Kika pytań
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
- Auto: HDJ100
- Kontakt:
Kika pytań
Czołem,
z tej strony Bartek z Opola. Od kilku miesięcy śmigam hdj100 z 2001 roku. Pomimo, że autko miało dość barwną jak sądzę przeszłość to wylosowałem chyba jednak dość szczęśliwie i póki co odpukać za wiele napraw nie miałem poza rozrządem 'na wszelki wypadek' i innymi drobnymi pierdółkami.
Kilka spraw jednak jeszcze wymaga zrobienia i w związku z tym mam kilka pytań:
1) Maska - przy prędkościach ponad 100 km/h troszkę lata po bokach. Generalnie na postoju mam leciutki luz zamkniętej maski. zastanawiam się jednak czy poza tym centralnym zatrzaskiem powinno być jakieś dodatkowe mocowanie maski po bokach na przodzie? Czy wam też maska 'skacze'? Z jednej strony (lewej) mam zamontowaną jakąś tulejkę ze sprężynką. Wygląda jakby coś tam było motane.
2) od czasu do czasu wariuje poziomowanie. na desce rozdzielczej wyświetla mi L i mrugający OFF oraz 'na oko' przód faktycznie jest nisko zawieszony. Nie wiem od czego to zależy bo często po kolejnym uruchomieniu auta wszystko działa okey, auto się podnosi i obniża i nic nie mruga. Może ktoś miał coś podobnego ?
3) przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę 'telepie' kierownicą. Opony to BFGoodrich AT.
jeśli ktoś miał podobne objawy to proszę o podzielenie się informacją co było przyczyną.
Przy okazji czy może jest ktoś na forum z Opola ??
pozdrowionka dla wszystkich i do zobaczenia na trasie.
Bartek
z tej strony Bartek z Opola. Od kilku miesięcy śmigam hdj100 z 2001 roku. Pomimo, że autko miało dość barwną jak sądzę przeszłość to wylosowałem chyba jednak dość szczęśliwie i póki co odpukać za wiele napraw nie miałem poza rozrządem 'na wszelki wypadek' i innymi drobnymi pierdółkami.
Kilka spraw jednak jeszcze wymaga zrobienia i w związku z tym mam kilka pytań:
1) Maska - przy prędkościach ponad 100 km/h troszkę lata po bokach. Generalnie na postoju mam leciutki luz zamkniętej maski. zastanawiam się jednak czy poza tym centralnym zatrzaskiem powinno być jakieś dodatkowe mocowanie maski po bokach na przodzie? Czy wam też maska 'skacze'? Z jednej strony (lewej) mam zamontowaną jakąś tulejkę ze sprężynką. Wygląda jakby coś tam było motane.
2) od czasu do czasu wariuje poziomowanie. na desce rozdzielczej wyświetla mi L i mrugający OFF oraz 'na oko' przód faktycznie jest nisko zawieszony. Nie wiem od czego to zależy bo często po kolejnym uruchomieniu auta wszystko działa okey, auto się podnosi i obniża i nic nie mruga. Może ktoś miał coś podobnego ?
3) przy prędkościach powyżej 100 km/h troszkę 'telepie' kierownicą. Opony to BFGoodrich AT.
jeśli ktoś miał podobne objawy to proszę o podzielenie się informacją co było przyczyną.
Przy okazji czy może jest ktoś na forum z Opola ??
pozdrowionka dla wszystkich i do zobaczenia na trasie.
Bartek
Re: Kika pytań
hej
Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon.
Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon.
Re: Kika pytań
AD1) tak na czuja; zacznij od regulacji maski na zawiasach i zamku.
AD2) poszukaj na forum - zdaje sie bylo walkowane
AD2) poszukaj na forum - zdaje sie bylo walkowane
Re: Kika pytań
Ja już w "dobrej" wulkanizacji z letnimi oponami byłem 3 razy na wyważaniu i guzik - wibruje też powyżej 100Jerzy23 pisze:hej
Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon.
