KTM do Seburaja
ilo biegowa skrzynia biegów?
chyba cztery ?
Silnik benzynowy Model 1KD - FTV 4 litry , niedługo na forum dotyczącym wymiany łożyska opisze co dziś stało, szok i............ szczeka mi opadła, musze zebrać, myśli, ale chwilę odpocznę , wizyta , która miała trwać 2 godziny , trwała 5 i wózek został na podnośniku, nie uwierzycie ,
teraz 1 pifko i mecz
dzięki za wskazówki , jak wymienić olej, teraz tylko , jaki ma być ????
pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych w 4x4
Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
jak silnik benzynowy, to nie KD
jakie masz pozycje - i ile - na wybieraku (wajha) skrzyni ?
podpowiedz - który rok auta ?
jakie masz pozycje - i ile - na wybieraku (wajha) skrzyni ?
podpowiedz - który rok auta ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
ufff, chłopie... poczytaj z uwaga powyższe pytaniaKTMKTMKTM pisze: dzięki za wskazówki , jak wymienić olej, teraz tylko , jaki ma być ????
jak nie odpowiesz nam, jaka masz skrzynię (a obstawiam na A750F, tzn. pięciobiegową) to nie odpowiemy Ci jaki olej... daj nam sobie pomóc
Re: Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
no wstep jak z dobrego horroru,niedługo na forum dotyczącym wymiany łożyska opisze co dziś stało, szok i............ szczeka mi opadła, musze zebrać, myśli, ale chwilę odpocznę , wizyta , która miała trwać 2 godziny , trwała 5 i wózek został na podnośniku, nie uwierzycie
KTM już masz nasza ciekawość wiec dawaj bo niektorzy nie beda spac tej nocy.
A i aby ulatwić nam rozwiązanie zagadki jakie masz auto to wpisz VIN (jest w dowodzie rejestracyjnym) na tej stronie http://www.toyodiy.com/parts/q.html i wyswietli ci sie co masz za model , silnik i skrzynię.
pawel
Re: Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
Szanowni użytkownicy Toyota LC 120 /J12 / benzyna 4l.- jak wygląda wymiana przedniego łożyska w ASO i pewnie prywatnie / bo wzorują się na ASO/ - SKANDAL !!!
Słowa uznania dla ASO Toyota Włochy oraz dla mechanika z serwisu Pana Chojnackiego
http://www.chojnacki.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- staram się nie robić reklamy, ale w tym wypadku zrobię wyjątek
Z uwagi na rozwalone łożysko / musiałbym holować samochód do ASO 300 zł plus naprawa łożyska 900 zł uszczelniacze 400 zł koszt wymiany ok 600 zł razem 2400 zł / za sztukę / zdecydowałem się na inne rozwiązanie.
Dokonałem zakupu łożyska Oryginalnego / TOYA/ sprawdziłem w 3/ trzech / ASO warszawskich Toyota Poland, jakie części trzeba wymienić !!! wg nr katalogowych / i we wszystkich mówiono Uszczelniacze, sztuk dwie/ dwa uczczelniacze oraz oring. / W dwóch ASO , kazano mi się zastanowić nad zakupem czujki ABS bo się wtapia i marne szanse na jej wyjęcie / 700/ zł ,/ zadawałem pytanie na forum/ dobrze ,ze nie posłuchałem / i to po konsultacji sprzedawcy części z mechanikiem/, mechanikami - liczba mnoga .
Co się okazało : łożysko wyjmuje się bezproblemowo. w ogóle nie trzeba myśleć o czujniku ABS , bo jest za łożyskiem, zostaje nietknięty. Niestety podczas wybijania uszkadzamy Uszczelniacze i trzeba wymienić na nowy i tu pojawił się horror , Pan mechanik stwierdza że .... oryginalny jeden uszczelniacz ............. nie pasuje, tzn. ,jest 1 mm za szeroki i jego zewnętrzna krawędź nie obejmuje łożyska i zostaje luz, obraca się na łożysku zamiast razem z nim , co doprowadzi do tego, że będą mogły wpadać, woda , piasek, itp..., łożysko wytrzyma ..2 lata?
Wyjaśniamy w ASO Toyota , pierwsze komentarze, że mamy podróbę uszczelniaczy - bzdura, że musi pasować i nie wymyślajmy problemu, bo mechanik się nie zna...., że oni tak montują i , że nigdy nie było jeszcze problemu !!!, ciekawe co zamontowali ????
w kilku innych prywatnych serwisach tez konsultowaliśmy i usłyszeliśmy poradę, że najlepiej dodać silikon to się przyklei, bo oni tak robią (nigdy tego nie róbcie !)
