Kilka pytan o FZJ100

Moderator: luk4s7

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Jerzy23 »

Witam.

Zdecydowalem sie ostatecznie sprzedac HZJ80, gdyz jazda tym mulem po diunach powoduje delikatnie mowiac, pewien "dyskomfort". Zdecydowalem sie na zakup, albo dosc prostej wersji 100 z silnikiem 1-FZ-FE i tylnia klapa "a`la lodowka", ub wersje FZJ105. Wersja 105 jest mi jako tako znana gdyz korzystalem ze i FZJ105 z wypozyczalni.

mam kilka pytan dotyczacych modelu 100.

1 Czy kazda 100 ma pnaumatyczne zawieszenie i jak sprawdzic jego dzialanie przed kupnem auta?

2 Jak w praktyce w warunkach off-roadu spisuje sie przednie niezalezne przednie zawieszenie? Czesto jezdze po pustynii jak i gorach oraz niewielkich skalach. Czy jest ono wystarczajaco wytrzymale do medium-lajtowych ( zadnego glebokiego blota i innej ekstremy) warunkow?

3 Na co szczegolnie powienienem zwrocic uwage przed kupnem auta i co sprawdzic?

Egzemlarz, ktory mam na oku jest z 2000 roku ma realny przebieg 270 000 km i .. dosc ciezko chodzacy drazek reduktora co oznacza, ze poprzedni wlasciciel nie zjezdzal nim z asfaltu. Jest to wersja part-time 4WD z manualna skrzynia biegow.

Docelowo auto bedzie stalo na BFG AT 285/75/R16

pozd Jurek :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: seburaj »

105 zdaje sie ogólnie nie wystepowała z hydraulicznym zawieszeniem, tylko z normalnym, mechanicznym (cztery spreżyny - obydwie osie zawieszenie zależne)

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Jerzy23 »

to, ze 105 to w zasadzie emenacja starszej 80 to ja wiem :wink: . Dlatego pytalem o pneumatyke w wersji 100. Namierzylem dosc prosta wersje 100 z manualem i tylnia klapa jakw 80 i 105 dlatego pytam o pneumatyke..

pozd JW

Kameleon

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Kameleon »

Były LC100 bez zawieszenia regulowanego hydraulicznie :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Jerzy23 »

Kameleon pisze:Były LC100 bez zawieszenia regulowanego hydraulicznie :mrgreen:
w jakich rocznikach i jak byly oznaczane przez producenta? Ewentualnie jak szybko stwierdzic czy dany model jest na pneumatyce? Jutro moge wrzucic zdjecia...

:wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: seburaj »

to nie jest pneumatyka tylko hydraulika
pneumatyka jest w J120 i to tylko z tyłu

a jak stwierdzic - hmmm, albo zaglądając pod spód (np po rachitycznych, tj. cieniuśkich strasznie tylnych spreżynach, albo po "gruchach" na wewnętrznych stronach ramy, albo najprosciej - jak masz pod maską na grodzi (po przeciwnej stronie niz zbiornik płynu hamulcowego) drugi podobny zbiornik, tylko ze większy - to jest to wersja z hydrauliką :mrgreen:

Kameleon

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Kameleon »

Jerzy23 pisze:
Kameleon pisze:Ewentualnie jak szybko stwierdzic czy dany model jest na pneumatyce?
Zawieszenie jest regulowane hydraulicznie a nie pneumatycznie :!:
W okolicy dźwigni zmiany biegów jeśli jest pokrętło i przycisk do regulacji to jest hydraulika :wink:
Jeśli jest pusta zaślepka to jest proste mechaniczne zawieszenie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 20:47 przez Kameleon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: konus »

Położyć się pod autem wystarczy.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: seburaj »

i spuścić je sobie na głowę :mrgreen:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Jerzy23 »

zadnego pokretla w okolicach dzwigni zmiany biegow nie ma. Dzieki za odpowiedz. :wink: Jeden problem odpada. Ogledziny spodu auta zrobione dzisiaj. Auto nie bylo eksloatowane poza czarnym.

czy ktos na forum uzywa benzynowej wersji 100?

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Cobra »

W rodzinie mieliśmy HDJ100 z 2002 roku. W 3 lata przejechaliśmy 365 tys. km.....

Nic oprócz olei nie było wymieniane.

Bardzo fajny egzemplarz...

Pewnie będziesz chcieć go zagazować. Zamiast koła zapasowego pod spodem będzie dużo miejsca...

Można później dać koło zapasowe na zewnątrz. Tak zrobiliśmy w 100 tce z 2005 roku.... :) Tylko gaz był montowany w ASO w Toyocie Radości

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: seburaj »

nie sądzę, aby Jerzy chciał gazować benzynę :mrgreen:

Kameleon

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Kameleon »

seburaj pisze:nie sądzę, aby Jerzy chciał gazować benzynę :mrgreen:
...bo w Omanie benzyna jest tańsza niż u nas gaz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Cobra »

W Egipcie jak byłem ostatnio to gadałem z taksówkarzem i powiedział że u nich jest drogie paliwo. w przeliczeniu na złotówki to PB95 kosztowała około 55 groszy :) i tam jak jest podwyżka o 2 grosze to już strajkują. Jak mu powiedziałem że w Polsce kosztuje 95 powyżej 4 zł to zatrzymał się i zaczął się modlić :D

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Kilka pytan o FZJ100

Post autor: Jerzy23 »

No to faktycznie w Egipcie drogie paliwo. Przeliczajac koszt paliwa do sredniej pensji w Egipcie to podwyzka o 2 grosze moze byc istotna. W Syrii jest podobnie.

Ja gazowac benzyny nie planuje. W Omanie nie ma gazu. Gdyby byly dostepne turbo diesle to bym o benzynie nie myslal, bo jak czytam opisy popularnych w Polsce HDJ`ow to wystarczal by mi w zupelnosci. Pierwszym dieslem dostepnym w Omanie na otwartym rynku to VDJ 200. Wczesniej HZJ 80 i 105 nie byly dostepne w salonach samochodowych. Jedynie dla firm lub rynek wtorny. Z opisow i kilku przejazdzek 4500 EFI bylby idealny...

ODPOWIEDZ