J100 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: consigliero »

http://www.frazpc.pl/b/202490" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

to ja powiem tak:

juz J100 jest na naszym rynku autem dość nietypowym - w rozumieniu małej ilości egzemplarzy sprzedanych i jeżdzących... zorientujesz sie o tym doskonale, jak bedziesz szukał nowej części w ASO (CENA, dostępność) lub uzywki (CENA)

a ta sekwoja to już zupelna abstrakcja :mrgreen:
chcesz mieć pomnik, to kupuj - każda awaria skarze Cie na import z USA, bo ASO w Bolandzie nic nie bedzie miało... allegro też... a auto bedzie stało i czekało :lol:

ot tyle

mikolaj78
Posty: 8
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:30
Auto: szukam UZJ100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: mikolaj78 »

Moje pytanie nie tyczy się jedynie Sequoi.
Czy jest sens interesować się LC 100 z przebiegiem ponad 300 tys km ?
Czy po takim przebiegu trzeba się liczyć z jakimiś poważnymi kosztami ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

oczywiście
generalnie j100 to jeden powazny koszt... :lol:
to naprawde dość kosztowne auto w kwestii serwisowania

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: misiekG »

trudno się nie zgodzić, ale i tak przyjemnie się nim podróżuje :wink:

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Jerzy23 »

mikolaj78 pisze:Moje pytanie nie tyczy się jedynie Sequoi.
Czy jest sens interesować się LC 100 z przebiegiem ponad 300 tys km ?
Czy po takim przebiegu trzeba się liczyć z jakimiś poważnymi kosztami ?
To nie Opel Kadet. 300K to nie jest wiele dla tego auta. :mrgreen: Zwlaszcza jak wezmiemy pod uwage fakt, ze wiekszosc J100 w Europie to diesle. Ja jezdze J100 z przebiegiem blisko 300 tys i nic sie nie dzieje co wymagaloby drogiego serwisu.

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=6169" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Janusz
Posty: 42
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:57
Auto: HDJ100,
Tacomo-Hilux TRD SC

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Janusz »

Apropo przebiegów i Opla Kadeta - Kiedyś u mojego mechanika widziałem silnik od Opla Astry pierwszej generacji - miał przejechane 100 000 000km, rozebrali go na remont generalny po czym okazało sie że wcale nie było to potrzebne - zużycie silnika wciąż mieściło sie normie - także przebieg nie jest jedynym wyznacznikiem czy samochód jest w dobrym stanie czy nie.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Kwieczor »

Janusz pisze:Apropo przebiegów i Opla Kadeta - Kiedyś u mojego mechanika widziałem silnik od Opla Astry pierwszej generacji - miał przejechane 100 000 000km, rozebrali go na remont generalny po czym okazało sie że wcale nie było to potrzebne - zużycie silnika wciąż mieściło sie normie - także przebieg nie jest jedynym wyznacznikiem czy samochód jest w dobrym stanie czy nie.
sto milionów?

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Patry »

współczuje kierownikowi jeździć astrą przez sto milionów kilometrów :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

przebieg to nie tylko silnik - w aucie jest jeszcze pare innych podzespołów :lol:
wszystkie sie powoli kończa i domagaja wymiany lub remontu... skrzynia, przeniesienie napedu, lozyska wszelakie, sprzęgła - a nawet głupia instalacja elektryczna sie zużywa... co z tego, ze silnik da rade :roll:

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Kaziu »

Jedyną niezniszczalną częścią LC 100 jest : seburaj.
Swoją drogą gratuluję Toyocie że została nabyta przez wspomnianego...

