Strona 2 z 2

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 08 lis 2009, 20:35
autor: Heniu
Dlatego też powinno sie zmierzyć napięcie na zaciskach aleternatora. Nie warto tez zbytnio przesadzić z pojemnością akumulatora niż zalecana fabrycznie, zwłaszcza jak się robi krótkie trasy bo będzie niedoładowany. "Sreberko" to aku wykonany w technologi Silver, oznacza to że stop z którego wyprodukowano kratkę dodatnią zawiera w swoim składzie dodatek srebra co niby ma przyspieszyć jego ładowanie i wiekszą wytrzymałość na rozładowania .

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 08 lis 2009, 20:53
autor: drako
pewnie w warsztacie ci akumlatory rozladowali.
w warsztacie auto jest przestawiane , odpalane zylion razy wiec wyduldali je do cna.
30 km to za malo zeby je dobrze naladowac , musialbys do warszawki skoczyc :mrgreen:

Niestety nie sa to samochody na krotkie trasy. Moja 80 rozgrzwa sie mechanicznie dopiero po 30 -40 km . Zanim sie te hektolitry oleju, smaru rozgrzaja- tak ze fajnie sie jedzie , biegi pllynnie wchodza itd

co do swiecy
to wg rajmunda to jest sprawca rozjadowywania 80tek w warsztacie ( na 90% :) bo moglem cos pomerdac :) )
Obrazek ( tam pod ta fajeczka :) )

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 08 lis 2009, 20:57
autor: seburaj
Heniu:

aha

z pojemnoscia nie przesadziłem, bo w miejsce oryginalnych 2x76 Ah dałem 2x61Ah....
trudnosci z ładowaniem nie powinno byc
sreberek żadnych nie ma :mrgreen:

Drako - być moze, ale jak miałem Bj73 (na starych aku, tak 2x80Ah) to mogła zimą ! trzy miesiące w warsztacie stać bez doładowywania i zawsze od strzału franca odpalała... nie było tego tam :|

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 08 lis 2009, 21:02
autor: drako
Stala ? czy ja 5 razy dziennie odpaliali, przestawiali testowali.

willys stoi cala zime, odpalam go od strzala ( aku zelowy yuasa) ,

a poza tym w bj73 miales 4 kable na krzyz a 100 ? jest troche kabelkow do zabierania pradu

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 08 lis 2009, 21:03
autor: seburaj
tys prowda
zobaczymy, aku wymienie na gwarancji

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 16 lut 2010, 00:14
autor: lucjan
ja mam inaczej - może raczej odwrotnie
ładowanie na odpalonym jest OK - 14,4 V
ale za to bez zapłonu załączonego (kluczyk w kieszeni wyjęty ze stacyjki) nie jest ciekawie - 13,3-13,5 V pokazuje
czy się martwić, że elektrolit odparuje
dodam,że wymieniony akumulator na nowy

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 16 lut 2010, 10:55
autor: seburaj
napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) powinno wynosić +/- 12,65V-12,80V.

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 16 lut 2010, 12:17
autor: lucjan
to wiem
tylko co może być przyczyną, że jest inaczej ?

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

: 23 lut 2010, 21:26
autor: lucjan
napięcie jednak bez zarzutu - podręcznikowe
po prostu czasem warto sprawdzić dobrym miernikiem :mrgreen: