egzemplarze z liftem - wystąp!
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
egzemplarze z liftem - wystąp!
Panowie
moja 100 stanęla - po wypruciu hydrauliki całej, co wcale nie jest takie pracochłonne - na zawieszeniu kombinowanym, czyli OME drazki + TJM sprezyny i amortyzatory TJM Big Bore (o zwiększonej srednicy, istne potwory)... co ciekawe, według pomiarów sprężyna TJM mająca dać wg opisu lift 35 mm postawiła auto wyżej niż alternatywna OME 866 która według opisu daje +40 mm
ale pytanie mam inne - wiem, ze misiekG jest w afryce, on mi nie odpowie - ale czy ktos z pozostałych Kolegów liftujących J100 przedłużał lączniki stabilizatorów przednich i tylnych ???
przy tej wartości liftu (niecałe 2") ???
jezeli tak, to o ile - podpowiedzcie coś...
moja 100 stanęla - po wypruciu hydrauliki całej, co wcale nie jest takie pracochłonne - na zawieszeniu kombinowanym, czyli OME drazki + TJM sprezyny i amortyzatory TJM Big Bore (o zwiększonej srednicy, istne potwory)... co ciekawe, według pomiarów sprężyna TJM mająca dać wg opisu lift 35 mm postawiła auto wyżej niż alternatywna OME 866 która według opisu daje +40 mm
ale pytanie mam inne - wiem, ze misiekG jest w afryce, on mi nie odpowie - ale czy ktos z pozostałych Kolegów liftujących J100 przedłużał lączniki stabilizatorów przednich i tylnych ???
przy tej wartości liftu (niecałe 2") ???
jezeli tak, to o ile - podpowiedzcie coś...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
to sobie odpowiem sam - po zmóżdżeniu sie, oględzinach i wykrzyżach - zapadla decyzja: nie wydłużać łączników stabilizatorów
auto stoi na zawieszeniu:
- drażki skrętne OME do diesla (...02)
- przednie amortyzatory TJM Big Bore (potęga, wersja ze zwiększona średnicą tłoka) - potęga - osłona tłoczyska nie z blachy, ze względu na średnicę byłaby kolizja z wahaczem w dolnym położeniu zawieszenia, jest harmonijka gumiana )
- tylne sprężyny TJM +100 kg, wg opisu 35 mm liftu
- tylne amortyzatory TJM Big Bore, jak wyżej
dzis miala miejsce pierwsza jazda po asfalcie, calkiem przyjemnie - choc na przodzie nieco zbyt sztywno (nie mam na razie ani wyciągarki, ani porządnego zderzaka - przód seria)
jak sie na przodzie dołoży z osiemdziesiąt kilo to powinno byc przyjemniej
rano jade na geometrie (kąty i zbieznośc), zobaczymy co tam powychodzi i co da sie doregulować
auto stoi na zawieszeniu:
- drażki skrętne OME do diesla (...02)
- przednie amortyzatory TJM Big Bore (potęga, wersja ze zwiększona średnicą tłoka) - potęga - osłona tłoczyska nie z blachy, ze względu na średnicę byłaby kolizja z wahaczem w dolnym położeniu zawieszenia, jest harmonijka gumiana )
- tylne sprężyny TJM +100 kg, wg opisu 35 mm liftu
- tylne amortyzatory TJM Big Bore, jak wyżej
dzis miala miejsce pierwsza jazda po asfalcie, calkiem przyjemnie - choc na przodzie nieco zbyt sztywno (nie mam na razie ani wyciągarki, ani porządnego zderzaka - przód seria)
jak sie na przodzie dołoży z osiemdziesiąt kilo to powinno byc przyjemniej
rano jade na geometrie (kąty i zbieznośc), zobaczymy co tam powychodzi i co da sie doregulować
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
nie ma potrzeby wydluzania tylnych lacznikow przy takim lifcie .
co do twardosci - wysokosci przodu to trzeba wyregulowac indywidualnie drazki skretne , z zachowaniem podczas montazu kolejnosci - miejsca , gdyz sa dedykowane(OME) prawy, lewy.....i po pewnym czasie nalezy zweryfikowac wysokosci poniewaz po pierwszej jezdzie zawieszenie nieco'siada"....
co do twardosci - wysokosci przodu to trzeba wyregulowac indywidualnie drazki skretne , z zachowaniem podczas montazu kolejnosci - miejsca , gdyz sa dedykowane(OME) prawy, lewy.....i po pewnym czasie nalezy zweryfikowac wysokosci poniewaz po pierwszej jezdzie zawieszenie nieco'siada"....
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
hmmm, "kolejnosc" montazu drazków nie ma przecież znaczenia
za to strony - tak... założyłem zgodnie z sugestiami, LH po stronie kierowcy, RH po stronie pasażera (co ciekawe, wychylenia tzw. anchor arm rówżnią sie w prawym i lewym drażku )
co do twardzości - regulacja (jak piszesz niżej) nic przeciez nie da, regulacją mozemy sobie załatwić wysokość, przeciez nie opuszcze przodu mocno nisko żeby było mięcej, jak mi dupa sterczy
mocno zastanawiam sie nad eksperymentem pt. demontaz przedniego stabilizatora, w patrolu jezdzilem tylko na tylnym i było dobrze bardzo
za to strony - tak... założyłem zgodnie z sugestiami, LH po stronie kierowcy, RH po stronie pasażera (co ciekawe, wychylenia tzw. anchor arm rówżnią sie w prawym i lewym drażku )
co do twardzości - regulacja (jak piszesz niżej) nic przeciez nie da, regulacją mozemy sobie załatwić wysokość, przeciez nie opuszcze przodu mocno nisko żeby było mięcej, jak mi dupa sterczy
mocno zastanawiam sie nad eksperymentem pt. demontaz przedniego stabilizatora, w patrolu jezdzilem tylko na tylnym i było dobrze bardzo
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
seburaj jak rozumiem wymieniałeś sam zawiechę, ile faktycznie zajmuje taka robota?
czy trzeba przy tym przespawać mocowania sprężyn czy amorów czy tylko demontaż hydrauliki?