Pan mechanik rozmawiając z mechanikiem z toyoty, przygląda się wyrwanemu uszczelniaczowi zauważa, że wewnątrz niego jest włożony dodatkowy uszczelniacz, który powoduje uszczelnienie przy założeniu. Dzieli się spostrzeżeniem z Toyota i słyszymy... . bzdura!!!
Trzymamy w ręku zdemontowany uszczelniacz z uszczelniaczem / wygląda jak duża podkładka, zakończona z drugiej strony gumą, ale słyszymy, że to niemożliwe . Konsultacje trwały ze 2 godziny ze wszystkimi ASO do jakich dzwoniliśmy
W końcu zadzwoniliśmy do Toyoty Włochy i tylko tam mechanik wiedział, że należy dokupić jeszcze jeden uszczelniacz,/ ten który wchodzi w zewnętrzny / i podaje nr katalogowy, , samochód na podnośniku, godziny lecą, część może być dopiero na następny dzień , konieczność pędzenia do Warszawki i z powrotem 60 km, zamawiam tylko nie mam samochodu.
zdenerwowany dzwonię do pozostałych ASO Toyota Poland, podaję im nr tej części, może maja przywiózłbym jeszcze dzisiaj ale co słyszę, że : takiej części nie ma w ich spisie !!!! podają mi nr podzespołów wymieniają wszystkie takie jakie kupiłem, ale taki element u nich nie występuje, , na dowód przesyłają mi nawet rysunki techniczno - poglądowe i tam takiego elementu nie ma .. nawet nie moge mieć pretensji bo faktycznie, na tych ich komputerowych rysunkach nie ma wymienionego tego elementu/
Ponowne konsultacje z ich mechanikami , ale szkoda czasu
To jak oni wymieniali łożyska w LC 120? na silikon?.....
Jeszcze raz chciałem serdecznie podziękować mechanikowi od pana Chojnackiego, że nie przymknął oka, że nie założył dla świętego swojego spokoju, tylko wykazał się determinacja w rozwiązaniu problemu . Gratulacje dla ASO Toyota Włochy, że posiadają świetnych pracowników, co nie wciskali kitu, tylko znali problem.
a najśmieszniejsze w tym wszystkim, że to nie było prawe łożysko tylko lewe / jadąc prosto dudniło, skręcając w prawo samochód odciążał prawe koło przestawało, w lewo odciążał lewe narastało / a tu psikus okazało się, że lewe
Podsumowując. wymieniając łożysko przednie w LC 120 / j12/ należy zakupić łożysko oraz trzy uszczelniacze, oraz ewentualnie oring/ w toyocie mówią, że zawsze wymieniają te gumkę/
Nie wiem czy śmiać się czy płakać tak minął dzień pierwszy pozdrawiam
Słowa uznania dla ASO Toyota Włochy oraz dla mechanika z serwisu Pana Chojnackiego
http://www.chojnacki.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- staram się nie robić reklamy, ale w tym wypadku zrobię wyjątek
Z uwagi na rozwalone łożysko / musiałbym holować samochód do ASO 300 zł plus naprawa łożyska 900 zł uszczelniacze 400 zł koszt wymiany ok 600 zł razem 2400 zł / za sztukę / zdecydowałem się na inne rozwiązanie.
Dokonałem zakupu łożyska Oryginalnego / TOYA/ sprawdziłem w 3/ trzech / ASO warszawskich Toyota Poland, jakie części trzeba wymienić !!! wg nr katalogowych / i we wszystkich mówiono Uszczelniacze, sztuk dwie/ dwa uczczelniacze oraz oring. / W dwóch ASO , kazano mi się zastanowić nad zakupem czujki ABS bo się wtapia i marne szanse na jej wyjęcie / 700/ zł ,/ zadawałem pytanie na forum/ dobrze ,ze nie posłuchałem / i to po konsultacji sprzedawcy części z mechanikiem/, mechanikami - liczba mnoga .
Co się okazało : łożysko wyjmuje się bezproblemowo. w ogóle nie trzeba myśleć o czujniku ABS , bo jest za łożyskiem, zostaje nietknięty. Niestety podczas wybijania uszkadzamy Uszczelniacze i trzeba wymienić na nowy i tu pojawił się horror , Pan mechanik stwierdza że .... oryginalny jeden uszczelniacz ............. nie pasuje, tzn. ,jest 1 mm za szeroki i jego zewnętrzna krawędź nie obejmuje łożyska i zostaje luz, obraca się na łożysku zamiast razem z nim , co doprowadzi do tego, że będą mogły wpadać, woda , piasek, itp..., łożysko wytrzyma ..2 lata?
Wyjaśniamy w ASO Toyota , pierwsze komentarze, że mamy podróbę uszczelniaczy - bzdura, że musi pasować i nie wymyślajmy problemu, bo mechanik się nie zna...., że oni tak montują i , że nigdy nie było jeszcze problemu !!!, ciekawe co zamontowali ????
w kilku innych prywatnych serwisach tez konsultowaliśmy i usłyszeliśmy poradę, że najlepiej dodać silikon to się przyklei, bo oni tak robią (nigdy tego nie róbcie !)
Pan mechanik rozmawiając z mechanikiem z toyoty, przygląda się wyrwanemu uszczelniaczowi zauważa, że wewnątrz niego jest włożony dodatkowy uszczelniacz, który powoduje uszczelnienie przy założeniu. Dzieli się spostrzeżeniem z Toyota i słyszymy... . bzdura!!!
Trzymamy w ręku zdemontowany uszczelniacz z uszczelniaczem / wygląda jak duża podkładka, zakończona z drugiej strony gumą, ale słyszymy, że to niemożliwe . Konsultacje trwały ze 2 godziny ze wszystkimi ASO do jakich dzwoniliśmy
W końcu zadzwoniliśmy do Toyoty Włochy i tylko tam mechanik wiedział, że należy dokupić jeszcze jeden uszczelniacz,/ ten który wchodzi w zewnętrzny / i podaje nr katalogowy, , samochód na podnośniku, godziny lecą, część może być dopiero na następny dzień , konieczność pędzenia do Warszawki i z powrotem 60 km, zamawiam tylko nie mam samochodu.
zdenerwowany dzwonię do pozostałych ASO Toyota Poland, podaję im nr tej części, może maja przywiózłbym jeszcze dzisiaj ale co słyszę, że : takiej części nie ma w ich spisie !!!! podają mi nr podzespołów wymieniają wszystkie takie jakie kupiłem, ale taki element u nich nie występuje, , na dowód przesyłają mi nawet rysunki techniczno - poglądowe i tam takiego elementu nie ma .. nawet nie moge mieć pretensji bo faktycznie, na tych ich komputerowych rysunkach nie ma wymienionego tego elementu/
Ponowne konsultacje z ich mechanikami , ale szkoda czasu
To jak oni wymieniali łożyska w LC 120? na silikon?.....
Jeszcze raz chciałem serdecznie podziękować mechanikowi od pana Chojnackiego, że nie przymknął oka, że nie założył dla świętego swojego spokoju, tylko wykazał się determinacja w rozwiązaniu problemu . Gratulacje dla ASO Toyota Włochy, że posiadają świetnych pracowników, co nie wciskali kitu, tylko znali problem.
a najśmieszniejsze w tym wszystkim, że to nie było prawe łożysko tylko lewe / jadąc prosto dudniło, skręcając w prawo samochód odciążał prawe koło przestawało, w lewo odciążał lewe narastało / a tu psikus okazało się, że lewe
Podsumowując. wymieniając łożysko przednie w LC 120 / j12/ należy zakupić łożysko oraz trzy uszczelniacze, oraz ewentualnie oring/ w toyocie mówią, że zawsze wymieniają te gumkę/
Nie wiem czy śmiać się czy płakać tak minął dzień pierwszy pozdrawiam
Re: Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
upss pomyliłem wątki z wymiana łożysk ale chyba nikt się nie obrazi
Do Saburaja tez...
Moja skrzynia to 4 biegowa symbol A340 F
i podobno nie wymienia się tam oleju tylko płyn ATF typ IV - 3 litry
Do Saburaja tez...
Moja skrzynia to 4 biegowa symbol A340 F
i podobno nie wymienia się tam oleju tylko płyn ATF typ IV - 3 litry
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Jak wymienić olej / J 12 /w automatycznej skrzyni biegów
o prosze... A340F
istotnie, w automatycznej skrzyni biegów buszuje "Automatic Transsmision Fluid", ale potocznie używa sie określenia "olej"
znaczy Dexron II
zerknij tu:
http://personal.utulsa.edu/~nathan-buch ... script.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
istotnie, w automatycznej skrzyni biegów buszuje "Automatic Transsmision Fluid", ale potocznie używa sie określenia "olej"
zwykła dwójka wystarczyKTMKTMKTM pisze: płyn ATF typ IV - 3 litry
znaczy Dexron II
zerknij tu:
http://personal.utulsa.edu/~nathan-buch ... script.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;