Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 22:07
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 23 cze 2017, 20:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Takiego uchwytu do ciągnięcia nie polecam. Jest dobry tylko w przypadku ciągnięcia się na wprost lub w linni prostej do płaszczyzny. Ciągnąc w górę lub dół się powygina. Fajny byłby taki z pręta ale konkretnego.
Płyta to Heavy Cruiser. Obecnie jest ich sporo w podobnych cenach. N4 kosztuje chyba podobnie.
Warto też wywalić to mocowanie puszki na prętach. W przypadku liny syntetycznej i niefartownym układzie liny te śrubeczki wystające niszczą syntetyka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2017, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Masz rację kylon i doświadczenie dużo większe.
Wygląda dobrze,


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2017, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Ronin pisze:
tak wygląda u mnie, na uchwycie mam szekle
a płytę dostaniesz praktycznie wszędzie, ja kupowałem u Damiana w Szekla4x4

A kolega nie jest może ze Szczecina bądź okolic? Bo warsztat znam ze zdjęcia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2017, 22:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 18:36
Posty: 44
Auto: only Toyota :)
kylon pisze:
Takiego uchwytu do ciągnięcia nie polecam. Jest dobry tylko w przypadku ciągnięcia się na wprost ...

Cenię Twoje opinie, ale wierz mi, zaczep jest solidny (może fotka tego nie oddaje) wytrzymuje spokojnie kątowanie. Pamiętajmy że to auto bez aspiracji rajdowych, typowy turystyk :wink: i spełnia moje potrzeby w 100%

krystusg pisze:
A kolega nie jest może ze Szczecina bądź okolic? Bo warsztat znam ze zdjęcia.

No pisałem Ci to przy okazji Twojego "problemu" z wymianą u nas w ZS pneumatyki w j12 :lol:
A wszystkie 4x4 ogarnia mi faktycznie Piotrek - polecam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2017, 22:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Świat jest mały.
Teraz złapałem tamten wątek ponownie i rzeczywiście pisałeś ZS. :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 cze 2017, 7:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Uchwyt wygląda solidnie i jest estetyczny. To już jest duży plus. Ja gdybym go mocował to zrobiłbym troszeczkę inaczej. Zauważ, że ten oryginalny jest mocowany bezpośrednio do ramy poniżej. Ten jest przykręcony do belki czołowej a ona do szpilek na końcówce ramy (3 po jednej i 1 po drugiej). Ani wyciągarka ani hak nie łapie ramy bezpośrednio. Miałem już przypadki, że ta pionowa blacha ze szpilkami zaczeła się urywać od ramy. Kilka zagranicznych płyt ma jeszcze odciąg do otworu M12 na ramie nad hakiem oryginalnym. W J15 po 2015 roku ta blach jest jeszcze cieńsza i wyłazi od zwykłego ciągnięcia się wyciągarki bez zblocza. Oczywiście zawsze wszystko jest fajne do momentu. Staram się patrzeć mocno do przodu. Zawsze jest ten pierwszy raz ciągnięcia ze zbloczem albo na kinetyku gdy ciągnący nie ma umiaru. Turystyka też potrafi czasem spłatać figle.
Nie mniej jednak jako asekuracja do drobnego pociągnięcia się sprawdzi się w 100%.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 cze 2017, 23:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Jak bym kupował płytę poprosił bym kylon'a by zamocowanie swojego autorstwa przed wysyłką wykonał.
Oczywiście odpłatnie. :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 cze 2017, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 623
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Ronin pisze:
tak wygląda u mnie, na uchwycie mam szekle
a płytę dostaniesz praktycznie wszędzie, ja kupowałem u Damiana w Szekla4x4

Coś małe te śruby pod taki samochód.
Mam LJ7 (lżejszy) i u mnie hak przykręcony jest na dwie śruby M12 bezpośrednio do ramy. Patrząc na fotkę nie neguję solidności wykonania ale i tak miałbym obawy używać twojego w terenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 cze 2017, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1219
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Jak patrzę na rozpiskę (nie wiem który to tam dokładnie jest LJ70) ale różnica wagi nie jest taka wielka jak by się mogło wydawać.
http://www.goo-net-exchange.com/catalog ... RUISER_70/
http://www.goo-net-exchange.com/catalog ... SER_PRADO/

Chociaż ażurowe nadkola napewno zmniejszają wagę ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lip 2017, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 21:11
Posty: 247
Wizualnie ten samochód z drugiego linku wygląda dużo potężniej niż 120 ,,czytaj wydaje się cięższy,,.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2018, 8:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja montowałem u siebie samodzielnie, płytę uniwersalną oddałem do przyspawania do przykręcanych końcówek ramy. Zrobione solidnie , moim zdaniej lepiej niż dedykowane płyty. Koszt, 200 zł uniwersalna płyta, 50 zł spawanie. Do tego wszystko co było oryginalnie pod zderzakiem, uchwyty do zderzaka, mocowania, nawet taki smieszny kawałek styropianu zostaja na swoim miejscu. W razie czego mogę służyć radą jak to zrobić ;)


Załączniki:
36811945_2013807288629683_5699132103816380416_n.jpg [61.76 KiB]
Pobrany 33 razy
36840116_2013807128629699_5506753861429231616_n.jpg [58.3 KiB]
Pobrany 33 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2018, 10:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Odnośnie tych zaczepów montowanych do płyty, myślę że to kiepski pomysł. Cała oryginalna konstrukcja z przodu auta przykrecana do ramy jest zaprojektowana jako strefa zgniotu i przewidziana na ściskanie a nie na rozciąganie/szarpanie. O ile jeszcze wyciągarka przymocowana do tego ma jakiś sens bo pracuje na obciążeniach statycznych, o tyle wyszarpywanie dynamicznie kinetykiem strefy zgniotu może sie skończyć tym że owa strefa z całym zderzakiem oddzieli się od samochodu. Do kinetyka na antypodach stosują przykrecane bezpośrednio do ramy uchwyty, mocniejsze niż te oryginalne. Ja tez mam tak zrobione i myślę że to jedyne słuszne rozwiązanie.


Załączniki:
653869271_3_644x461_uchwyty-do-wyciagania-land-cruiser-j120-osobowe.jpg [52.72 KiB]
Pobrany 30 razy
653869271_2_644x461_uchwyty-do-wyciagania-land-cruiser-j120-dodaj-zdjecia.jpg [44.2 KiB]
Pobrany 30 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2018, 15:28 
Offline

Rejestracja: 08 kwie 2018, 9:04
Posty: 28
W moim przypadku nawet do takiego uchwytu nie miałbym zaufania z racji korozji, dlatego powstało coś takiego. Brakuje jeszcze jednej śruby.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2018, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Całkiem niezła konstrukcja :) chociaż ja nie widze u Ciebie jakiejś postępującej korozji. Za to guma stabilizatora chyba pierwsza młodośc ma za sobą ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group