Kiedy wymienić wtryski
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Kiedy wymienić wtryski
Pekanie tlokow to jest ewidentna wada produkcyjna/technologiczna.
Dziwie sie ze nie bylo na to akcji serwisowej jak takie cos wyszlo w duzej ilosci aut?!
Dziwie sie ze nie bylo na to akcji serwisowej jak takie cos wyszlo w duzej ilosci aut?!
Re: Kiedy wymienić wtryski
Posiadam 120-tke 3.0 166KM i znalazlem podlaczony chip TTE, ktory (o ile dobrze czytalem) podnosi moc do 204KM.irko pisze: ↑24 kwie 2024, 19:17
PĘKANIE TŁOKA
- ta kwestia była wielokrotnie opisywana na forum. Jak podaje @Rokfor tłoki rozpadają sie po prostu na pół po linii odlewu
- pytałem o to jednego z inżynierów w Toyocie i ich własne śledztwo w tej sprawie dowodziło, że taka sytuacja miała miejsce przy dwóch okolicznościach
a/ auto miało podniesiona moc. Znam osobiście przypadek osoby z ta awarią i jej samochód miał właśnie 190 KM
b/ auto ciągało ciężkie przyczepy.
Ciekaw jestem Waszej opinii w tej sprawie
Czyli co? Lepiej go odlaczyc? Bedzie troche bezpieczniej? Czy zostawic?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Kiedy wymienić wtryski
Zeby wykluczyc wytopienie dziury w tloku przede wszystkim kontrolowac stan wtryskiwaczy i miec pewnosc ze zaden nie leje.
Zeby uniknac pekania tlokow - nic nie da sie zrobic, poza liczeniem ze nasz egzemplarz jest wolny od wady.
Zeby uniknac pekania tlokow - nic nie da sie zrobic, poza liczeniem ze nasz egzemplarz jest wolny od wady.
Re: Kiedy wymienić wtryski
Dla potwierdzenia, tego co pisalem o przyjrzeniu się w pierwszej kolejnosci częstotliwosci wymiany filtra paliwa i jazdy na oparach z brudem, + dorzuceniu chemii czyszczącej.
Ważne, żeby trzymać się procedury wymiany filtrów w tej operacji, którą podpowiedział mi znajomy od wtrysków, a ktorą opisałem kilka postów wcześniej.
Zacznijcie od tego, a dopiero potem szukajcie dalej.
I tak jak napisał Jake, kontrola korekt.
Jeśli ktoś nie ma wrażliwego ucha na rytmy grane przez diesla, to wtedy najprostrzy interfejs trzeba raz na jakiś czas zapiąć.
Najechane mam prawie 400tyś i ciagle wtryskiwacze od nowości, z korektami jak widać.
Ważne, żeby trzymać się procedury wymiany filtrów w tej operacji, którą podpowiedział mi znajomy od wtrysków, a ktorą opisałem kilka postów wcześniej.
Zacznijcie od tego, a dopiero potem szukajcie dalej.
I tak jak napisał Jake, kontrola korekt.
Jeśli ktoś nie ma wrażliwego ucha na rytmy grane przez diesla, to wtedy najprostrzy interfejs trzeba raz na jakiś czas zapiąć.
Najechane mam prawie 400tyś i ciagle wtryskiwacze od nowości, z korektami jak widać.
- Załączniki
-
- 20240501_152313.jpg (45,53 KiB) Przejrzano 3017 razy
-
- 20240501_152112.jpg (43,57 KiB) Przejrzano 3017 razy
Re: Kiedy wymienić wtryski
A jaki dodatek do paliwa stosujecie?
Re: Kiedy wymienić wtryski
Pierwszym razem dostałem od znajomego coś, co uważał za sprawdzony produkt, a teraz zalałem
https://allegro.pl/oferta/plyn-do-czysz ... gKdk_D_BwE
https://allegro.pl/oferta/plyn-do-czysz ... gKdk_D_BwE
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kiedy wymienić wtryski
Jest tez stara metoda, i działa generalnie jako ochrona systemu CR (nie tylko wtryskiwaczy).
Polega na dolewaniu na pełny zbiornik odpowiednio dobranej ilości ... oleju do dwusuwów.