Pytam bo chcę kupić 100kę, wsadzić komplet ome i waham się czy brać świeższy egzemplarz z hydrauliką czy szukać czegoś starszego bez.
czy trzeba przy tym przespawać mocowania sprężyn czy amorów czy tylko demontaż hydrauliki?
Pytam bo chcę kupić 100kę, wsadzić komplet ome i waham się czy brać świeższy egzemplarz z hydrauliką czy szukać czegoś starszego bez.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
roboty jest na dzien
i to nawet przy założeniu, ze chcesz odzyskac elementy zawieszenia hydraulicznego, a nie tylko tniesz jak popadnie
leje sie olej hydrauliczny zewsząd, dlatego płaszcz przeciwdeszczowy jest na miejscu
nic ni eprzespawujesz, nic nie zmieniasz - wsadzasz w isniejące elementy...
moze byc problem w z demontazem drązków skretnych - a "anchor arma" wychodzą trudno, a inzynierowie toyoty nie zrobili tam "na przestrzał", tylko elementy zamknięte dlatego trudno jest wybić, w skrjnych sytuacjach wymaga przewiercenia anchora i wybijania drążka od tyłu
reszat lajcik, troche zabawy z ustawianiem napięcia drążków
po demontazu na tablicy błyska lampka "off" - ale mnie to akurat nie pzeszkadza
uwaga
jeżeli auto w w miare do terenu, anie do lansu - polecam wywalić w pizd... przedni drążaek stabilizujący po jego demontazu na asfalcie nie jest gorzej, a w terenie lepiej
oczywsiecie, w prawdziwej wyprawie (przy maks. zaladowanym aucie) bedzie on przydatny - ale to pol godziny zamontować
i to nawet przy założeniu, ze chcesz odzyskac elementy zawieszenia hydraulicznego, a nie tylko tniesz jak popadnie
leje sie olej hydrauliczny zewsząd, dlatego płaszcz przeciwdeszczowy jest na miejscu
nic ni eprzespawujesz, nic nie zmieniasz - wsadzasz w isniejące elementy...
moze byc problem w z demontazem drązków skretnych - a "anchor arma" wychodzą trudno, a inzynierowie toyoty nie zrobili tam "na przestrzał", tylko elementy zamknięte dlatego trudno jest wybić, w skrjnych sytuacjach wymaga przewiercenia anchora i wybijania drążka od tyłu
reszat lajcik, troche zabawy z ustawianiem napięcia drążków
po demontazu na tablicy błyska lampka "off" - ale mnie to akurat nie pzeszkadza
uwaga
jeżeli auto w w miare do terenu, anie do lansu - polecam wywalić w pizd... przedni drążaek stabilizujący po jego demontazu na asfalcie nie jest gorzej, a w terenie lepiej
oczywsiecie, w prawdziwej wyprawie (przy maks. zaladowanym aucie) bedzie on przydatny - ale to pol godziny zamontować
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
aha
J100 z zawieszeniem tradycyjnym (mechanicznym) na rynku jak na lekarstwo, tak wiec wielkiego wyboru raczej nie bedziesz miał...
J100 z zawieszeniem tradycyjnym (mechanicznym) na rynku jak na lekarstwo, tak wiec wielkiego wyboru raczej nie bedziesz miał...
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
Dzięki. Wiem, jak są na normalnych sprężynach to parchy straszne, trudno trafić dobry egzemplarz. Jeżeli nic się nie "psuje" przy zmianie i roboty jest na 1 dzień, to nie ma co się zastanawiać, nowsze będzie lepsze
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
no, góra dwa dni
polecam amory Big Bore by TJM, nitrocharger OME nawet koło tego nie stał
polecam amory Big Bore by TJM, nitrocharger OME nawet koło tego nie stał
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
a jak wychodza cenowo ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
lepiej
tylko sprawdz, czy jest wersja big bore do j80, czy tylko normalne xgs
tylko sprawdz, czy jest wersja big bore do j80, czy tylko normalne xgs
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
Jaką średnicę ma tłok/amortyzator w Big Boreseburaj pisze:lepiej
tylko sprawdz, czy jest wersja big bore do j80, czy tylko normalne xgs
Bo XGS ma 16/60mm
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
o ile dobrze pamiętam - 66 mmKameleon pisze:seburaj pisze: Jaką średnicę ma tłok/amortyzator w Big Bore
Bo XGS ma 16/60mm
Re: egzemplarze z liftem - wystąp!
Pytam o to Big Bore bo nigdzie poza amortyzatorem skęrtu TJM nie spotkałem się z tym oznaczeniem
Seburaj może podaj nr amortyzatora to się sprawa wyjaśni
Seburaj może podaj nr amortyzatora to się sprawa wyjaśni