tylny diff-lock prąd/bezpieczniki

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

tylny diff-lock prąd/bezpieczniki

Post autor: seburaj »

w wyniku pewnych eksperymentów z czujnikami L4 i neutralu (tymi na reduktorze) nieoczekiwanie zostałem z zapiętym difflokiem międzyosiowym i tylnego mostu - blokady pozostawały zapięte i nie reagowały na żadne polecenia rozpięcia :?

diagnostykę rozpocząłem od elektryki - bezpieczniki pod maską - wszystkie OK, hmmm
ale okazalo sie, ze przy lewej stopie kierowcy również jest skrzyneczka z biezpiecznikami, i tam w drugim rzędzie bezpiecznik opisany jako "diff" był przepalony... ufff

okazuje sie, ze chodzi o diff "miedzyosiowy" - po wymianie spalonego bezpiecznika miedzyosiówka się rozpięła (sugeruję pamiętac o takim bezpieczniku)

ale dalej nie rozpieła sie blokada tylnego mostu - dopiero po kilkukrotnym wężykowaniu blokada sie wypieła a kontrolka zgasła... ale blokada mostu nie daje sie zapiąć, wygląda na to, ze silnik blokady tylnego mostu nie otrzymuje zasilania (rozpialem wtyczkę przy blokadzie - miernik nie stwierdził tam pradu przy próbie zapięcia blokady)

czy ktoś orientuje sie, czy rear diff-lock ma gdzieś jakieś osobne zabezpieczenie (bezpiecznik topikowy" ??

po analizie manuala znalazłem coś takiego jak "left side junction block" i "right side junction block" - usytuowane odpowiecnio po przecinych stronach kabiny, wewnątrz wnęk na wysokosci nóg... dostęp tragiczny
z opisów wynika, ze zarówno jedno jak i drugie ustrojstwo posiada bezpieczniki (fuses), z czego w prawym (right side junction block" jeden z bezpieczników (nr 7) jest opisany jako "diff"... nie dobrałem sie jeszcze do niego ze względu na fatalny dostęp do całego "bloku" :(

ma ktoś jakąś wiedze na ten temat ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: tylny diff-lock prąd/bezpieczniki

Post autor: seburaj »

wróóóóć

przejrzałem jeszcze raz manual - sa chyba dwie wersje rozkladu elektryki (byc moze dla UZJ inna i dla HDJ inna), we wspomnianym "right side junction block" nie ma zadnych bezpiecznikow, i to by sie zgadzalo z wizja lokalną... natomiast w tej drugiej wersjii elektryki jest cos takiego jak "cowl side j/b LH" i "cowl side j/b RH" (polożone mniej więcej w tych samych miejscach, tylko wyżej) i wtedy w tym oznaczynym jako RH mamy bezpiecznik oznaczony jako "diff".....

ODPOWIEDZ