromych i mokrych podjazdach, gdzie trzeba prawie z miejsca ruszać.
Od tego to jest reduktor i na nim mocy nie zabraknie, w takich sytuacjach BOX nie pomoże wcale.
Po montażu BOXu odczuł byś najbardziej na czarnym, ale w terenie te parę koni i Nm niewiele zmieni.
MT-eków nie założę, samochód musi radzić sobie na zimówkach albo na AT-ekach latem.
Dlatego pytam o godne uwagi wzmocnienie chipem, ewentualnie nowym programem dla silnika i skrzyni
Lepiej zainwestować w porządne ATki niż w BOXa - takie jest moje zdanie.
Nie znam firmy, nie wiem czy to ich wyrób własny czy inny przebrandowany, więc nie zabieram głosu.
Z tych z którymi miałem do czynienia to jakościowo najlepiej elektronika była wykonana w TTE i HOPA.
Reszta to konstrukcje podobne, ale staranność wykonania i selekcja części pozostawia wiele do życzenia.

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

A czy miałeś styczność z takim urządzeniem :
We offer you a highly complex electronic accessory unit that does only one thing: it optimises the fuel injection processes in your car without increasing the charging-air or common-rail pressure. The original STEINBAUER plug connection can be installed without any complication and can be removed at any time without having to make any additional changes. This fully maintains the functional integrity of your original engine control unit.
dane są na stronie nr 2 tego tematu Obrazek



1 Battery
2 Line for
Reference Signal
3 Injectors
4 Original
Engine Wiring Loom Obrazek




How it works


The STEINBAUER Power enhancement modifies the injection system by fine tuning the duration of the injectors.
This is achieved by blue printing the original characteristics and intercepting the electronic signals from the
ECU to the injection system. The fuel injection and engine speed are recorded and recalculated to optimize
performance.


Jak widzisz wyraźnie piszą, że nie zmieniają ciśnienia turbo i CR.
Za miesiąc jak wrócę do domu to będę testował to urządzenie w LC150 (nimiecki rynek LC300). Wiem też, że robili specjalne układy do agregatów i wyszło to całkiem dobrze (opinia kolegi po fachu).
Tak na zakończenie - odradzam więc stosowania Boxów podnoszących ciśnienie na pompie, ponieważ i tak w naszym kraju z naszym paliwem wielu użytkowników ma problem z układem zasilania Common Rail (powinno się co drugą stację zamknąć).

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

Nie miałem styczności z BOXami tej firmy.
Tutaj uzyskuje się zmianę dawki paliwa poprzez wydłużenie czasu wtrysku zasadniczego.

Jeśli działa to bez problemu (jest wystarczająco szybkie) to jest to zdecydowanie najlepsza droga do podniesienia mocy
w TLC.

bartsiedlce
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2010, 22:42
Auto: Toyota LC12, 2005 rok, 3,0 D4D
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: bartsiedlce »

gif_kuba - dzięki za radę. AT-ki będą wiosną na 100%, to pomoże na błotku, a na czarnym przydałoby się parę dodatkowych koników, stąd moje pytania. Mam za mało wiedzy i doświadczenia, żeby samemu kombinować, dlatego szukam informacji.

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: MAC332 »

Do Bartasiedlce - poproś http://www.44tuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false; o informacje o sposobie przeróbki i o zmiany (jak czytałeś temat to powinieneś wiedzieć o co chodzi). Z tego co się orientuję to do Toyoty są tylko boxy bo jak na razie Denso jest jeszcze nie przeprogramowalne.
Może poczekaj na moje testy Boxa Steibauera (grudzień styczeń). :idea:
Wcześniej jak pisałem już - miałem (w oplu) z tej firmy boxa kupionego w Niemczech, tylko starszej generacji i auto zrobiło u mnie 200tyś. km. i nic się nie działo poza przyrostem mocy , monentu i spalania. :D

Awatar użytkownika
gif_kuba
Posty: 113
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:11
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: zaCHIPowanie Landa ...

Post autor: gif_kuba »

Może poczekaj na moje testy Boxa Steibauera (grudzień styczeń)
Ja też rozpoczynam testowanie w J12 a niedługo u klienta w J15 zamontujemy STEINBAUER'a.

ODPOWIEDZ