Elementy systemu paliwowego klekotów są smarowane paliwem. Oczywiste dla każdego, kto choć w podstawach ogarnia mechanikę diesli. Ale, różniaste dodatki "bio" niekoniecznie polepszają właściwości smarne paliwa, a układy CR sa sczególnie wyczulone (ze względu na wysokie obciążenie mechaniczne) na jakość smarowania. Temu właśnie, użycie użycie oleju 2T, poprawia kondycję (ogólną) układu. A że spala się ten olej zupełnie normalnie - to jego zastosowanie jest bez wpływu na katalizator czy DPF.
Polega na dolewaniu na pełny zbiornik odpowiednio dobranej ilości ... oleju do dwusuwów.
Elementy systemu paliwowego klekotów są smarowane paliwem. Oczywiste dla każdego, kto choć w podstawach ogarnia mechanikę diesli. Ale, różniaste dodatki "bio" niekoniecznie polepszają właściwości smarne paliwa, a układy CR sa sczególnie wyczulone (ze względu na wysokie obciążenie mechaniczne) na jakość smarowania. Temu właśnie, użycie użycie oleju 2T, poprawia kondycję (ogólną) układu. A że spala się ten olej zupełnie normalnie - to jego zastosowanie jest bez wpływu na katalizator czy DPF.
Re: Kiedy wymienić wtryski
Ja dołożyłem dodatkowy filtr paliwa z Terrain Tamera
Re: Kiedy wymienić wtryski
Pomysł z dodatkowym filtrem super, tylko bardzo ważne żeby regularnie je wymieniać, żeby przez opory zatkanego filtra nie było spadku ciśnienia przed pompą właściwą wysokiego ciśnienia.
Temperatura wrzenia oleju napędowego jest znacznie niższa niż wody.
Wodę można doprowadzić do wrzenia w temperaturze pokojowej przez wytworzenie podciśnienia, więc jeśli filtry będą przytkane, a nie ma w baku przecież pompki, to bardzo prawdopodobnym jest powstawanie pęcherzów/wrzenie, co może być zabójstwem najpierw dla pompy, a później całego układu.
Temperatura wrzenia oleju napędowego jest znacznie niższa niż wody.
Wodę można doprowadzić do wrzenia w temperaturze pokojowej przez wytworzenie podciśnienia, więc jeśli filtry będą przytkane, a nie ma w baku przecież pompki, to bardzo prawdopodobnym jest powstawanie pęcherzów/wrzenie, co może być zabójstwem najpierw dla pompy, a później całego układu.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Kiedy wymienić wtryski
Zjawisko nosi nazwe vapor lock i jest powszechne w pojazdach benzynowych, zwlaszcza gaznikowych bo tam paliwo nie jest pompowane pod cisnieniem pompa w baku, a zasysane pompka mechaniczna. Dodatek etanolu w paliwe (E5, E20) potwguje to zjawisko przez nizsza preznosc par, ale nie wiedzialem, ze problem wyatepuje tez w dieslu.
Re: Kiedy wymienić wtryski
Ja mam taką zasadę że nie jeżdżę poniżej 1/4 baku, nauczyłem się tego z samochodów sportowych.Dłubaka pisze:Pomysł z dodatkowym filtrem super, tylko bardzo ważne żeby regularnie je wymieniać, żeby przez opory zatkanego filtra nie było spadku ciśnienia przed pompą właściwą wysokiego ciśnienia.
Temperatura wrzenia oleju napędowego jest znacznie niższa niż wody.
Wodę można doprowadzić do wrzenia w temperaturze pokojowej przez wytworzenie podciśnienia, więc jeśli filtry będą przytkane, a nie ma w baku przecież pompki, to bardzo prawdopodobnym jest powstawanie pęcherzów/wrzenie, co może być zabójstwem najpierw dla pompy, a później całego układu.
