LC 100 - zawieszenie

Moderator: luk4s7

selim
Posty: 111
Rejestracja: 11 lis 2010, 19:13
Auto: prawie toyota blizzard.
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: selim »

jakie zaś pomorze...??
jaracie tam co ? :D

taki jeden... sprzedawać będzie po nowym roku
się zastanawiam

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: seburaj »

kylon pisze:Ja jakoś nie przepadam za tą robotą jak ma być wyprute wszystko. A paliwo ze Śląska na Pomorze liczysz czy tylko efekt końcowy określa złudnie tą taniość :mrgreen: :?:
tak sobie tylko - niezobowiązująco - dworuję... przepraszam :wink:

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Cooder »

selim pisze:jakie zaś pomorze...??
jaracie tam co ? :D
Nic nie jarają, tylko jeden się zna na ortografii, a drugi... też, ale mu się wymskło :wink:

Tomasz
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2012, 10:12
Auto: Toyota Land Cruiser 100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Tomasz »

Kylon - dzieki za odpowiedz , jest to prawdziwy esej na temat zawieszenia. Czujniki sprawdziłem bardzo dokładnie - jest OK ( przy okazji "podziwiam " :mrgreen: konstruktorów z Toyo że zrobili potencjometry grubosci włosa , dla tak cięzkich warunków pracy , podobno w są już mocniejsze ). Nie mam zamiaru wyrzucać hydrauliki z tyłu . Kontrolka połoznia max " spada" na neutral sama , bez ruszenia z miejsca. Napewno jest to sprawa dobrego komputera testujacego i człowieka który go potrafi obsługiwac - i dlatego szukam kogoś takiego w Krakowie lub okolicach.

Kameleon

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Kameleon »

Jerzy23 pisze:Poczekaj na opinie @kameleon i @Rokfor32, nikt nie zna sie na tym lepiej niz ci dwaj :wink:
Dzięki Jerzy za fantastyczny PR ,ale sam nie wiem czy zasługuję na porównanie z innymi bardziej doświadczonymi kolegami :oops: .
Są na tym forum także inne osoby posiadające wybitną wiedzę i długoletnią praktykę :!:
Zgodnie z hierarchią ZIELONY--->NIEBIESKI---> BRĄZOWY nie wychylam się gdy inni mają coś mądrego do powiedzenia w temacie.
KYLON jak zawsze wyczerpująco i profesjonalnie potraktował temat i jego wypowiedź należałoby przypiąć na liście tematów J10 by zapoznać z tematem każdego kto ma hydrauliczne zawieszenie w swojej setce.

seta
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2012, 10:55
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: seta »

Witam wszystkich.
Zawieszenie z Hi przy prędkości 40km/h opada do poziomu N, to samo z pozycji L.
Czy istnieje możliwość wyłączenia (może na komputerze) tej automatycznej zmiany poziomowania,
tak żeby pozostało tylko sterowanie przyciskami?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: kylon »

Nie. Możesz tylko zablokować mechanicznie na którymś z poziomów wyjmując przekaźnik od AHC. Ale jazda cały czas na H nie robi autu dobrze.

seta
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2012, 10:55
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: seta »

Dzięki za odpowiedź. Czasami może by się przydała taka możliwość.
A czy bezkarnie można sobie trochę podnieść poziom N regulacją na czujnikach?
Ewentualnie podkręcając trochę drążki.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: kylon »

Troszkę można ale bez kompa się nie obejdzie. Możesz ręcznie ale podnosząc drążki musisz jednocześnie przeregulować czujniki przednie.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Maciek »

Witam.
mam problem z zawieszeniem. Wymieniłem uszkodzony przedni czujnik (mam (miałem :( ) 2 100-ki więc podmieniłem i wiedziałem który) i zwieszenie podnosi się i opada tak jak powinno, ale jest różnica 15mm z przodu pomiędzy lewą i prawą stroną. Jak zmieniam położenie czujnika po jednej stronie to zwieszenie zmienia położenie, ale równo po obu stronach i różnica pozostaje taka sama. Czy można to jakoś samemu wykalibrować?

Awatar użytkownika
Maxym
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2019, 07:29

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Maxym »

Dzień dobry wszystkim.

Mam mały (lub duży) problem z zawieszeniem AHC.
Zrobiło się jakby twardsze, mruga kontrolka „off” , nie można zmieniać wysokości. W większości pokazuje ustawienie wysokości na „N” , lecz czasami zdarzy się ze jest na „LO” , robi się wtedy mega twardo jak w sportowym samochodzie na niskim profilu, lecz fizycznie zawiecha cały czas jest w normalnej wysokości , nie opada.
Komputer wypluł 5 błędów :
C1711
C1712
C1713
C1736
C1776
Trzy pierwsze dotyczą czujników wysokości, z tym ze owe czujniki sprawdziłem i są w dobrym stanie. Sprężynki złociutkie jak nowe, oporność mierzona multimetrem, zmienia się.
Na wiązkach dochodzących do czujników napięcie jest .
Bezpieczniki oraz przekaźnik również sprawdzone.
Pozostałe dwa błędy nie wiem gdzie szukać.
Ktoś może miał podobny problem?
Ktoś poratuje poradą?

Pozdrawiam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: kylon »

Poczytaj forum. O zawieszeniu AHC jest już napisane chyba wszystko.

Awatar użytkownika
Maxym
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2019, 07:29

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Maxym »

No właśnie takiego przypadku nie znalazłem, a czytałem chyba wszystkie wątki o AHC


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: kylon »

Sprawdź kody w Googlu. Porządny komputer serwisowy podaje opisy błędów zatem nie znam wszystkich po cyferkach i nawet nie próbuje się uczyć.

Awatar użytkownika
Maxym
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2019, 07:29

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Maxym »

C1736- Accumulator solenoid circuit
C1776- Front wheels speed sensor signal

Pierwszy jeśli dosłownie tłumacząc to cewka na akumulatorze AHC
Drugi to sygnał z czujnik prędkości przednich kół .
Jak można sprawdzić powyższe ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