Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 14 gru 2019, 1:51
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 lis 2019, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1368
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
To własnie jest problem tych dedykowanych płyt. Ja kupiłem uniwersalna i spawałem ją do demontowalnych przedłużeń ramy które się usuwa przy montażu dedykowanej płyty. Wiec wszystkie oryginalne mocowania zderzaka mam na swoim miejscu tak jak fabryka przewidziała ;)

Dodatkowo u mnie płyta leży na górze ramy wiec sama wyciągarka wypadła wyżej. Opis i jakies zdjecia masz w postach powyżej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2019, 18:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16033
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Konstrukcja ładnie wykonana tylko ja bym się bał jej używać. Pierwsze ciągnięcie pod kątem do zewnątrz ramy i wszystko Ci się rozgina. No i spawanie doczołowe dwóch płaskowników też bym wzmocnił. Zobacz że wszelkiego rodzaju uszy do holowania są wycinane na laserze z większego kawałka lub mają w środku przetop.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lis 2019, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2019, 21:26
Posty: 24
Lokalizacja: FSW
Auto: KDJ120
KTM 790 Adv
sebastian44 pisze:
Ja montowałem u siebie samodzielnie, płytę uniwersalną oddałem do przyspawania do przykręcanych końcówek ramy. Zrobione solidnie , moim zdaniej lepiej niż dedykowane płyty. Koszt, 200 zł uniwersalna płyta, 50 zł spawanie. Do tego wszystko co było oryginalnie pod zderzakiem, uchwyty do zderzaka, mocowania, nawet taki smieszny kawałek styropianu zostaja na swoim miejscu. W razie czego mogę służyć radą jak to zrobić ;)

Sebastian - proszę posłuż radą :lol: Jest jakaś szansa na więcej zdjęć? Z nich można zawsze dużo wywnioskować.
Poza tym płyta - uniwersalna kupna czy całą płytę sam przygotowałeś?
Finalnie wyciągarkę masz wyżej niż na dedykowanych płytach, wg mnie faktycznie lepsze rozwiązanie.


DZIUBI pisze:
... do czego przykręcacie zderzak na dole ?
Po montażu płyty pod wyciągarkę zderzak na dole pozostaje w powietrzu- właściwie niczego się nie trzyma.

Napisz dokładnie o co chodzi bo nie rozumiem.
Wynikałoby że do tej płyty MORE to musiałeś odciąć przednią część podłużnic ramy?
No i o co chodzi z tymi dolnymi mocowaniami zderzaka?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lis 2019, 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1368
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Nie mam niestety więcej zdjęć. Musiałbyś zdjąć u siebie zderzak żeby zrozumieć mój opis. Przednia część ramy ma takie przykrecane końcówki oraz poprzeczke. Plus mocowania dolne zderzaka. Wszystko to trzeba wywalić stosując dedykowana płytę. Ja te przykrecane elementy zostawiłem i na nich położyłem docieta uniwersalna płytę pod wyciagarka która została przyzpawana. Całość da się przywrócić do fabrycznego stanu Ale trzeba by te przykrecane elementy przełożyć z innego auta. W każdym razie jest to demontowalne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lis 2019, 19:34 
Offline

Rejestracja: 08 kwie 2018, 9:04
Posty: 68
Ja dzisiaj wspawałem płytę do 120. Tak jak zrobił to Sebastian. Przewód od klimy się zmieścił. Nie zmieściła się tylko puszka przekaźników, trzeba przenieść ją pod maskę ale to też może zależeć od windy. Wyciągarka wymagała rozłożenia i obrócenia odbudowy ze sprzęgłem aby nie kolidowała ze zderzakiem. Cała robota jest prosta ale czasochłonna. W tygodniu zrobię projekt płyty pod oryginalny zderzak i mogę komuś wyciąć gotową bez rzeźby. ;)
Zderzak jeszcze nie zamontowany, więc mogę jeszcze jakieś foty lepszej jakości na życzenie cyknąć.
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lis 2019, 20:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Mogę się czepić? :mrgreen:

Nawet jak nie mogę - to i tak mogę ... :mrgreen:

A merytorycznie: Ronin, zdajesz sobie sprawę jak pod względem wytrzymałościowym wygląda to - co określiłeś jako "zaczep do szekli"?

Masz to połącząone na dwóch śrubach M10x1,25. Zakłądając, że śruby są klasy 10,9 to oznacza - że każda z tych śrub przenosi obliczeniowo (bez współczynnika bezpieczeństwa) około ... 6T siły . Lub 60KN, jak kto woli.

Kłopot w tym - że to by wymagało idealnie sztywnego zaczepu - a nie zrobionego z plasteliny. Mowa o podstawce do tego ucha. Tak jak to masz - to cała siła kumuluje się najpierw na jednej śrubie - a jak ta sie zerwie - to na drugiej. Plus dźwignia - bo obciążenie nie idzie osiowo.

Realnie masz do wykorzystania jakieś ... 5T - zanim to się zerwie.

Potraktuj to poważnie - i jednak nie próbuj nawet podpinać do tego kinetyka. Poważnie pisze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lis 2019, 20:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16033
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Bez wykładu ale napisałem to wcześniej ;-)
Ciągnięcie na bok może skończyć się tragedią.

I pytanie. Czy ta płyta jest przyspawana do tej belki i tylko tyle? Nie ma połączenia z ramą poza płaskim elementem belki wzmocnienia zderzaka?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lis 2019, 22:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Ja wiem, że wiedza techniczna (na poziomie dowolnego technikum, nie mówiąc o uczelniach wyższych) zanika - ale takie podstawy, nawet bez wnikania w detale teoretyczne - da się ogarnąć przy pomocy googlajki i wikipedii. :wink: Odrobina wysiłku, zamiast działania "na czuja" :wink:

Ostatecznie można zapytać na forumie.... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 gru 2019, 13:13 
Offline

Rejestracja: 08 kwie 2018, 9:04
Posty: 68
kylon pisze:
Bez wykładu ale napisałem to wcześniej ;-)
Ciągnięcie na bok może skończyć się tragedią.

