13,15 V na zaciskach akumulatora

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: Heniu »

Dlatego też powinno sie zmierzyć napięcie na zaciskach aleternatora. Nie warto tez zbytnio przesadzić z pojemnością akumulatora niż zalecana fabrycznie, zwłaszcza jak się robi krótkie trasy bo będzie niedoładowany. "Sreberko" to aku wykonany w technologi Silver, oznacza to że stop z którego wyprodukowano kratkę dodatnią zawiera w swoim składzie dodatek srebra co niby ma przyspieszyć jego ładowanie i wiekszą wytrzymałość na rozładowania .

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: drako »

pewnie w warsztacie ci akumlatory rozladowali.
w warsztacie auto jest przestawiane , odpalane zylion razy wiec wyduldali je do cna.
30 km to za malo zeby je dobrze naladowac , musialbys do warszawki skoczyc :mrgreen:

Niestety nie sa to samochody na krotkie trasy. Moja 80 rozgrzwa sie mechanicznie dopiero po 30 -40 km . Zanim sie te hektolitry oleju, smaru rozgrzaja- tak ze fajnie sie jedzie , biegi pllynnie wchodza itd

co do swiecy
to wg rajmunda to jest sprawca rozjadowywania 80tek w warsztacie ( na 90% :) bo moglem cos pomerdac :) )
Obrazek ( tam pod ta fajeczka :) )

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

Heniu:

aha

z pojemnoscia nie przesadziłem, bo w miejsce oryginalnych 2x76 Ah dałem 2x61Ah....
trudnosci z ładowaniem nie powinno byc
sreberek żadnych nie ma :mrgreen:

Drako - być moze, ale jak miałem Bj73 (na starych aku, tak 2x80Ah) to mogła zimą ! trzy miesiące w warsztacie stać bez doładowywania i zawsze od strzału franca odpalała... nie było tego tam :|

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: drako »

Stala ? czy ja 5 razy dziennie odpaliali, przestawiali testowali.

willys stoi cala zime, odpalam go od strzala ( aku zelowy yuasa) ,

a poza tym w bj73 miales 4 kable na krzyz a 100 ? jest troche kabelkow do zabierania pradu

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

tys prowda
zobaczymy, aku wymienie na gwarancji

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: lucjan »

ja mam inaczej - może raczej odwrotnie
ładowanie na odpalonym jest OK - 14,4 V
ale za to bez zapłonu załączonego (kluczyk w kieszeni wyjęty ze stacyjki) nie jest ciekawie - 13,3-13,5 V pokazuje
czy się martwić, że elektrolit odparuje
dodam,że wymieniony akumulator na nowy

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: seburaj »

napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) powinno wynosić +/- 12,65V-12,80V.

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: lucjan »

to wiem
tylko co może być przyczyną, że jest inaczej ?

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora

Post autor: lucjan »

napięcie jednak bez zarzutu - podręcznikowe
po prostu czasem warto sprawdzić dobrym miernikiem :mrgreen:

ODPOWIEDZ