Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 21 sty 2018, 14:34
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 sty 2018, 16:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
Czesc,
Stojac na hamulcu czuje na fotelu kierowcy i wogole we wnetrzu auta lekkie basowe drżenie. Ma to miejsce jedynie wtedy, gdy skrzynia jest spieta z silnikiem i jest wcisniety hamulec. Zrzucajac na N lub P drzenie ustepuje. Podczas jazdy z dowolna predkoscia nie ma zadnych zlych objawow. Dojezdzajac powoli do swiatel kiedy delikatnie hamuje, przed samym zatrzymaniem jest taki efekt jakby auto lekko sie wyrywalo. Sadzac po objawach wydaje mi sie, ze problem jest gdzies za silnikiem. Poduszki skrzyni, reduktora? Dodam,ze efekt drzenia jest bardziej wyczuwalny kiedy silnik ma optymalna temperature. Zaraz po starcie efekt w zasadzie nie wystepuje.
Dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2018, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2013, 15:43
Posty: 126
Lokalizacja: Katowice
Auto: KDJ 120L
Też tak mam tylko na zimnym. Gdzieś już był temat taki na tym forum. Zmieniali poduszki ściągali klemy i nic.
Coś bedzie ze skrzynią że na postoju tak mocno już ciągnie ( nie wysprzegla). A zobacz co się dzieje na reduktorze. Całą budą szarpie .
Na szczęście u mnie ustaje jak ciepły. ( dopisze że olej wymieniam)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2018, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
Znalazlem podobny temat na forum. Na reduktorze (na postoju w garazu, zreszta reduktor nigdy nie byl uzywany) objawy jakby mniejsze a moment ponad 2x wiekszy wiec powinno byc chyba odwrotnie. Gwoli scislosci to nie jest szarpanie tylko bardziej basowy dzwiek i da sie odczuc, ze skrzynia spiela sie z silnikiem. Jutro bede w warsztacie, wrzucimy auto na podnosnik i sprawdzimy poduszki i wszelkie luzy za silnikiem. Poduszki silnika byly wymieniane 40 tys. temu. Wtryski 10 tys. temu(wszystko w ASO). Auto jezdzilo od nowosci tylko po czarnym jako rodzinny kombiak. Obecnie ma 244 tys. przebiegu. Serwisowane skrupulatnie. Moze to konwerter skrzyni? Podczas samej jazdy zero zlych objawow, nie ma objawow efektu wagonowego. Tylko ten postoj na hamulcu i basowy odglos spiecia skrzyni z motorem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 6:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
Poduchy skrzyń są ok. Dodam, że objaw jest taki, że jak skrzynią jest obciążana momentem podczas spięcia z silnikiem to obroty zawsze spadają z 700 do 650 no i czuć w aucie, że napęd jest spięty z silnikiem. Czy tak powinno być?

