egzemplarze z liftem - wystąp!

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

Panowie

moja 100 stanęla - po wypruciu hydrauliki całej, co wcale nie jest takie pracochłonne - na zawieszeniu kombinowanym, czyli OME drazki + TJM sprezyny i amortyzatory TJM Big Bore (o zwiększonej srednicy, istne potwory)... co ciekawe, według pomiarów sprężyna TJM mająca dać wg opisu lift 35 mm postawiła auto wyżej niż alternatywna OME 866 która według opisu daje +40 mm

ale pytanie mam inne - wiem, ze misiekG jest w afryce, on mi nie odpowie - ale czy ktos z pozostałych Kolegów liftujących J100 przedłużał lączniki stabilizatorów przednich i tylnych ???

przy tej wartości liftu (niecałe 2") ???

jezeli tak, to o ile - podpowiedzcie coś...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

to sobie odpowiem sam - po zmóżdżeniu sie, oględzinach i wykrzyżach - zapadla decyzja: nie wydłużać łączników stabilizatorów :lol:

auto stoi na zawieszeniu:
- drażki skrętne OME do diesla (...02)
- przednie amortyzatory TJM Big Bore (potęga, wersja ze zwiększona średnicą tłoka) - potęga - osłona tłoczyska nie z blachy, ze względu na średnicę byłaby kolizja z wahaczem w dolnym położeniu zawieszenia, jest harmonijka gumiana 8) )
- tylne sprężyny TJM +100 kg, wg opisu 35 mm liftu
- tylne amortyzatory TJM Big Bore, jak wyżej

dzis miala miejsce pierwsza jazda po asfalcie, calkiem przyjemnie - choc na przodzie nieco zbyt sztywno (nie mam na razie ani wyciągarki, ani porządnego zderzaka - przód seria)

jak sie na przodzie dołoży z osiemdziesiąt kilo to powinno byc przyjemniej :mrgreen:
rano jade na geometrie (kąty i zbieznośc), zobaczymy co tam powychodzi i co da sie doregulować :roll:

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: mopar »

nie ma potrzeby wydluzania tylnych lacznikow przy takim lifcie .
co do twardosci - wysokosci przodu to trzeba wyregulowac indywidualnie drazki skretne , z zachowaniem podczas montazu kolejnosci - miejsca , gdyz sa dedykowane(OME) prawy, lewy.....i po pewnym czasie nalezy zweryfikowac wysokosci poniewaz po pierwszej jezdzie zawieszenie nieco'siada"....

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

hmmm, "kolejnosc" montazu drazków nie ma przecież znaczenia :lol:

za to strony - tak... założyłem zgodnie z sugestiami, LH po stronie kierowcy, RH po stronie pasażera (co ciekawe, wychylenia tzw. anchor arm rówżnią sie w prawym i lewym drażku :roll: )

co do twardzości - regulacja (jak piszesz niżej) nic przeciez nie da, regulacją mozemy sobie załatwić wysokość, przeciez nie opuszcze przodu mocno nisko żeby było mięcej, jak mi dupa sterczy :mrgreen:

mocno zastanawiam sie nad eksperymentem pt. demontaz przedniego stabilizatora, w patrolu jezdzilem tylko na tylnym i było dobrze bardzo :?

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: Adam »

seburaj jak rozumiem wymieniałeś sam zawiechę, ile faktycznie zajmuje taka robota?
czy trzeba przy tym przespawać mocowania sprężyn czy amorów czy tylko demontaż hydrauliki?
Pytam bo chcę kupić 100kę, wsadzić komplet ome i waham się czy brać świeższy egzemplarz z hydrauliką czy szukać czegoś starszego bez.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

roboty jest na dzien
i to nawet przy założeniu, ze chcesz odzyskac elementy zawieszenia hydraulicznego, a nie tylko tniesz jak popadnie :mrgreen:

leje sie olej hydrauliczny zewsząd, dlatego płaszcz przeciwdeszczowy jest na miejscu

nic ni eprzespawujesz, nic nie zmieniasz - wsadzasz w isniejące elementy...
moze byc problem w z demontazem drązków skretnych - a "anchor arma" wychodzą trudno, a inzynierowie toyoty nie zrobili tam "na przestrzał", tylko elementy zamknięte :roll: dlatego trudno jest wybić, w skrjnych sytuacjach wymaga przewiercenia anchora i wybijania drążka od tyłu

reszat lajcik, troche zabawy z ustawianiem napięcia drążków

po demontazu na tablicy błyska lampka "off" - ale mnie to akurat nie pzeszkadza

uwaga

jeżeli auto w w miare do terenu, anie do lansu - polecam wywalić w pizd... przedni drążaek stabilizujący :mrgreen: po jego demontazu na asfalcie nie jest gorzej, a w terenie lepiej :D
oczywsiecie, w prawdziwej wyprawie (przy maks. zaladowanym aucie) bedzie on przydatny - ale to pol godziny zamontować :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

aha

J100 z zawieszeniem tradycyjnym (mechanicznym) na rynku jak na lekarstwo, tak wiec wielkiego wyboru raczej nie bedziesz miał... :(

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: Adam »

Dzięki. Wiem, jak są na normalnych sprężynach to parchy straszne, trudno trafić dobry egzemplarz. Jeżeli nic się nie "psuje" przy zmianie i roboty jest na 1 dzień, to nie ma co się zastanawiać, nowsze będzie lepsze :D

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

no, góra dwa dni :mrgreen:
polecam amory Big Bore by TJM, nitrocharger OME nawet koło tego nie stał :!:

drako
Posty: 664
Rejestracja: 07 kwie 2008, 20:32
Auto: hdj80,wili,Lapl
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: drako »

a jak wychodza cenowo ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

lepiej :-)

tylko sprawdz, czy jest wersja big bore do j80, czy tylko normalne xgs :mrgreen:

Kameleon

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: Kameleon »

seburaj pisze:lepiej :-)

tylko sprawdz, czy jest wersja big bore do j80, czy tylko normalne xgs :mrgreen:
Jaką średnicę ma tłok/amortyzator w Big Bore :?:
Bo XGS ma 16/60mm :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: Adam »

są też do 80ek:
http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php? ... rt=default
heavy duty to big bore

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: seburaj »

Kameleon pisze:
seburaj pisze: Jaką średnicę ma tłok/amortyzator w Big Bore :?:
Bo XGS ma 16/60mm :mrgreen:
o ile dobrze pamiętam - 66 mm

Kameleon

Re: egzemplarze z liftem - wystąp!

Post autor: Kameleon »

Pytam o to Big Bore bo nigdzie poza amortyzatorem skęrtu TJM nie spotkałem się z tym oznaczeniem :roll:
Seburaj może podaj nr amortyzatora to się sprawa wyjaśni :mrgreen:

ODPOWIEDZ