2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Moderator: luk4s7
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Oto link do ogłoszenia
https://allegro.pl/oferta/silnik-2uz-fe ... 3675693397
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
https://allegro.pl/oferta/silnik-2uz-fe ... 3675693397
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Wg Vin prawdopodobnie nie ma VVTi, ale musisz uważać bo sprzedający ma w ogłoszeniach też wersje z vvti i plastikowym kolektorem.
Najlepiej poprosić o zdjęcie góry silnika ale bez osłony. Będzie widać przy osłonach wałków aktuatory VVTi.
Najlepiej poprosić o zdjęcie góry silnika ale bez osłony. Będzie widać przy osłonach wałków aktuatory VVTi.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2023, 17:14 przez kawapower, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Tylko ta moc z raportu 200kW jest zagadkowa, bo to 268 hp
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Wygląda jak nówka
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Piękny projekt Kylonkylon pisze:Najnowsze fotki z dziś.
80 z 2uz-fe + kompresor
To będzie niesamowite zestawienie, auto marzenie
Pod twoją ręką napewno wszystko zagra
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Rura dolotowa sugeruje pochodzenie z dubajowa. Bliski Wschód ma filtr powietrza cyklonowy jak w 80tkach
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Żaden ze mnie fachowiec, ale trochę się już tych sprzętów terenowych naoglądałem i ten po dokładnym obejrzeniu z bliska sprawia wrażenie, jakby był po góra rocznej eksploatacji tylko po drogach.
U mnie luz na wale przednim to jakieś 1,5 cm od oporu do oporu (w skrzyni rozdzielczej),
a tu 0,5 cm! Ten zestaw nie mógł nakręcić wielu tyś km...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
U mnie luz na wale przednim to jakieś 1,5 cm od oporu do oporu (w skrzyni rozdzielczej),
a tu 0,5 cm! Ten zestaw nie mógł nakręcić wielu tyś km...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
VVTi oczywiście jest elementem, który sie zużywa i może się zepsuć - ale jednak robi konkretną robotę. Ewidentnie czuć działanie tego systemu przy wyższych obrotach - odczucie jest takie, jak by się turbo włączyło (tak przynajmniej to odbieram w 1UZ, który ostatnio składałem).
Zrobienie sterowania silnika i skrzyni (na ori kompie) tak na prawdę nie jest jakoś specjalnie wyczynowe (acz dosyć czasochłonne) - bo po prostu trzeba spiąć kable zgodnie ze schematami, i tyle. problemem może się okazać komunikacja z pozostałymi elementami auta - to samo co mi wyszło przy opisywanym w sąsiednim wątku swapie: brak komunikacji MPX (bo 4R mk3 nie ma czegoś takiego) powoduje, że nie można poprawnie spiąć kompa silnika z auto klimą, kontrolą trakcji, tempomatem, czy podobnymi dodatkami.
W tym wypadku obie wersje LC powinny mieć ten system (MPX) - ale nie jest takie pewne, czy to dokładnie ten sam protokół, i sie urządzenia wzajemnie zdołają "porozumieć". I to właśnie może być największymi schodami w takim projekcie - bo ma wyjść z tego auto praktycznie jak oryginał (poliftowy). A nie zmota do rajdów, gdzie starcza że silnik i skrzynia działają - reszta nie musi.
Zrobienie sterowania silnika i skrzyni (na ori kompie) tak na prawdę nie jest jakoś specjalnie wyczynowe (acz dosyć czasochłonne) - bo po prostu trzeba spiąć kable zgodnie ze schematami, i tyle. problemem może się okazać komunikacja z pozostałymi elementami auta - to samo co mi wyszło przy opisywanym w sąsiednim wątku swapie: brak komunikacji MPX (bo 4R mk3 nie ma czegoś takiego) powoduje, że nie można poprawnie spiąć kompa silnika z auto klimą, kontrolą trakcji, tempomatem, czy podobnymi dodatkami.
W tym wypadku obie wersje LC powinny mieć ten system (MPX) - ale nie jest takie pewne, czy to dokładnie ten sam protokół, i sie urządzenia wzajemnie zdołają "porozumieć". I to właśnie może być największymi schodami w takim projekcie - bo ma wyjść z tego auto praktycznie jak oryginał (poliftowy). A nie zmota do rajdów, gdzie starcza że silnik i skrzynia działają - reszta nie musi.
