blokada międzyosiowa - kontrolka

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: seburaj »

Panowie, który element (czujnik) odpowiada w reduktorze za zapalenie sie kontrolki blokady miedzyosiowej w J100 ??

celowo pytam o zapalenie sie kontrolki a nie włączenie blokady, bo mam uzasadnione podejrzenie, ze blokada wchodzi - tylko brak potwierdzenia kontrolką... a dzieje sie to po wymianie reduktora na inny (w lepszym stanie) - na poprzednim reduktorze po wciśnieciu przycisku (lub po zredukowaniu) kontrolka zapalała sie natychmiast - teraz przestała :roll:

co ciekawe - silnik do blokady przełożyłem ze "starego" reduktora - wiec na pewno jest ok
przegladałem manual - sa dwa czujniki u gory reduktora, owszem - ale jeden indykuje pozycje "neutral", a drugi przełożenie zredukowane :?

co daje sygnał, ze blokada jest ON ?

Awatar użytkownika
Jureq
Posty: 437
Rejestracja: 16 gru 2008, 15:42
Auto: szukam LC200
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: Jureq »

Zdaje się że zapięcie reduktora jest równoznaczne z zablokowaniem różnicówki - wniosek z tego że ten drugi

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: seburaj »

jest tam jeszcze trzeci czujnik - z boku silnika do blokady, tak w strone flanszy przedniego wału - i to chyba raczej on :roll:

jezus
Posty: 1816
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: jezus »

Najprościej sprawdz czy napewno zapina się blokada....
Odpal silnik i w czasie zapinania blokady wsadz UCHO pod samochód...silniczek blakady jest bardzo ładnie słychać...zarówno przy zapinaniu jak i przy rozpinaniu...
Może przy wyciągniętym silniczku blokady coś sobie dłubałeś..np. czyściłeś albo sprawdzałeś jak działa.....i została wsadzona w pozycji odwrotnej do otrzymywanego sygnału......mnie sie to akurat zdarzyło....silniczek dostawał strzała by sie zwinąć przy czym był już zwinięty...i dlatego nie reagował... :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: seburaj »

tak jak pisalem blokada zapina sie, bo podczas skretu auto przestaje "pelzać"

problem jest z sygnalizacją zapięcia - nic sie nie pali na desce, co w J100 moze byc grozne 9da sie zapiac miedzyosiowke na H4, nie da sie tak w J80)

wszystko wskazuje na ten trzeci czujnik - ale wracam do mojego starego reduktora, jedynie wyremontowanego przez Rajmunda Sz. :mrgreen:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: lucjan »

to ja takim prawie off'topem pojadę
i podepnę się pod temat
czy są jakieś przeciwwskazania do "zapinania" przyciskiem blokady międzyosiowej podczas jazdy ?
tzn. bez zatrzymania pojazdu
pytam, bo czasem wysuwając/wsuwając po ciemku antenę, zdarza mi się wcisnąć przypadkowo przycisk blokady, który jest niżej

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: fobos »

Moim zdaniem nie ma żadnych przeciwwskazań. Ważne by nie robić tego w ostrym skręcie, choć to też nie powinno być problemem. Po prostu szybciej zaskoczy.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: Maciek »

Seburaj, a tak z czystej ciekawości dla czego wymieniałeś reduktor?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada międzyosiowa - kontrolka

Post autor: seburaj »

bo mialem nadzieje, ze ten drugi bedzie lepszy, tzn. bedzie mial mniejsze luzy na mechanizmie roznicowym :mrgreen: ale nie ma, dlatego stary wroci na swoje miejsce po remoncie i kasowaniu luzow u Rajmunda... co ciekawe, ten ostatni mowil mi, ze toyota zaleca takie kasowanie luzow co 150-200 kkm przebiegu :roll:

ODPOWIEDZ