Przy okazji, gdzie w Trojmiescie wymienic dynamicznie olej w skrzyni?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 9:58 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1080
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
W Auto-Gumie w Brzeżnie.... :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 12:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2015, 17:59
Posty: 66
Lokalizacja: DSW
Auto: KDJ120-MY07
wzb1929 pisze:
i czuć w aucie, że napęd jest spięty z silnikiem. Czy tak powinno być?
Tak powinno być. Obrazowo - można porównać pracę skrzyni na "P" oraz "N" do skrzyni ręcznej w pozycji "na luzie", natomiast "D" to już włączona "jedynka" z delikatnym poślizgiem na pół-sprzęgle. Przy okazji, warto sprawdzić stan przelotek podtrzymujących idące do chłodnicy przewody olejowe (sprawdź, czy w którejś nie brakuje gumowej tulejki - rurka stykając się bezpośrednio z metalowym oczkiem będzie źródłem hałasu).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 12:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2013, 15:43
Posty: 126
Lokalizacja: Katowice
Auto: KDJ 120L
Staf dobrze piszesz tylko u mnie to D to nie jest delikatne ślizganie tylko tarcie aż drży skrzynia i obroty spadają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
@jezus, wysylasz mnie do konkurencji? ;)
@staf, dzieki za sugestie ale nie sadze, zeby to bylo przyczyną i zeby brak tulejek powodowal taki niski basowy dzwiek. Sprawdze. Nie wiem juz sam, moze tak bylo zawsze ale po ostatnim brzeczeniu poszerzen na drzwiach zrobilem sie wyczulony na wszelkie odglosy i szukam dziury w calym. :lol: ale jest to ewidentnie spowodowane spadkiem obrotow z 700 do 650 i obciazeniem momentem skrzyni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 16:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2015, 17:59
Posty: 66
Lokalizacja: DSW
Auto: KDJ120-MY07
Faktycznie, macie problem... u mnie aż tak mocno obroty nie spadają. Myślę, że w tym przypadku można by było jeszcze umyć przepływomierz
(ostrożnie, samym preparatem - żadnych pędzelków, patyczków itp.). Raz na kwartał (profilaktycznie) czyszczę swoją przepływkę Liqui Moly i jest OK.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sty 2018, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Posty: 80
Lokalizacja: LC
Auto: Toyota LC120
https://www.facebook.com/sosnowskiserwis/

Co do wymiany dynamicznej z płukaniem polecam Sosnowski Gdańsk. Tam wiedzą jak to się powinno robić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2018, 9:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
Dzięki. Słyszałem o Sosnowskim i chyba właśnie tam się udam na wymianę. Wracając do tego nieszczęsnego odgłosu to zauważyłem, że efekt nie występuje, kiedy silnik jest zimny i pracuje na "ssaniu". Kiedy jest zimny ma około 900 obrotów. W momencie kiedy zapnę napęd obroty spadają o jakieś 50 ale nic nie buczy ani nie wibruje bo obroty są wyższe niż te nominalne.
Domyślam się, że może być tak, że silnik jest i w ogóle całość jest tak wyważona, że te 700 obrotów jałowych to taka granica poprawnej pracy. Spadek do 650 powoduje dziwne basowe odgłosy przenoszone na budę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2018, 9:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
Daj znać jak ustalisz co jest u Ciebie przyczyną. U mnie tez po wrzuceniu biegu obroty spadają z 700 do 650 i faktycznie czuć lekkie drżenie. Nie ma co prawda tego efektu jakby auto chciało już jechać, pomimo hamulca. Ale drżenie jest.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2018, 11:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
Wczoraj miałem okazję postać w Trójmieście w mega korkach no i chyba jestem przewrażliwiony. Faktycznie czuć spadek obrotów (700-> 650) i bardziej basowe odgłosy z lekkimi wibracjami. Problem zupełnie nie występuje kiedy silnik jest zimny i pracuje na ssaniu czyli ma około 900-1000 obrotów. Po zapięciu napędu obroty też spadają o około 50 ale z racji tego, że nadal są wysokie prawie w ogóle nie czuć, że skrzynia dostała moment z wału. Auto nie wyrywa się jednak do przodu- może czasami jest takie odczucie ale po wczorajszym staniu 3 h w korkach twierdzę, że taki efekt występuje w stosunku 1/50.

Jedyne co zamierzam zrobić to wymienić olej w skrzyni. Dam znać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2018, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 647
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Ja mam silnik benzynowy ale też automat. Obroty przy postoju na hamulcu i wrzuconym D też są około 650. I też czuć lekkie drżenie bardziej wynikajace po prostu z niskich obrotów silnika niż jakiegos problemu ze skrzynia. Bo kiedy wrzuce na N lub P to obroty są koło 700 i nic nie drży. Szczerze mówiąc nie zwracam na to specjalnej uwagi, myślę że nie jest to jakis duży problem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2018, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2017, 13:22
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: KDJ 120
Może faktycznie to jest to, biorąc pod uwagę jeszcze wyważenie benzynowego V6 vs. klekot R4 o dość dużym skoku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group