I pytanie. Czy ta płyta jest przyspawana do tej belki i tylko tyle? Nie ma połączenia z ramą poza płaskim elementem belki wzmocnienia zderzaka?


Wspawany jest profil 25x25 tak aby wyrównać poziom wzmocnienia poprzecznego z tym podłużnym i to wszystko zespawane. Gdyby tego nie było płyta robiłaby piękną dźwignię na to wzmocnienie poprzeczne a dalej wiadomo... Tak zespawane nie ma możliwości się wyrwać. Prędzej rama rozerwie się ze starości :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 gru 2019, 15:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1368
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ciagalem się wielokrotnie na tak zamontowanej wyciagarce i nie było żadnego problemu. Wczoraj było takie wyciąganie że już prądu brakowało Ale mocowanie wytrzymalo także śmiało można korzystać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 gru 2019, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2019, 21:26
Posty: 24
Lokalizacja: FSW
Auto: KDJ120
KTM 790 Adv
kokos pisze:
Ja dzisiaj wspawałem płytę do 120. Tak jak zrobił to Sebastian. Przewód od klimy się zmieścił. Nie zmieściła się tylko puszka przekaźników, trzeba przenieść ją pod maskę ale to też może zależeć od windy. Wyciągarka wymagała rozłożenia i obrócenia odbudowy ze sprzęgłem aby nie kolidowała ze zderzakiem. Cała robota jest prosta ale czasochłonna. W tygodniu zrobię projekt płyty pod oryginalny zderzak i mogę komuś wyciąć gotową bez rzeźby. ;)
Zderzak jeszcze nie zamontowany, więc mogę jeszcze jakieś foty lepszej jakości na życzenie cyknąć.
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Prześlij Kokosie wymiary swojej wyciągarki lub jej model - ja jestem zainteresowany innym modelem i chciałbym porównać czy się zmieszczą.
Jeśli dobrze zrozumiałem powyższą dyskusję i przeanalizowałem zdjęcia, to twoja płyta 'leży' na tych kawałkach ramy, które są dokrecone od przodu na 8 śrubach i trzymają zderzak - zgadza się?
Czy od spodu płyty masz wspawany poprzcznie jeszcze jakiś profil?
Czy łapałeś tą płytę tylko to tych dokreconych części ramy, czy gdzieś wcześniej też?
Projekt płyty - czy jest szansa, żebyś przekazał go jakoś dla potomnych do dalszych modyfikacji?
No i napisz czy już testowałeś :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 gru 2019, 14:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1368
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Pod płytą jest oryginalnie poprzeczne wzmocnienie-belka (widać je na zdjeciu). U siebie łapałem płytę też do tego wzmocnienia. A sama płyta to uniwersalna kupiona a potem modyfikowana za pomocą szlifierki kątowej, nic nadzwyczajnego ;) U mnie testowane wielokrotnie, działa bez problemu.

U mnie wyciągarka Escape Evo 12500 weszła na styk. Teraz brałbym mniejsza bo był problem ze ślizgiem, podstawy wyciągarki nie pozwalały go przykrecic i trzeba było kombinować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 gru 2019, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2019, 21:26
Posty: 24
Lokalizacja: FSW
Auto: KDJ120
KTM 790 Adv
sebastian44 pisze:
...U mnie wyciągarka Escape Evo 12500 weszła na styk. Teraz brałbym mniejsza bo był problem ze ślizgiem, podstawy wyciągarki nie pozwalały go przykrecic i trzeba było kombinować.

Na styk - chodzi ci o głębokość wyciągarki (czyli ten wymiar co idzie wzdłuż auta - wg. strony https://www.escape4x4.pl/pl/p/Wyciagark ... yczna/1701 równy 170mm) ?
Celując e Excape XTR będę miał 160mm - cm może pomoże :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 gru 2019, 11:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1368
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Tak chodzi o ten wymiar wzdłuż osi auta. Płyta uniwesalna ma zagięte brzegi i ta wyciągarka wchodzi w nią na wcisk. Niestety trzeba też jakoś przykrecic ślizg a on jest przykrecany śrubami przelotowymi które wypadaja akurat tam gdzie są podstawy wyciągarki. W moim przypadku musiałem sama wyciągarke przesunąć wzgledem ślizgu o jakies 2 cm tak żeby było jak przykrecic ślizg. To sprawia że lina ma tendencje do gromadzenia sie z jednej strony bebna ale wystarczy tego pilnować i jest ok. W końcu w LC 120 wyciągarka jest do asekuracji w razie W a nie ciągania się przez bagno 2 km.

PS gdybym miał wybór to bralbym jakiegoś tańszego Superwincha albo Warna, widziałem że sa modele dostępne w naprawde dobrych cenach


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 gru 2019, 13:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 16033
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Superwincha już nie ma. Jak ktoś ma to ze starych zapasów. Firma został sprzedana i nawet nie wiadomo w jakim kierunku będzie podążać.

Płyta gotowa do J120 nie kosztuje kroci. Zastanawiam się skąd bierze się ta chęć walki z dopasowaniem czegoś co z założenia nie pasuje. Gotowca montuje się kilka godzi. U Was temat zaraz przekroczy tygodnie - hmmm. Zrozumiem tylko chęć podłubania i zrobienia czegoś samemu bo oszczędności raczej rzadne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group