Strona 2 z 4

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 12:57
autor: Jerzy23
Tomasz pisze:Szukam warsztatu lub kompetentnej osoby do regulacji zawieszenia w mojej Toyo z Krakowa lub okolic . Stoi krzywo (lekko ku przodowi ), podnoszenie jest"niemrawe " a kontrolka wysokiego podniesienia po chwili przeskakuje na normal.

witaj

A mozesz jakos wyjasnic co miales na mysli piszac "lekko ku przodowi"? Ja wlasnie ejstem swiezo po wymianie calej zawiechy w J100, wiec moze bede mogl pomoc.. :wink:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 13:24
autor: Tomasz
Jak patrzysz na auto z boku ,"światło" miedzy nadkolem a opona , z przodu jest o 5 cm mniejsze niż w tyle. czyli auto stoi skośnie ku przodowi. W servisie autoryzowanym oświadczyli - po regulacji : -" tak ma być ,bo jak Pan coś ciężkiego włoży do bagażnika ,to się wyrówna ) , po takim stwierdzeniu ........ i odjechałem.

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 13:29
autor: Jerzy23
Tomasz pisze:Jak patrzysz na auto z boku ,"światło" miedzy nadkolem a opona , z przodu jest o 5 cm mniejsze niż w tyle. czyli auto stoi skośnie ku przodowi. W servisie autoryzowanym oświadczyli - po regulacji : -" tak ma być ,bo jak Pan coś ciężkiego włoży do bagażnika ,to się wyrówna ) , po takim stwierdzeniu ........ i odjechałem.
Dobrze ci powiedzieli bo tak faktycznie ma byc. Nawet w wersjach na sprezynach z tylu tak jest, ze przod jest pochylony w stosunku do tylu auta. Bardziej "prosto" stoja wersje 105, czyli ze sztywna osia z przodu. Jak co to przeszkadza to mozesz sobie podregulowac drazki tak, aby przod auta poszedl do gory o jakis cal.

Poczekaj na opinie @kameleon i @Rokfor32, nikt nie zna sie na tym lepiej niz ci dwaj :wink:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 13:39
autor: Tomasz
dzieki za szybkie odpowiedzi , takie skośne położenie mnie w......a , jestem jedyną setka w Krakowie która tak stoi . Mnie się wydaje ze poto mam hydraulikę aby poziomowała , a jest to sprawa hydraulki -bo czasami stoi bardziej poziomo.Oczywiście powinno się zacząć od drążków . Ale za Twoją radą zaczekamy na ekspertów . Jak mówił Klasyk : " Pan Bóg zrobił co mógł - teraz potrzeba fachowca " :D

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 13:43
autor: Jerzy23
Tomasz pisze:dzieki za szybkie odpowiedzi... :D
Forum TLC jest portalem gdzie koledzy pomagaja sobie nawzajem i dziela sie wiedza z innymi pasjonatami marki. Zawsze mozesz na nas liczyc :mrgreen:


Moze wrzuc zdjecia tego auta? Jesli jest tak, ze tyl stoi duzo wyzej niz przod, a czasami hydraulika poziomuje poprawnie tzn. ze problem jest z tylem a nie przodem. Moja sugestia to wywalka hydrauliki z tylu i wstawienie sprezyn. Problemy sie skoncza :)

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 17:32
autor: kylon
Ja co prawda nie należę do wyśmienitego grona ekspertów wymienionych powyżej ale gdzieś w internecie wyczytałem że.
AHC czyli system o którym piszesz nie do końca służy do poziomowania auta aby stało ono równo. Jest to układ hydrauliczny (nie mylić z pneumatyka w J120), który za pomocą amortyzatorów ustawia samochód w trzech pozycjach. L czyli low jest nisko i może teściowa wsiąść bez zbytniego zadzierania spódnicy. Tudzież przydaje się jak musisz wjechać do niskiego garażu. Pozycja N do normalnej codziennej jazdy. To że przód jest niżej niż tył wynika z kilku faktów. Po pierwsze faktycznie samochód ma duży bagażnik i głupio by wyglądało jak po zapakowaniu walizek teściowej tył by niżej jak przód. tylne zawieszenie jest oparte na sztywnym moście a więc jest też spory zakres jego pracy. Przednie zawieszenie jest niezależne a więc już z założenia jest bardziej komfortowe zaś ma mniejsze możliwości w terenie. Z tyłu półosie masz zintegrowane w jednej puszcze z mechanizmem różnicowym i piastami zaś z przodu mechanizm różnicowy jest osobno i piasty tez osobno. Są połączone pracującymi w górę i w dół półosiami. Zbytnie podniesienie przedniego zawieszenia skutkuje za dużym przekoszeniem półosi i ich pracą pod niekorzystnymi kątami.

To z grubsza dlatego przód jest niżej niż tył.

Trzecia pozycja to H ale ona po przekroczeniu 40 km na godzinę automatycznie jest wyłączana. Służy do wjechania na wyższy krawężnik :mrgreen: W tej pozycji z resztą zakres pracy zawieszenia jest bardzo ograniczony. Amortyzatory są mocno rozciągnięte a półosie pracują już pod większym kątem niż podczas normalnej jazdy. Dlatego też np zmieniając zawieszenie z AHC na normalne nie liftuje się wysoko przodu. Można opuścić przedni most dla uzyskania lepszego efektu ale to już są drobiazgi techniczne.

Jeśli chcesz pojechać do kogoś na regulacje i sprawdzenie AHC upewnij się, że ma do tego komputer. Dzięki niemu jest w stanie w miarę sensownie szukać usterki. Najczęstszą usterką jest niepowołana rdza w czujnikach wysokości. Jest jeden z tyłu i daw z przodu. Ośka dostaje luzu i przez oring dostaje się woda robiąc w środku spustoszenie. To bardzo częsta usterka i jej efektem jest sterczenie tyłu do góry. Czujniki podają błędne dane i zawieszenie stoi jak chce. Mając komputer diagnostyczny bardzo dokładnie można określić co do milimetra ustawienie przodu i tyłu. Za pomocą tegoż urządzenia również można w trybie serwisowym podnosić niezależnie przód i tył w celu regulacji. Dźwigienka na czujnikach w pozycji N powinna być po środku zakresu pracy. Zaglądając tam zobaczysz czy tak jest w powiązaniu ze stanem wysokości Twojego auta.

Rzadszymi objawami uszkodzeń AHC są zawory sterujące hydrauliką, potem czujnik ciśnienia na pompie a na końcu sama pompa. Masz po drodze jeszcze akumulatory ciśnienia i sporą ilość przewodów hydraulicznych. Częstą awaria są również przetarcia przewodów elektrycznych w wiązce do sterownika (auta powypadkowe).

Warto również wymieniać co jakiś czas sam płyn tak jak w innych urządzeniach hydraulicznych.

Nie wiem czy realne jest wywalenie z samego tyłu hydrauliki :shock: . Patrząc na system i sporej ilości elektronikę mało jest to realne a przede wszystkim nie ma uzasadnienia. Albo należy doprowadzić całość do stanu prawidłowego albo wywalić całość.

To tyle z rzeczy które gdzieś usłyszałem. Może Ci to w czymś pomorze :wink:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:01
autor: selim
Kylon , ile kosztuje w 100-tce
wywalenie tego.w pi....i konwersja na normalne zawieszenie ?

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:03
autor: kylon
Na Śląsku taniej :wink:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:17
autor: selim
taaa...jasne :D
z dopiskiem ..witaj w dupie

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:21
autor: kylon
Nie no bez przesady. Przecież to kosztuje tyle i le zażyczy sobie dany warsztat a wiadomo że Warszawa nie jest tanim miejscem :wink:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:37
autor: seburaj
kylon pisze: pomorze :wink:
to na śląsku czy na pomorzu ? :mrgreen:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:39
autor: selim
niby sląsk jest tanim ?

o części mi chodziło ...acha medium se darujmy :wink:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:51
autor: kylon
Z gratów musisz zakupić sobie kompletne zawieszenie a jakie to już każdy wie według własnej teorii i kryteriów.
A co Pomoże :shock:

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 21:54
autor: seburaj
na Pomożu jeszcze taniej niz na Slunsku :mrgreen:

a powaznie - "wyprucie" hydrauliki to robota lekka, łatwa i przyjemna - a co sie wstawi zamiast - to juz wedlug uznania (jak napisął mój Szanowny Przedmówca)

Re: LC 100 - zawieszenie

: 24 paź 2012, 22:01
autor: kylon
Ja jakoś nie przepadam za tą robotą jak ma być wyprute wszystko. A paliwo ze Śląska na Pomorze liczysz czy tylko efekt końcowy określa złudnie tą taniość :mrgreen: :?: