Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 1:59
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 wrz 2010, 19:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
w 343 owszem jest pięć biegów - ale jak sie doliczy wsteczny :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 wrz 2010, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Posty: 598
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: HDJ100
Ty @seburaj, zaopatrz się lepiej na moje potrzeby w świeższy manual! :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 paź 2010, 1:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2008, 22:47
Posty: 465
Lokalizacja: Łódź
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
czyli masz A750F


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2010, 16:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Posty: 42
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC
A ja przy okazji pochwale J100 - wróciłem niedawno z Libii. łacznie przejechane ponad 8 tyś km, 5 tyś po Afryce w tym połowa po hamadach i pustyniach. Absolutnie zero problemów - zero usterek, nawet najmniejszych. I to wersja po 2002r czyli z 5-biegowym automatem, VSC, A-TRC, VGRS.

Samochód był zważony tuż przed wyruszeniem w trase - 3560kg, szacuje że w najcięższym momemncie zatankowane oba zbiorniki na full i zapasy wody w kanistrach to było koło 3700kg. Silnik 4,2 który jak na dzisiejsze standardy drogowe - trochę zamula - to w piachu i na pustynii dawał radę bez problemu i to zapasem mocy. W ogóle nie musiałem używać reduktora, automat też bardzo fajnie się przy tym sprawdzał.

Wcześniej w górach w Rumunii samochód chwilami niedomagał parametrami zawieszenia i brakami w trakcji na śliskiech podjazdach, ale na pustyni w Afryce czuł się jak u sibie w domu, silnik, zawieszenie, system A-TRC - tam wszystko działało jak należy. Po wydmach J100 pomykało zdecydowanie lepiej niż 80-tki z silnikami 1HZ i a nawet te z silnikiem 4500EFI (nie pamietam już oznaczenia)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2010, 8:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2009, 9:19
Posty: 843
Auto: FZJ76
Z tym ostatnim to nie zgodze sie zupelnie, chyba, ze w tej jak zrozumielame 80-tce z 4,5 L benzyniakiem bylo cos nie tak. Zasadniczo miedzy HDJ100 a FZJ100 jest tylko 10 koni mechanicznych roznicy. Moment masz lepszy, ale po pustyni jezdzi sie moca. Faktem jest, ze tam gdzie w HZJ80 musialem uzywac reduktora to w FZJ100 uzywam pedalu gazu. Nawet jak trzeba podjechac pod spora diune. Zakoczyla mnie masa twojego samochodu :shock: Czemu on taki ciezki? Bierzesz ze soba na wyprawe tone gratow? :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 gru 2010, 13:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Posty: 42
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC
Z tym benzyniakiem, to faktycznie moglo byc tak ze byl juz troche zarniety, to byla 80tka z 91r i jechali nia miejscowi, miala na pewno zle ustawiony zaplon, bo dymila jak dieslem i walilo benzyna. Ogolnie to wiem ze duze benzynki dobrze robia na pustyni, momemt nie taki jak w dieslu ale reakcja na gaz duzo szybsza i krecic mozna dluzej na wsokie obroty. Miejscowi w Libii jezdza tylko benzynami a i sporo wlochow czy francuzow przyjezdza tam z FZJtami.

A co do wagi to tak to wychodzi. Do wagi samochodu dochodza, dwa stalowe zderzaki, wyciagarka, drugi zbiornik paliwa, oslony silnika, skrzyni reduktora, bagaznik dachowy, kompresor i butla z powietrzem, i kilkanascie innych mniejszych pierdol. Do tego na wyprawe dochodzi ponad 250l paliwa w obu zbiornikach, troche czesci i narzedzi, 2 kola zapasowe, zapas jedzenia na 3 tygodnie, woda do picia i woda techniczna. Podobnie wyposazony Patrol Y61 wazyl nam podobnie. 80 tka kolegi ktora teraz jechala i podbnie wypozazona (wiecej paliwa - 300l i wiecej bagazy bo jechaly 3 osoby) wazyla tez podobnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 gru 2010, 16:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2009, 9:19
Posty: 843
Auto: FZJ76
hej

80-tka z poczatkow lat 90-tych to pewnie jeszcze wersja z gaznikiem 1FZ-F czyli silnik odczuwalnie slabszy i do tego po prawie 20 latach uzywany przez arabow.... nic wiecej nie trzeba.. :mrgreen:

Z ta masa auta to faktycznie niezle, ja tez mam 2 baki, ale w symie 135L. Mnie prawie wystarczy. Zdarza sie, ze trzebaby wziac zesoba jakies 20-30 L wiecej bo FZJ100 ma w trerenie zasieg jakies 250-300 km. Auto napewno sporo lzejsze, bo wesja naprostrza z manualem a jako dodatkowe wyposarzenie biore 30L wody, prowiant na 3-4 dni jeden zapas i ... to wszytsko.. :mrgreen: Przywilej psiadania pustyni 200 km od domu.

