Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 wrz 2018, 20:50
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 lut 2010, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2010, 14:56
Posty: 23
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: jeszcze nic
Witam
Przymierzam sie do zakupu LC 100. Jest to moj pierwszy samochod Toyoty ( i pierwszy z zawieszeniem regulowanym). Oglądałem wczoraj taką toyotke - chciałem zobaczyć jak wygląda praca takiego zawieszenia. poprosilem goscia, żeby obniżył zawieszenie na postoju ( przy uruchomionym silniku) ale prawde powiedziawszy nie zauważyłem ruchu nadwozia w dół... Faktem jest, że chłopak nie był wogóle zaznajomiony z samochodem, ale zakładam, że naciskał odpowiedni przycisk... Moje pytanie brzmi: jak duża jest (orientacyjnie) różnica w wysokości nadwozia w trybie "podniesionym" i "opuszczonym" - czy przy obniżaniu lub podwyższaniu widać to gołym okiem? Czy zmiana zachodzi od razu czy silnik musi sie wkręcić na obroty>? pytania może banalne, ale chcciałbym jak najwięcej wiedzieć, żeby przy ponownym obejrzeniu wiedzieć co obserwować.

pozdrawiam

Marcin


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lut 2010, 16:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Posty: 825
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Wpierw przywitaj się w odpowiednim wątku tutaj..... viewtopic.php?f=5&t=24

Jeśli chodzi o zawieszenie. To jest dość awaryjne. Często potrafi się rozkalibrować i przód może osiąść całkowicie lub na odwrót. Od maksymalnej wysokości zawieszenia do najmniejszej jest duuuża różnica widoczna gołym okiem. Wydaję mi się że z 10 cm... ale tutaj w centymetrach mogę się mylić. Ale na pewno jest widoczne...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2010, 0:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 598
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
no to się przywitał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pewnie znalazł odpowiedź na innym forum :roll:
ale co tam ...
oczywiście że widać "gołym okiem" ruch nadwozia
kolejno: przód, a potem tył
powodem, że nie drgnął po naciśnięciu przycisku może być:
1. niedomknięte któreś drzwi
2. jakaś przeszkoda pod podwoziem
3. czasem kąt nachyłu (ale nie sądzę, że oglądając auto staliście na trawersie :mrgreen: )
co do obrotów silnika, to określenie "wkręcenie" jest przesadzone, ale lekko się obroty podnoszą


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2010, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2010, 14:56
Posty: 23
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: jeszcze nic
To forum uważam za najbardziej fachowe, więc nie szukam nigdzie indziej :)
Już naprawiłem niedopatrzenie z brakiem przywitania się ( mea culpa )

Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia :)

pozdrawiam
Marcin


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2010, 12:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 598
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
sodden pisze:
Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia :)

jeżeli po uruchomieniu przycisku regulacji zawieszenia zamknąłbyś je w miarę szybko, to wszystko zadziała
więc można stać obok uruchomionego pojazdu, otworzyć drzwi, wcisnąć przycisk, zamknąć drzwi i cieszyć się jak auto zmienia poziom :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2010, 12:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2010, 14:56
Posty: 23
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: jeszcze nic
ok - przy nasępnej okazji będę już wiedział :) Teraz drzwi były otwarte cały czas.
Dzieki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2010, 9:50 
Offline
Prezes Zarządu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2007, 0:51
Posty: 4384
Lokalizacja: wieś Wawa i Nawiesie
Auto: LJ70 pyrkadełko
ze środka ładnie widać w lusterku - świat zmienia poziom a pod maską w zbiorniczku z lewej strony przepompowuje substancje co to działa na pneumatykę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2010, 1:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Posty: 140
Lokalizacja: Łódź
Auto: HJ61, HDJ100
Tak, tyle tylko ,że niestety chyba z pneumatyką ma to niewiele wspólnego, bo to hydraulika. Ale może się mylę ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 mar 2010, 15:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
nie mylisz sie
to hydraulika


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2011, 15:44 
Offline

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:30
Posty: 8
Lokalizacja: Ożarów Maz
Auto: szukam UZJ100
Podłączę się do tematu.
Jak bardzo ta zawiecha się psuje ?
Co najczęściej i jakie koszta ?
Jak bardzo sposób eksploatacji wpływa na trwałość (tzn. np. ostry teren krótko żyje,w mieście długo żyje) ?
Przy jakich przebiegach można się spodziewać problemów ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2011, 9:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2009, 9:19
Posty: 843
Auto: FZJ76
Mam znajomego ktory od 1998 roku buja sie setka V8 z hydraulicznym zawieszeniem. Pytalem go o awaryjnosc tego wynalazku. Generalnie jesli auto ma byc uzywane w terenie to lepiej wstawic terenowe opony o wysokim profilu. Hydrauliki uzywa sie tylko do przejezdzania przez trudniejszy teren lub kiedy auto ugrzeznie w diunie.

od 13 lat niemial wiekszych problemow z hydraulicznym zawieszeniem..
:mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2011, 14:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
a ja bym potencjalnemu uzytkownikowi tego zawieszenia zalecil na poczatek sprawdzenie, ile kosztuje taki np. potencjomentr/czujnik (nowy w ASO i watpliwa uzywka na alledrogo)

to tak w ramach otrzeźwienia

:mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2011, 12:36 
Offline

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:30
Posty: 8
Lokalizacja: Ożarów Maz
Auto: szukam UZJ100
seburaj pisze:
a ja bym potencjalnemu uzytkownikowi tego zawieszenia zalecil na poczatek sprawdzenie, ile kosztuje taki np. potencjomentr/czujnik (nowy w ASO i watpliwa uzywka na alledrogo)

to tak w ramach otrzeźwienia

:mrgreen:

Nowy w ASO przód czy tył cena ta sama - 2062 zł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 mar 2011, 14:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2009, 9:19
Posty: 843
Auto: FZJ76
zawsze mozesz wywalic hydraulike i wstawic sprezyny. Sa takie UZJ100 seryjne. Najczesciej z manualna skrzynia.. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 paź 2012, 12:53 
Offline

Rejestracja: 24 paź 2012, 10:12
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: Toyota Land Cruiser 100
Szukam warsztatu lub kompetentnej osoby do regulacji zawieszenia w mojej Toyo z Krakowa lub okolic . Stoi krzywo (lekko ku przodowi ), podnoszenie jest"niemrawe " a kontrolka wysokiego podniesienia po chwili przeskakuje na normal.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group