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Rokforze, przekazujesz nam bardzo dużo wiedzy toyotowej, za co ja i zapewne pozostali forumowicze jesteśmy wdzięczni
Tylko ja chciałbym teraz, byś podpowiedział mi, czy mogę zdjąć okablowanie i przepustnicę ze starego silnika, i zamontować go do nowego poliftowego? Osprzęt silnika poliftowego typu sprężarki klimy, rozrusznika i alternatora chyba raczej nie ma tu wpływu?
Taki zestaw ma pracować ze starą skrzynią A343F, komputer oczywiście zostaje ze starego
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Tylko ja chciałbym teraz, byś podpowiedział mi, czy mogę zdjąć okablowanie i przepustnicę ze starego silnika, i zamontować go do nowego poliftowego? Osprzęt silnika poliftowego typu sprężarki klimy, rozrusznika i alternatora chyba raczej nie ma tu wpływu?
Taki zestaw ma pracować ze starą skrzynią A343F, komputer oczywiście zostaje ze starego
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Jesli nowy motor ma VVti to stare ECU tej funkcji nie ogarnie, jesli nie ma, a podstawowe sygnaly triggerow z walu korbowego i walka rozrzadu sa takie same (ten sam typ czujnika i ten sam typ enkodera np 36/2) to powinno byc to moim zdaniem wykonalne. Czy takie same sa nie wiem, ale Rokfor moze wiedziec, mozna tez zaplacic pare $ za 48h dostepu do TISa i pobrac FSMa i schematy do obu rocznikow a potem porownac.
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Był taki oto wątek na przełomie 2018/2019 roku
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Tam stary silnik @BlaserR8 włożył do poliftowej 100 ze skrzynią A750F i według niego to zadziałało. Podejrzewam, że zrobił właśnie to o czym ja myślę - wziął słupek ze starego i przełożył osprzęt z nowego (ja chcę na odwrót). A skrzynia mechanicznie przecież pasuje bolt on.
Rokfor Ty brałeś udział w tamtej dyskusji, może wiesz coś więcej ?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Tam stary silnik @BlaserR8 włożył do poliftowej 100 ze skrzynią A750F i według niego to zadziałało. Podejrzewam, że zrobił właśnie to o czym ja myślę - wziął słupek ze starego i przełożył osprzęt z nowego (ja chcę na odwrót). A skrzynia mechanicznie przecież pasuje bolt on.
Rokfor Ty brałeś udział w tamtej dyskusji, może wiesz coś więcej ?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Czyli w którą stronę się nie obrócisz to i tak dupa z przodu . Sam studiowałem temat swapa 2uz z A750 i całą resztą zamiast 1fz w 80 mając do dyspozycji całego kompletnego poliftowego dawcę i odpuściłem z uwagi na powyższe . Druga rzecz to wychodzi na to że w przypadku benzyny nie ma specjalnych korzyści pomiędzy przedliftem z A 343 a pięciobiegowym poliftem w przeciwieństwie do gnojówki gdzie dodatkowy bieg robi robotę . Oczywiście mowa o LC czyli be vvti .
Jeżeli jednak dalej rozważasz temat przekładki to może Cię zainteresuję temat poliftowego dawcy z nalotem 126k mil z kompem i całą resztą . Tyle że tutaj komplikacją będzie wersja RHD .Miałem dokończyć tego uzj tyle że temat doprowadzenia mojego fzj całkowicie mnie pochłonął i z braku czasu rozważam sprzedaż na części .
Jeżeli jednak dalej rozważasz temat przekładki to może Cię zainteresuję temat poliftowego dawcy z nalotem 126k mil z kompem i całą resztą . Tyle że tutaj komplikacją będzie wersja RHD .Miałem dokończyć tego uzj tyle że temat doprowadzenia mojego fzj całkowicie mnie pochłonął i z braku czasu rozważam sprzedaż na części .
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Hm...przemyślę sprawę napisz mi proszę tylko na priv gdzie jest auto do obejrzenia.
Co z nim nie tak przy tak małym nalocie, zgnił już od angielskiej wilgoci?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Co z nim nie tak przy tak małym nalocie, zgnił już od angielskiej wilgoci?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 247
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Tylko sęk też w tym, że nie podoba mi się wcale deska rozdzielcza i zegary z poliftowej J100, wolę stary design z 98r
I tu pytanie, czy da się podpiąć stare zegary do nowego kompa na zdjęciach gniazda są takie same
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
I tu pytanie, czy da się podpiąć stare zegary do nowego kompa na zdjęciach gniazda są takie same
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry
Nie dziwie sie - przedliftowa 100 jest duzo ladniejsza, a zegary ma naprawde doskonale.