Irytuje mnie to mocno
Re: Kika pytań
lucjan pisze:Ja już w "dobrej" wulkanizacji z letnimi oponami byłem 3 razy na wyważaniu i guzik - wibruje też powyżej 100Jerzy23 pisze:hej
Co do opon to najprawdopodobniej sa zle wywazone. Jedz do dobrej wulkanizacji i sprawdz balans opon.
Irytuje mnie to mocno
a to ciekawe! Ja wywazalem opony co 2 tygodnie. Problem sie skonczyl wlasnie po zamianie szerokich i ciezkich BFG At na zwykle letnie opony asfaltowe. Teraz jezdze na duelerach HT 275/70/16 i problem wibracji sie skonczyl..
Co ciekawe na 80-tce tez uzywalem BFG AT i kola wymagaly wywazenia znacznie rzadziej. Ale tam byly inne felgi.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:44
- Auto: HDJ100
- Kontakt:
Re: Kika pytań
Dzięki za podpowiedzi. Problem z zawieszeniem pozostaje. Przeszukałem forum, ale jakoś specjalnie podobnej sytuacji nie znalazłem. Tak z 90% czasu wszystko super hula, ale czasem system fiksuje.
Najchętniej to całe to podnoszenie/obniżanie i twardość amorów bym wyłączył i już. Czy to możliwe na oryginalnym zawieszeniu, bez wymiany zawiechy ?
Najchętniej to całe to podnoszenie/obniżanie i twardość amorów bym wyłączył i już. Czy to możliwe na oryginalnym zawieszeniu, bez wymiany zawiechy ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Kika pytań
znaczy problem nie jest w wyważeniulucjan pisze: Ja już w "dobrej" wulkanizacji z letnimi oponami byłem 3 razy na wyważaniu i guzik - wibruje też powyżej 100
Irytuje mnie to mocno
pojedz do innego gumiarza i zasugeruj sprawdzenie
a) felg
b) kazdej opony z osobna pod kątem pęknięć, odkształceń, "buł" itp
zamieniałeś koła miejscami ? zawsze bije ?
jest jeszcze jedna możliwość... brzmi dziwnie ale przerobiłem to osobiście
mianowicie sprawdz luzy na łożyskach piast - jak beda za duze to moga byc takie wlasnie objawy
Re: Kika pytań
@seburaj,
Luzów nie ma nigdzie, nawet minimalnych.
Ale zauważyłem zupełnie coś innego: kierownica minimalnie wibruje też na postoju przy wolnych obrotach, zresztą podobnie na postoju wibruje stopa pod wciśniętym do oporu pedałem hamulca. Hmm, a może to jakieś zerwane poduszki silnika dają efekt drgań?
He, he, teraz to już tak wyczulony i nakręcony jestem, że nawet nadwozie mi minimalnie rezonuje
Luzów nie ma nigdzie, nawet minimalnych.
Ale zauważyłem zupełnie coś innego: kierownica minimalnie wibruje też na postoju przy wolnych obrotach, zresztą podobnie na postoju wibruje stopa pod wciśniętym do oporu pedałem hamulca. Hmm, a może to jakieś zerwane poduszki silnika dają efekt drgań?
He, he, teraz to już tak wyczulony i nakręcony jestem, że nawet nadwozie mi minimalnie rezonuje
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Kika pytań
a może gumy trzymające przekładnię kierowniczą ?
sprawdzałeś ?
ponoć lubią sie zużyć (chociaż u mnie przy 310 kkm przebiegu są jeszcze całkiem w porządku)
sprawdzałeś ?
ponoć lubią sie zużyć (chociaż u mnie przy 310 kkm przebiegu są jeszcze całkiem w porządku)
Re: Kika pytań
nie, ale nie omieszkam jak wjadę na kanał w następnym tygodniuseburaj pisze:a może gumy trzymające przekładnię kierowniczą ?
sprawdzałeś ?
dzięki, dam znać