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: aadamuss »

Hej.
Dopiszę kilka zdań w temacie, raczej krytycznie o rzeczach które mnie denerwują, cała reszta jest pozytywna.
Czyli po pierwsze to mało miejsca dla kierowcy i mało wygodny fotel - pewnie już ktoś to wcześniej odkrył. Ten sam fotel po stronie pasażera jest trochę bardziej wygodny bo jest więcej miejsca na nogi.
Krótkie siedzisko i krótkie oparcie, mało odsunięcia do tyły sprawia, że siedzi się jak na taborecie. Taki układ jest wygodny jeśli się autem pracuje, często wsiada, wysiada, manewruje precyzyjnie, ale jeśli dłużej się jedzie po dziourach czy asfalcie to jest bardzo niewygodnie.
Regulacja fotela na niewiele się zdaje, tak samo jak regulacja kierownicy.
Fotel odsunięty na maks do tyłu i w dół a i tak szału nie ma.
Może to jest dobre bo z tyłu pasażer zawsze ma dużo miejsca :)
Kombinuję nad wymianą/przeróbką fotela ale tapicerzy nie chcą się podjąć przerabiać fabrycznego fotela a wymieniać na inny raczej bym nie chciał bo kolorystyka będzie inna i ciężko coś zmieścić bo pod fotelem jakaś dmuchawa siedzi.
Nie jestem jakimś wielkoludem, lekko ponad 180 cm ale ktoś większy już dotyka głową dachu. Przy dużym aucie komfort siedzenia kierowcy mógłby być większy.
Druga sprawa to regulacja prędkości wycieraczek a właściwie jej brak. Niby działa ale nie tak jak powinna, czyli częściej uruchamiam 0-1 ręcznie niż korzystam z automatu.
Przydałyby się też mocniejsze światła z przodu, bo na mokrym asfalcie szału nie ma.
Obsługa nawigacji to jakaś czarna magia :)
Może ktoś zna sposób jak sobie poradzić z przypadkami które opisałem ? :)
Cała reszta jest ok, czyli działa bardzo dobrze :)
pozdrawiam Adam

Awatar użytkownika
Emek
Posty: 472
Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: Emek »

Wszystkie lub prawie wszystkie japońskie auta maja fotele do dupy. Robione dla małych i skośnych bez precyzyjnej regulacji. Wywal ori fotel i wstaw Recaro orthopad - problem zniknie. Nie będzie ci brakować oryginału w kolorystyce wnętrza. :D
recaro3001.jpg
recaro3001.jpg (94,61 KiB) Przejrzano 21083 razy

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

aadamuss pisze:Hej.
Przydałyby się też mocniejsze światła z przodu, bo na mokrym asfalcie szału nie ma.
fotele z krótkim siedziskiem i małą regulacją "w tył" to niestety przypadłość wielu modeli toyoty, projektowane przez japonczyka dla siebie, srednia wzrostu 1.65 m :roll:

(ale za to jak sie taki czuje w setce, bezcenne)

co do świateł - daj "mocniejsze" żarówki, jakieś "+50" lub inne bluwizyny czy najtbrejkery, troche pomaga...
jest jeszcze jeden sposób - ale w świetle PoRD nielegalny - mianowicie hid`y :wink:

ja wlożyłem chińskie palniki - i od tego czasu naprawdę było coś widać !
przy dobrze ustawionych światłach nie oslepiały innych uzytkowniko (a jestem na to wyczulony), a poprawa była naprawdę duża... setka ma gładkie klosze (wkladanie hida do ryflowanych to zbrodnia), spryskiwacze tez ma - to brakuje tylko samopoziomowania :wink:

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: aadamuss »

Szybka reakcja :) na wyglądającym na umarły wątku :)
PoRD powinno zakazywać świateł do dupy a nie tych przy których coś widać :)
Wszystkie pseudo diody jeżdżą i udają, że świecą :)
Czy do ksenonów musiałeś rozklejać lampę ? Czy długie też masz na ksenonie ? Czy sama regulacja wystarczy aby nie oślepiać czy jest potrzebne coś jeszcze ?
Czy pozostaje tylko recaro ? nie mam co szukać innych rozwiązań :) ? Czy ma ktoś recaro założone jeśli jest ta dmuchawa pod fotelem ? Czy te fotele to używki czy może nowe ?
Czy te wszystkie pytania mogą być tutaj czy raczej szukać wątku o fotelach i żarówkach ? :)
dziękuje za zrozumienie bo w okolicy nikt mnie nie rozumie :)
pozdr adam

ODPOWIEDZ