2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: kylon »

Samochód o którym mowa to RHD z Japonii. Sprowadzony kiedyś pod projekt przekładki całego układu napędowego do osiemdziesiątki ale temat został porzucony. Niestety noe jest tanio ale jest wszystko co potrzeba.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

Nie pamiętam już tamtej dyskusji - ale generalnie blok (słupek) powinien spasować. Trzeba by zerknąć, czy w polifcie nie pojawił sie jaki dodatkowy czujnik wału (w lexach z 2JZ czy w J8 z 1FZ tak bywało, ale chyba było to powodowane istnieniem jeszcze rozdzielacza zapłonu) w ramach rozwoju sterownika silnika.

Ja natomiast - mając temat na stole - starał bym się jednak zostawić pięciobiegową skrzynię. Jest po pierwsze młodsza, a po drugie - w razie awarii - łatwiej dostępna (bo nie musi być z J100). Ale przede wszystkim - jest zdecydowanie lepiej wysterowana. Raz, że przyjemniej to jeździ, dwa, że oszczędza paliwo.

Ale - w tym wypadku, jak zrozumiałem - kompa w zestawie nie ma. Trz go zakupić - i albo uzywkę wraz z zestawem immo - albo nówkę, i sparować z istniejącym immo (lub używanym z polifta) - albo komp do Rosji, i zdjęcie immo. Tak czy siak, dodatkowy koszt się robi. A w takim wypadku, cały dawca na części robi sie atrakcyjny - ale jednak lepiej, żeby to była buda LHD (nawet taka już bez silnika, po dzwonie). To nie jest "kilka kabelków do przedłużenia" - to są tez inne schematy, i zwykle też inne kolory kabli czy numeracja pinów w kostkach.

Ja bym zaczął temat od porządnej analizy schematów obu wersji - czy w ogóle taka zabawa rokuje. Informacja o tym, ile uda się wyłapać różnic już na tym etapie daje dosyć dobry wskaźnik, czy pchać się w taką ścieżkę dalej.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Zakupiony.
Zobaczymy czy uda się zaadaptować cały zestaw

Ponieważ wg raportu VIN silnik ma(miał) aż 200kW, pogrzebałem wczoraj za poliftowymi wersjami LX 470 i znalazłem, że wychodziły takie o mocy 197kW bez vvti, czy to się zgadza?

Zakupiony silnik po oględzinach, nie różni się niczym od starego poza przepustnicą.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

Sam silnik nie ma żadnej "mocy". O parametrach decyduje w największym stopniu jego sterowanie (a więc komp), dopiero w następnej kolejności detale techniczne (fazowanie wałków rozrządu, wydech, dolot).

Czyli, jak przeszczepisz po prostu goły słupek do starego sterowania - to i moc i moment pozostaną najprawdopodobniej po staremu.

Dodatkowo, może wyjść (akademickie rozważanie) niedopasowanie w pracy przy pętli otwartej (czyli cegła na gazie) - bo wówczas mapa wtrysku i zapłonu nie jest korygowana przez odczyt z sond lambda - a jest "sztywna" - i dopasowana do konkretnej mechaniki silnika.

Przy pracy w pętli zamkniętej (typowa normalna jazda) powinno być wszystko w porządku - system samoadaptacji powinien dać rade ogarnąć ewentualne różnice.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Tylko wiesz Rokfor, ja narazie zachęcony twoim początkowym entuzjazmem, jak już mam ten silnik z A750 na stole, przymierzam się do wpakowania pod maskę całości
Sam wiesz najlepiej, że za chwilę takie zestawy będą nieosiągalne... 🥲

Dopiero jeśli polegniemy po długich walkach z elektroniką, pozostanę przy samym słupku

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

To poćwicz schematy, zanim cokolwiek zaczniesz. Jak raz potniesz ori wiązki (obojętne, auta czy silnika) - to potem trzeba będzie nie elektryka - a czarodzieja, żeby to poprawnie poskładać ... :wink:

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Wiem i nie zamierzam psuć nic oryginalnego Na razie trzeba dokładnie przeanalizować schematy. Sonduje możliwość i koszty zakupu wiązki kabinowej - używana to "ciężki temat" jak usłyszałem od jednego znanego sprzedawcy. W aso pewnie zawołają krocie...

Ciekawe że stare i nowe zegary mają identyczne gniazda, czy to oznacza że jest szansa na pozostawienia starych i podłączenie do wiązki od poliftowej? W końcu na nowych nie ma żadnych innych funkcji, zwłaszcza że kilka będzie nieaktywnych jak ahc czy vrsc.



Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

Schematy.

Problemem jest przełom '00 - wiele sie wtedy zmieniało w elektronice. J100 jest robiona od '98 - czy wtedy już szedł system MPX? nie wiem, bo nie musiałem się w to nigdy wgłębiać. Ale to jest bardzo istotny temat w tych autach - bo ten system jest odpowiedzialny za "komunikację wszystkiego" coś jak CAN w młodszych autach.

Tak obrazowo -jeżeli ten system jest - to licznik (kształt złączy jest bez znaczenia) nie wykorzystuje już fizycznych torów komunikacji z czujnikami. Przykładowo - odczyt temperatury silnika na desce. Poprzednio to był osobny czujnik, BEZPOŚREDNIO podłączony do licznika. W nowszej wersji (tak jak mam to w swapowanych lexach) jest to sygnał właśnie po MPX ale nie z osobnego czujnika temperatury - a z ECU silnika. I - nie jest to "osobny kabelek" - bo po MPX idą też inne sygnały (fizycznie kabelki tego systemu są dwa - tworzą pętlę).

Osobiście obstawiam, że MPZ jest w obu wersjach. Pytanie - czy to jest ten sam protokół.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Hm... Ja też tak obstawiam nie mogę inaczej

Już niedługo rozwieją się wszelkie wątpliwości co do różnic między UZJ100 przed a UZJ100 poliftową

Oto okaże się wreszcie dla całej braci TLC, co w J100 jest możliwe a co nie

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Panowie,

Czy wybierak skrzyni A750 z J12 będzie pasował do J10? Czy ma tu znaczenie wersja silnikowa?


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

A wybierak skrzyni z HDJ100 poliftowej 04-07 będzie pasował do UZJ poliftowej?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

Przy automacie - tak. Acz cięgno łączące będzie innej długości, ale to łatwe do modyfikacji.

J12 ma cięgno w postaci linki, j100 - pręta.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

Dzięki Rokfor, czyli ostatecznie mogę wziąć od J12.
A co z wybierakami diesel/benzyna z wersji poliftowej? W HDJ od 2004r siedzi skrzynia A750 czy inna?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: Rokfor32 »

A750.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: 2UZ-FE ze skrzynią z Bundeswehry

Post autor: andrzejrolnik »

To super
Pedał gazu już zamówiłem z Holandii, wybierak też tam jest od hdj100 2004r., tak więc będzie komplet bo komputer silnika już mam.

Niedługo może spróbujemy uruchomić silnik


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