Sworznie wahaczy
Moderator: luk4s7
Sworznie wahaczy
muszę kupić. Co polecacie? 555 dają radę?
pozdrawiam
MJ
pozdrawiam
MJ
Re: Sworznie wahaczy
Witam,
Dolaczam sie do pytania.
Wlasnie mam do wymiany z przodu tuleje dolnego prawego wahacza (tylna strona).
Oryginal w serwisie 340zl. Widze ze kilka firm produkuje cos np wspomniana 555. Czy warto?
TEDGUM ma za 170zl ale czy warto pchac sie w (podobno elastomer?)
Jakie macie doswiadczenia z wymiana tuleji wahacza przedniego? Czy bede musial caly wahacz wyciagac i wyciskac jedna tuleje, czy moze wystarczy poluzowac sruby i jakims sposobem....
i najwazniejsze: skoro wszystkie tuleje i swoznie sa oryginalne, to czy wymiana na zamiennik jakikolwiek nie spowoduje nadmiernego zuzycia innych czesci? Chodzi mi o rozne wlasciwosci pracy roznych tulei, rozna guma, rozni producenci.
Pozdrawiam.
Dolaczam sie do pytania.
Wlasnie mam do wymiany z przodu tuleje dolnego prawego wahacza (tylna strona).
Oryginal w serwisie 340zl. Widze ze kilka firm produkuje cos np wspomniana 555. Czy warto?
TEDGUM ma za 170zl ale czy warto pchac sie w (podobno elastomer?)
Jakie macie doswiadczenia z wymiana tuleji wahacza przedniego? Czy bede musial caly wahacz wyciagac i wyciskac jedna tuleje, czy moze wystarczy poluzowac sruby i jakims sposobem....
i najwazniejsze: skoro wszystkie tuleje i swoznie sa oryginalne, to czy wymiana na zamiennik jakikolwiek nie spowoduje nadmiernego zuzycia innych czesci? Chodzi mi o rozne wlasciwosci pracy roznych tulei, rozna guma, rozni producenci.
Pozdrawiam.
Re: Sworznie wahaczy
Aby wymienić tuleję trzeba zdemontować cały wahacz. Cudów na wydłubanie go przy poluzowaniu śrub brak
Powinno się wymienić komplet no chyba, że stać nas na złudne oczczędności i robotę dwa razy wraz z ustawianiem geometrii.
Tuleje jeśli gumowe to tylko oryginał chyba że tak jak wyżej stać nas na częste wymiany.
Często i tak stoją śruby regulacyjne więc robi się spora robota.
Jeśli polimery to tylko markowe. W J9 gdzieś opisałem jak to wychodzi na rodzimych zamiennikach.
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... &start=105" onclick="window.open(this.href);return false; - polibusze po polsku
555 to dobry zamiennik ale jest sporo jego podróbek więc warto kupować w sprawdzonych sklepach.
Oyodo też ok ale za 555.
Wszelkiego rodzaju sworznie marki sworzeń nadają się jako ciężarki do rzutu do celu podczas niedzielnego pikniku.
Powinno się wymienić komplet no chyba, że stać nas na złudne oczczędności i robotę dwa razy wraz z ustawianiem geometrii.
Tuleje jeśli gumowe to tylko oryginał chyba że tak jak wyżej stać nas na częste wymiany.
Często i tak stoją śruby regulacyjne więc robi się spora robota.
Jeśli polimery to tylko markowe. W J9 gdzieś opisałem jak to wychodzi na rodzimych zamiennikach.
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... &start=105" onclick="window.open(this.href);return false; - polibusze po polsku
555 to dobry zamiennik ale jest sporo jego podróbek więc warto kupować w sprawdzonych sklepach.
Oyodo też ok ale za 555.
Wszelkiego rodzaju sworznie marki sworzeń nadają się jako ciężarki do rzutu do celu podczas niedzielnego pikniku.
Re: Sworznie wahaczy
Dzieki za info.
Powiedz jeszcze czy wymiana kompletu oznacza wymiane tulei z wahacza dolnego 2szt, czy oznacza wymiane gornego i dolnego razem 4 szt?
Teraz wiem kupuje oryginaly i robota czeka...
Powiedz jeszcze czy wymiana kompletu oznacza wymiane tulei z wahacza dolnego 2szt, czy oznacza wymiane gornego i dolnego razem 4 szt?
Teraz wiem kupuje oryginaly i robota czeka...
Re: Sworznie wahaczy
Najlepiej jest zrobić kompletami czyli dwa dolne i dwa górne ale od biedy może być jeden wahacz. Chodzi o to że gumy są już wypracowane i skoro jedna poszła to inne też mogą. Wymieniając komplet zapominasz o temacie na kolejne x kilometrów które masz przejechane. Robiąc jeden wahacz czekasz na info od mechanika - teraz w drugim poszły gumy.
Re: Sworznie wahaczy
Po ilu kkm Wam padły?
Re: Sworznie wahaczy
Nie do konca padly..
Wlasnie bylem umowic sie na termin wymiany. Po sprawdzeniu okazuje sie ze tuleje wahacza dolnego sa normalnie zuzte ale ni zerwane czy jakos strasznie wybite.
Za to swozen dolny jest do wymianwy i wykazuje lekie wybicie. Wiec skoro bedzie wahacz zdjety to wymieniam takze tuleje.
A wymiana nastapi po 315tys bo wczesniej nic tu nie bylo robione.
Wlasnie bylem umowic sie na termin wymiany. Po sprawdzeniu okazuje sie ze tuleje wahacza dolnego sa normalnie zuzte ale ni zerwane czy jakos strasznie wybite.
Za to swozen dolny jest do wymianwy i wykazuje lekie wybicie. Wiec skoro bedzie wahacz zdjety to wymieniam takze tuleje.
A wymiana nastapi po 315tys bo wczesniej nic tu nie bylo robione.
Re: Sworznie wahaczy
Sworznie do wymiany z góry i z dołu w moim tlc potrzeba. w ASO tylko cały wahacz dostępny za 2 coś tysiaka. Na warsztacie górne wahacze zrobili (wymienili sworznie). A dolne niestety nie. Nie udało się wykręcić śruby. (zaśniedziali w tulejach). Pneumatycznym młotkiem dłubali i ani rusz. Podobno śruby jakoś odpiłować można, ale wtedy potrzebne będą nowe śruby. Tuleje w wahaczach są w porządku. Ale kupiłem nie oryginały na zapas (po 50-70 zl wyszło). (podobno trzeba było oryginał brać, jak tu radzą).