Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 25 lut 2018, 17:36
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 27 gru 2017, 14:35 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 68
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
trzeba się zatrzymać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sty 2018, 11:06 
Offline

Rejestracja: 21 sty 2018, 10:31
Posty: 2
Toyota Automat Przewodnik właściciela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sty 2018, 22:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1540
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Te, manuals... mam pewien dylemat bo wrzucasz chamskie reklamy ale w sumie na temat i jest na tych stronach trochę przydatnych treści. Większość płatna ale darmo też.
Oddaję więc głos widowni: oceńcie szanowni - banować czy ma to jakąś wartość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sty 2018, 13:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 490
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
rolkos pisze:
Luk4s7 - w 120 w manuału jest jak 90 czyli nie ma możliwości włączenia reduktora bez blokady centralnej. Myślę że w sytuacji którą opisałeś nic byś nie uszkodził. Jeden facet prawie rok jeździł na HL i nic się nie posypało, oczywiście nie jest to zalecane ;)

Porada od ARB kiedy można włączyć diff lock:
http://www.arb.com.au/
W wolnym tłumaczeniu:
Ludzie często myślą, że Blokada Diff jest tylko dla jazdy 4WD, ale mogą też ich używać w innych warunkach np. na mokrym asfalcie (...).
Jeśli nie masz pewności, czy wjedziesz np na wzgórze lub przez błoto to należy włączyć blokadę tylnego diff. To taka miła świadomość bezpieczeństwa. Jeśli jest problem z wyjechaniem należy ściągnąć nogę z pedału gazu i włączyć blokadę diff na przednim moście. Nie należy włączać blokad jeżeli trzymasz nogę na pedale gazu i kręcą się koła (przekazywany jest moment napędowy w silnika), może to doprowadzić do uszkodzenia układów blokady diff lub innych części układu napędowego. To odpowiednik próby zmiany biegów bez sprzęgła.
Często zapomina się o załączeniu tylnego diff do zjazdu. Na stromych, skalistych, śliskich nawierzchniach poszczególne koła tracą przyczepność. Blokadę tylnego diff należy załączyć przed zjazdem na szczycie wzgórza, a będziesz zaskoczony, jak dobrze samochód zjeżdża. Gdy oba koła tylne obracają się z tą samą prędkością, pojazdu odbędzie się znacznie prostsza.
To tylko kilka przykładów, kiedy i jak używać blokady. Najlepszą rzeczą jaką można zrobić, jest jednak nauka własna i nauczyć się kilku nowych technik. To naprawdę najlepsza rada, jaką mogę ci dać!
Stuart Schoof
(Air Locker Design Engineer)


PS.
Jeżeli blokady używa się na skałach to można też na podjazdach betonowych czy asfaltowych, byle rozsądnie czyli z małymi prędkościami. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Darek Hil-Lj70 i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group