13,15 V na zaciskach akumulatora

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

Panowie

mam założone nowe akumulatory... ale zauwazyłem, że cos szybko "zielone oczka" kontrolne robia sie czarne :? mało tego, nawet kilkudziesieciokilometrowa *30 km) nie powoduje, ze wraca zieleń... :(

pomierzyłem napięcie na zaciskach jednego z akumulatorow - podczas pracy sielnika na wolnych, bez wlączonych odbiorników typu swiatła, grzanie szyb itp - nic nie właczone - wyszlo 13,15 V

chyba troche mało ?

podejrzeważ regulator - ma ktoś jakieś sugestie ?

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Magu »

mało :?
co by ładowało musi być 13,8

:mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

no dobra
to ja sam dedukuję, ze malo :mrgreen:
co robić ?

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Heniu »

Sprawdź na zaciskach alternatora jakie masz ładowanie, powinno być 14,2V. Jeśli jest takie jak na aku to regeneracja, jeśli jest w normie to szukaj przyczyny na drodze alternator-akumulator.

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Magu »

pozostaje tylko elektryk,
miałem taką samą sytuację, zmiana regulatora nie pomogła, okazało się ,że były spalone dwie diody w alternatorze

:mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

rano napiecie na zaciskach aku wynosiło 13,8- 14 V
bylem w serwisie boscha, tester okresli ładowanie jako ok
natomiast wyszło, ze jeden z akumulatorow (choc nowe) jest lekko wątpliwy (70% prądu rozruchowego), ten sam tester zdiagnozował go jako "do wymiany" :roll:

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Heniu »

Pewnie kupiłeś jakieś z płytką "silver"?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

chyba gorzej
dostałem za połdarmo :wink:
ale to marka... hmmm... no... Jenox :?

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Heniu »

Osobiście uważam, że akumulator "zawinięte sreberkiem" nie nadaje się do jazdy offroadowej, miałem dwa i oba po półroku padły w przeciwieństwie do zwykłego. W moim przypadku był to Bosch Silver.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

ale co to te "zawiniete sreberkiem" ?? :shock:
a moje "markowe" aku jeszcze terenu nie zdążyły zobaczyć...

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: drako »

nie wiem jak jest u ciebie seburaj w 100 ale w 80 jest tak ze jak sie silnik zapala to ladowanie jest niskie ( ok 12-13 przez chwilke - az sie troche nagrzeje wtedy jest normalne ladownie ) poniewaz przez jakis czas grzeje jakas grzalka czy swieca ( rajmund ci to moze wytlumaczyc :) chyba to sie plomieniowa nazywa? czy jakos tak. niewazne. Moge ci to palcem na silniku pokazac ) a poza tym podobno w alternatorze regler ma jakies opoznienie z racji tego ze rozruch jest na 24v (tak jest skonstruowany) .

Jak kupilem auto to troche nad tym kminilismy, czy cos nie jest schrzanione. Okazalo sie ze w kazdej 80 ktora znam jest podobnie.
Jak sie wlacza silnik to przez chwile ladowanie jest nizsze- czyli go nie ma.
Dlatego jezdzac po miescie caly czas masz niedoladowane auku! przejedz sie na trase to problem zniknie. Ostatnio mialem auto na przegladzie. Auto stalo pare dni bo nie mialem czasu go odebrac. Codziennie kilka razy auto bylo odpalane i przestawiane. Pewnego dnia nie odpalilo! 4 aku! rozladowala ta grzalka , ktora za kazdym razem sie wlaczala bo silnik zimny.

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: wojtekd »

Ha!
Drako jestes Wielki!
Miałem zawozić alternator do regeneracji bo raz ładował raz nie... jak przeczytałem posta i się zastanowiłem - raz sprawdzałem na "zimno" raz na "ciepło"

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

drako pisze:to palcem na silniku pokazac ) a poza tym podobno w alternatorze regler ma jakies opoznienie z racji tego ze rozruch jest na 24v (tak jest skonstruowany) .
rówież uległem mitowi 24V na rozruchu, tym bardziej miłemu, że gęstego prądu nigdy dość :mrgreen:
ale jakie było moje zdziwienie, gdy przy przeglądzie rozrusznika (tak na wszelki wypadek, co okazało sie byc słuszne - wypalone styki) zobaczyłem na rozruszniku nalepkę 12 V !!!

czyli dwa aku równolegle, ale żadnego tam spinania w szereg do rozruchu :|

co do grzałek i świec, nie wiem... mam mniej więcej 12,80 V na zaciskach przy naladowanych aku, problem jest zdaje sie nie w ładowaniu - tylko w akumulatorach :(

Kameleon

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Kameleon »

drako pisze:nie wiem jak jest u ciebie seburaj w 100 ale w 80 jest tak ze jak sie silnik zapala to ladowanie jest niskie ( ok 12-13 przez chwilke - az sie troche nagrzeje wtedy jest normalne ladownie ) poniewaz przez jakis czas grzeje jakas grzalka czy swieca.
Jak sie wlacza silnik to przez chwile ladowanie jest nizsze- czyli go nie ma.
Świece żarowe mogą jakiś czas po odpaleniu silnika dogrzewać powietrze zasysane do silnika.
Może stąd ten większy pobór prądu po opaleniu :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

ale kiedy u mnie po odpaleniu na podładowanych aku było prawie 14 V :mrgreen:
natomiast po pobycie w warsztacie i przejechaniu 30 km na zaciskach zanotowałem 13,15 V :roll:

przyczyna - chyba rozladowane akumulatory, ale przeciez sprawny alternator powinien na trasie 30 km akumulatory naładować - mylę się ????

ODPOWIEDZ