Kika pytań

Moderator: luk4s7

Bartek_Opole
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
Auto: HDJ100
Kontakt:

Kika pytań

Post autor: Bartek_Opole »

Czołem,

z tej strony Bartek z Opola. Od kilku miesięcy śmigam hdj100 z 2001 roku. Pomimo, że autko miało dość barwną jak sądzę przeszłość to wylosowałem chyba jednak dość szczęśliwie i póki co odpukać za wiele napraw nie miałem poza rozrządem 'na wszelki wypadek' i innymi drobnymi pierdółkami.

Kilka spraw jednak jeszcze wymaga zrobienia i w związku z tym mam kilka pytań:
1) Maska - przy prędkościach ponad 100 km/h troszkę lata po bokach. Generalnie na postoju mam leciutki luz zamkniętej maski. zastanawiam się jednak czy poza tym centralnym zatrzaskiem powinno być jakieś dodatkowe mocowanie maski po bokach na przodzie? Czy wam też maska 'skacze'? Z jednej strony (lewej) mam zamontowaną jakąś tulejkę ze sprężynką. Wygląda jakby coś tam było motane.

2) od czasu do czasu wariuje poziomowanie. na desce rozdzielczej wyświetla mi L i mrugający OFF oraz 'na oko' przód faktycznie jest nisko zawieszony. Nie wiem od czego to zależy bo często po kolejnym uruchomieniu auta wszystko działa okey, auto się podnosi i obniża i nic nie mruga. Może ktoś miał coś podobnego ?

3) przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę 'telepie' kierownicą. Opony to BFGoodrich AT.

jeśli ktoś miał podobne objawy to proszę o podzielenie się informacją co było przyczyną.

Przy okazji czy może jest ktoś na forum z Opola ??

pozdrowionka dla wszystkich i do zobaczenia na trasie.

Bartek

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Kika pytań

Post autor: Jerzy23 »

hej


Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon. :mrgreen:

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: wolf »

AD1) tak na czuja; zacznij od regulacji maski na zawiasach i zamku.
AD2) poszukaj na forum - zdaje sie bylo walkowane

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: lucjan »

Jerzy23 pisze:hej
Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon. :mrgreen:
Ja już w "dobrej" wulkanizacji z letnimi oponami byłem 3 razy na wyważaniu i guzik - wibruje też powyżej 100 :(
Irytuje mnie to mocno :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Kika pytań

Post autor: Jerzy23 »

lucjan pisze:
Jerzy23 pisze:hej
Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon. :mrgreen:
Ja już w "dobrej" wulkanizacji z letnimi oponami byłem 3 razy na wyważaniu i guzik - wibruje też powyżej 100 :(
Irytuje mnie to mocno :mrgreen:


a to ciekawe! Ja wywazalem opony co 2 tygodnie. Problem sie skonczyl wlasnie po zamianie szerokich i ciezkich BFG At na zwykle letnie opony asfaltowe. Teraz jezdze na duelerach HT 275/70/16 i problem wibracji sie skonczyl..

Co ciekawe na 80-tce tez uzywalem BFG AT i kola wymagaly wywazenia znacznie rzadziej. Ale tam byly inne felgi.

Bartek_Opole
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: Bartek_Opole »

Dzięki za podpowiedzi. Problem z zawieszeniem pozostaje. Przeszukałem forum, ale jakoś specjalnie podobnej sytuacji nie znalazłem. Tak z 90% czasu wszystko super hula, ale czasem system fiksuje.

Najchętniej to całe to podnoszenie/obniżanie i twardość amorów bym wyłączył i już. Czy to możliwe na oryginalnym zawieszeniu, bez wymiany zawiechy ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: seburaj »

lucjan pisze: Ja już w "dobrej" wulkanizacji z letnimi oponami byłem 3 razy na wyważaniu i guzik - wibruje też powyżej 100 :(
Irytuje mnie to mocno :mrgreen:
znaczy problem nie jest w wyważeniu

pojedz do innego gumiarza i zasugeruj sprawdzenie
a) felg
b) kazdej opony z osobna pod kątem pęknięć, odkształceń, "buł" itp

zamieniałeś koła miejscami ? zawsze bije ?

jest jeszcze jedna możliwość... brzmi dziwnie ale przerobiłem to osobiście :roll:
mianowicie sprawdz luzy na łożyskach piast - jak beda za duze to moga byc takie wlasnie objawy

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: lucjan »

@seburaj,
Luzów nie ma nigdzie, nawet minimalnych.
Ale zauważyłem zupełnie coś innego: kierownica minimalnie wibruje też na postoju przy wolnych obrotach, zresztą podobnie na postoju wibruje stopa pod wciśniętym do oporu pedałem hamulca. Hmm, a może to jakieś zerwane poduszki silnika dają efekt drgań?
He, he, teraz to już tak wyczulony i nakręcony jestem, że nawet nadwozie mi minimalnie rezonuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: seburaj »

a może gumy trzymające przekładnię kierowniczą ?
sprawdzałeś ?
ponoć lubią sie zużyć (chociaż u mnie przy 310 kkm przebiegu są jeszcze całkiem w porządku)

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Kika pytań

Post autor: lucjan »

seburaj pisze:a może gumy trzymające przekładnię kierowniczą ?
sprawdzałeś ?
nie, ale nie omieszkam jak wjadę na kanał w następnym tygodniu
dzięki, dam znać

ODPOWIEDZ