spalanie realne a wskazania komputera
Moderator: luk4s7
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Raczej niekorkowe
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Tak przy okazji: czy to normalne ze lc120 na biegu D nie hamuje ani trochę silnikiem? Puszczam gaz, obroty spadają poniżej 1tys i samochód się toczy jak na luzie, co raz szybciej i szybciej ( jeśli z górki) Kolega mi zwrócił na to uwagę że coś jest nie tak. Ja nawet się nad tym nie zastanawialem ale fakt, w bmw hamuje mi silnik gdy jade z góry...
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Nie wiem jaką masz skrzynię (moja AT/5 hamuje). Wszystko zależy od prędkości i stylu jazdy. Znajdź jakiś dłuższy zjazd, na "D" rozpędź auto powyżej 100km/h, noga z gazu i zobaczysz przy jakiej prędkości obroty zejdą poniżej 1000/min.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Spadają . Jak sie zmieni o bieg niżej od razu widać jak rosną
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Nie wiem Panowie mi pokazuje komputer między 11,8 a 13,1
wtryski po regeneracji pompa też, przed regeneracją wydaje się, że paliła mniej na autostradzie pokazywała przy prędkości 120 około 9,2 teraz nie chce spaść poniżej 10,8?
opony 265 65 17
Normalne to
wtryski po regeneracji pompa też, przed regeneracją wydaje się, że paliła mniej na autostradzie pokazywała przy prędkości 120 około 9,2 teraz nie chce spaść poniżej 10,8?
opony 265 65 17
Normalne to
Re: spalanie realne a wskazania komputera
No tak, tylko to co pokazuje komputer można między bajki włożyć. Przynajmniej taki wniosek można wyciągnąć z wypowiedzi tu na tym forum. Jeżeli pokazuje 10,8 to liczyłbym się z tym że realnie będzie to 12,5. A więc sporo ( jeśli mowa o 120km/h). Chyba że Twój komputer prawdę mówi, to jest ok.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Ewidentnie coś Ci spaprali przy tej robocie, ale co to już jakiś fachowiec może się wypowie.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: spalanie realne a wskazania komputera
A koła masz napompowane? Kolego auto waży ponad dwie tony, ma stały napęd na 4 koła i aerodynamike kiosku- i tak nieźle pali.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Zrób jak mówiłem. Zatankuj pod korek, przjedź z 700 km, zatankuj pod korek.
Policz. A! Sprawdź jeszcze czy dobrze licznik ci prędkość pokazuje.
Dłuższy odcinek prostej drogi, ustaw na tempomacie predkość w okolicach 90-100 przejedź się z tą prędkością przez conajmniej 30 sekund porównując wskazanie licznika i gps.
Opony masz standard, nie powinno być większych rozbierzności.
Cudownie małe i duże spalanie może brać się z błędów pomiaru przejechanej trasy.
Licznik zbiera liczbę obrotów zakładając określony obwód opony przekłada to na przejechaną trasę.
Mając nienormatywne opony, licząc spalanie ręcznie biorąc pod uwagę to co zatankowaliśmy plus trasa z licznika popełniamy kilkuprocentowy błąd.
Czy to jest twój pierwszy automat?
Policz. A! Sprawdź jeszcze czy dobrze licznik ci prędkość pokazuje.
Dłuższy odcinek prostej drogi, ustaw na tempomacie predkość w okolicach 90-100 przejedź się z tą prędkością przez conajmniej 30 sekund porównując wskazanie licznika i gps.
Opony masz standard, nie powinno być większych rozbierzności.
Cudownie małe i duże spalanie może brać się z błędów pomiaru przejechanej trasy.
Licznik zbiera liczbę obrotów zakładając określony obwód opony przekłada to na przejechaną trasę.
Mając nienormatywne opony, licząc spalanie ręcznie biorąc pod uwagę to co zatankowaliśmy plus trasa z licznika popełniamy kilkuprocentowy błąd.
Czy to jest twój pierwszy automat?
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Nie wiem czy spaprali czy nie natomiast po zamontowaniu pojechałem do serwisu Toyoty by sprawdzić na komputerze i było ok wszyskie wtryski były w przedziale wymaganym.slednecks pisze:Ewidentnie coś Ci spaprali przy tej robocie, ale co to już jakiś fachowiec może się wypowie.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Nie nie jest to mój pierwszy automat.AbuAliHussain pisze:Zrób jak mówiłem. Zatankuj pod korek, przjedź z 700 km, zatankuj pod korek.
Policz. A! Sprawdź jeszcze czy dobrze licznik ci prędkość pokazuje.
Dłuższy odcinek prostej drogi, ustaw na tempomacie predkość w okolicach 90-100 przejedź się z tą prędkością przez conajmniej 30 sekund porównując wskazanie licznika i gps.
Opony masz standard, nie powinno być większych rozbierzności.
Cudownie małe i duże spalanie może brać się z błędów pomiaru przejechanej trasy.
Licznik zbiera liczbę obrotów zakładając określony obwód opony przekłada to na przejechaną trasę.
Mając nienormatywne opony, licząc spalanie ręcznie biorąc pod uwagę to co zatankowaliśmy plus trasa z licznika popełniamy kilkuprocentowy błąd.
Czy to jest twój pierwszy automat?
Nie wiem jaką mam pojemność zbiornika? I pływak trochę wariuje raz pokazuje połowę raz na dnie a po zatankowaniu do pełna zawsze jest troszkę poniżej maksimum.
A zatankować ciężko bo się pieni i spada i spada poziom, staram się pod korek. Zrobię jak mówisz lecz przy 100 bądź 200 km jak trafię na stację zobaczymy.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Nie wiem czy rozumiesz sposób pomiaru realnego spalania. Nie ma tu znaczenia pojemnosc zbiornika czy wskazanie poziomu paliwa. Tankujesz do pełna, zerujesz licznik, przejeżdzasz jakis duży dystans 500-700 km i znowu do pełna. Dzielisz ilość wlanych litrów przez przejechane km i wuala, wiesz ile samochód połknął paliwa.Nie nie jest to mój pierwszy automat.
Nie wiem jaką mam pojemność zbiornika? I pływak trochę wariuje raz pokazuje połowę raz na dnie a po zatankowaniu do pełna zawsze jest troszkę poniżej maksimum.
A zatankować ciężko bo się pieni i spada i spada poziom, staram się pod korek. Zrobię jak mówisz lecz przy 100 bądź 200 km jak trafię na stację zobaczymy.
Ta metoda nie uwzglednia błedu licznika km.
BTW zbiornik ma około 90 litrów
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Wielkość opon nie ma takiego znów wielkiego znaczenia. Testowałem to w Pajero, założyłem o 5 cm wyższe opony i różnica była 3 km na odcinku 100km a więc nie tak dużo. Zatankuj tak jak kolega radzi do pełna, ale nie musisz przecież wyjeździć całego baku. Przejedź 100km i znowu zatankuj do pełna, ile wlejesz tyle spalił nie mniej nie więcej
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 paź 2016, 00:31
- Auto: J120
- Kontakt:
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Jakie 100? Przejedź 10 km, wtedy błąd pomiaru jest jeszcze większy.
Re: spalanie realne a wskazania komputera
Jeżeli gość chce sprawdzić ile samochód mu pali w mieście a ile w trasie to wydaje mi się że mój sposób jest najbardziej sensowny. Trudno przejechać powiedzmy 700 km w samym mieście a i wybierać się w 700 km trasę po to tylko żeby to sprawdzić też jest mało sensowne.