Uwazam, ze LC100 jest sworzona do jazdy na dlugie wyprawy w pustynie. FZJ100 z manualem idzie w po wydmach lepiej niz VZJ95 tez z manualem.. Podobnie LC200 z benzynowa V8 jest autem na takie wyprawy...

Reduktora uzywam tylko do pokonywania ostrzejszych wzniesien i jazdy po kopnym piachu. Ewentualnie jak jade w nocy po malo znanym terenie.. tak nawszelki wypadek :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2011, 11:55 
Offline

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:30
Posty: 8
Lokalizacja: Ożarów Maz
Auto: szukam UZJ100
[quote="Janusz"]A ja przy okazji pochwale J100 - wróciłem niedawno z Libii. łacznie przejechane ponad 8 tyś km, 5 tyś po Afryce w tym połowa po hamadach i pustyniach. Absolutnie zero problemów - zero usterek, nawet najmniejszych. I to wersja po 2002r czyli z 5-biegowym automatem, VSC, A-TRC, VGRS.

To zabrzmiało jakby to był jakiś ewenement,mam na myśli 5 biegowy automat.
Nie mam doświadczenia więc pytam czy automat 5 biegowy jest mniej trwały od 4 biegowego ?
Nurtuje mnie to bo szukam 100-tki i nie ukrywam,że biorąc aspekty wizualne wolałbym wersję po lifcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2011, 12:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
w polifcie masz wiecej źródeł potencjalnych niespodzianek - np. wspomniany powyżej VGRS :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2011, 18:21 
Offline

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:30
Posty: 8
Lokalizacja: Ożarów Maz
Auto: szukam UZJ100
to VGRS-a nikt nie regeneruje ?
trza szukać używki jak ze świecą i modlić się żeby nie była gorsza od tej co mamy ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lut 2011, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
w tym - albo w innym wątku w okolicy - Kylon pisał, jakie były jaja z naprawą maglownicy VGRS :?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2011, 12:49 
Offline

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:30
Posty: 8
Lokalizacja: Ożarów Maz
Auto: szukam UZJ100
seburaj pisze:
w tym - albo w innym wątku w okolicy - Kylon pisał, jakie były jaja z naprawą maglownicy VGRS :?


to był raczej ten temat czyli bez VGRS
viewtopic.php?f=13&t=3453
W mojej okolicy jest warsztat który regeneruje magle i jeszcze nikt z moich znajomych się nie zawiódł natomiast VGRS-a nie podejmą się robić bo nie mają w tym doświadczenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 mar 2011, 18:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Posty: 42
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC
Mi właśnie chodziło o to, że model z elektorniką i VGRSem itd, a nic się nie działo - nie takie straszne te VGRSy jak by się mogło wydawać, ludzie mają problemy ze zwykłymi przekładniami w 100-tkach u nas na razie nic się nie dzieje. Poza tym wydaje mi się że sama przekładnia i maglownica jest taka sama w obu wersjach. VGRS - jest chyba realizowany przez jakiś dodatkowy moduł na kolumnie kierowniczej - nie jestem specem - nie rozbierałem tego na samochodzie - widziałem tylko schematy samych przekładni kierowniczych w jakims manualu i nie było tam rozdziału na wersje z VGRsem i bez.

A automat - to na odwrót - 5 biegowa skrzynia powinna być mocniejsza. Naj pewno dużo lepiej pracuje od 4-biegowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 maja 2011, 13:36 
Offline

Rejestracja: 25 lut 2011, 16:30
Posty: 8
Lokalizacja: Ożarów Maz
Auto: szukam UZJ100
Witam.
Mam pytanie odnośnie zakupu LC 100 V8.
Czy lepiej kupić LC 100 12-sto letnie z LPG z przebiegiem deklarowanym trochę ponad 300 tyś km z zachowanym oryginalnym zawiasem czy lepiej Toyote Sequoia bez LPG z tym samym silnikiem lecz 2 razy młodszą i z 3 razy mniejszym przebiegiem ?
Sequoia kosztuje 10 tyś zł więcej.

Dzięki za wszelkie sugestie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 maja 2011, 16:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
a ta sekwoja to co to to :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group