Filtry wymieniam regularnie, tak jak olej zazwyczaj co 5k-8k km, Dodatkowy do 2 wymianę ( producent zaleca co 20k km) on ma dodatkowy dostojnik wody ale nigdy wody tam nie znalazłem, plus do każdego pełnego baku dolewam dodatek do wtrysków Motula ( mam to za darmo do kumpla ) i póki co śmiga.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Kiedy wymienić wtryski
A jak juz jestesmy przy filtrach - frapuje mnie od dawna dlaczego diesele maja porzadne wygodne filtry wkrecane w podstawke w komorze silnika, a benzyniaki maja maly pizdzik upchniety w czelusciach podwozia, bez prawie zadnego dostepu i z trudna wymiana.
Tak, fakt ze diesel wymaga czestszej wymiany i dokladniejsze filtrowania jest oczywisty, ale nadal to nie wyjasnie dlaczego filtr pod podloga?
Druga czesc mojej rozkminy - czym filtry dieslowe roznia sie od benzynowych i czy sa wspolzamienne? Korci mnie zalozyc sobie latwo dostepny filtr pod maska, tylko jakies 99% takowych jest dedykowanych do diesla. Czy beda poprawnie pracowac na benzynie? Internety nie sa zbyt pomocne w tej kwestii.
Tak, fakt ze diesel wymaga czestszej wymiany i dokladniejsze filtrowania jest oczywisty, ale nadal to nie wyjasnie dlaczego filtr pod podloga?
Druga czesc mojej rozkminy - czym filtry dieslowe roznia sie od benzynowych i czy sa wspolzamienne? Korci mnie zalozyc sobie latwo dostepny filtr pod maska, tylko jakies 99% takowych jest dedykowanych do diesla. Czy beda poprawnie pracowac na benzynie? Internety nie sa zbyt pomocne w tej kwestii.
Re: Kiedy wymienić wtryski
Według mnie zależy jak ciężką masz nogę, bo jeśli lubisz wciskać CZĘSTO w podłogę, to z pewnością te plus 20% energii bardziej obciąża tłoki.
Jak wyżej napisano, jeśli masz tłok z wadą fabryczną, to pewnie tylko
przyspieszy to nieuniknioną destrukcję.
Osobiście nie sprawdzałem czy jest coś wpiętego ale jeżdżę od kilku lat spokojnie. Mając 173km, i na szosie i w terenie nie brakuje mi momentu i mocy - ważniejsza technika + myślenie w obu przypadkach
Gdybym miał ten moduł, to przy moim stylu jazdy bym go nie demontował
////-----
Poprawilem cytowanie, bo nie mialo sensu - Jake
Re: Kiedy wymienić wtryski
Znam ten patent ale sprzed przynajmniej dekady, i stosowałem go do dostawczaków, gdzie była p. rotacyjna, bardziej odporna i mniej precyzyjna mechanika pompa/wtryskiwacze - znacznie niższe ciśnienia - ogólnie większa odporność na nagary/zabrudzenia/wodę.Rokfor32 pisze: ↑02 maja 2024, 16:55Jest tez stara metoda, i działa generalnie jako ochrona systemu CR (nie tylko wtryskiwaczy).
Polega na dolewaniu na pełny zbiornik odpowiednio dobranej ilości ... oleju do dwusuwów.
Elementy systemu paliwowego klekotów są smarowane paliwem. Oczywiste dla każdego, kto choć w podstawach ogarnia mechanikę diesli. Ale, różniaste dodatki "bio" niekoniecznie polepszają właściwości smarne paliwa, a układy CR sa sczególnie wyczulone (ze względu na wysokie obciążenie mechaniczne) na jakość smarowania. Temu właśnie, użycie użycie oleju 2T, poprawia kondycję (ogólną) układu. A że spala się ten olej zupełnie normalnie - to jego zastosowanie jest bez wpływu na katalizator czy DPF.
Passat 110km na zwykłej pompie ma najechane 650tyś i przy jeździe "jak dziadzia" spala nawet 4,6 na 100 km, a na autostradach męczony 150-160km/h żadnego remontu nigdy nie widział, a filtr paliwa wymieniany był co 4/5 wymianę oleju
Tutaj wydaje mi się, że bardziej chodzi o dodatek, który działa jak chemia CZYSZCZĄCA w myjkach ciśnieniowych, dlatego poprawa smarowania przez dolanie 2T, to za mało.