J100 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

dogadamy sie jakoś :D

@konus - dzieki za info, rzeczywiscie musze to porownac z innym egzemplarzem... zaniepokoilo mnie tylko to p.dolniecie przy zmianie biegów na reduktorze, to dość mocne i nieporzebne uderzenie momentu obrotowego - moze spowodować niekontrolowane zerwanie przyczepnosci i na takim np. trawersie bałaganu narobic :?

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: konus »

Jak trawers będzie bardzo pochyły to i tak będziesz maił reduktor i L na automacie więc nic Ci nie zmieni. W wypadku jazdy automatem z reduktorem niestety wymagana jest dłuższa nauka jazdy or.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

wygląda na to, ze masz rację

dzis przejechałem sie setka miśkaG (dziekuję :D ) i na reduktorze skrzynia zmienia tak samo, czyli z bezsensownym j.ebnięciem :(

moim zdaniem wygląda na to, ze skrzynia wraz z jej zredukowaniem przechodzi automatycznie w tryb "power" i nie ma o uzasadnienia logicznego, a powoduje bezsensowne uderzenie momentu obrotowego... nie wiem, ajki był zamysła inżynierów spod znaku skośnej powieki, ale na przykład w jeepie (tfu) z mercedesem - tego efektu nie ma, na reduktorze pracuje kulturnie (nie to, zebym chwalił - tylko zauważam)

aha - dziś setka stanęła na warsztat - i w wyniku wstępnej diagnostyki popędziłem do ASO toyoty - jak zwykle ceny bez sensu i bolące tj. :
- zabieraki przednich półosi - 312 PLN brutto (o da sie jeszcze przezyc)
- uszczelniacze przednije piasty (te metalowe na cztery sruby, z gumą wewnątrz) - PO TRZYSTA DZIEWIEĆDZIESIĄT BRUTTO SZTUKA ! k.rwa, skandal :shock:
- poduszka przedniego mostu (ze śrubką około 200 PLN, obleci)
- i jeszcze pare drobiazgów

generalnie, użytkownicy J100 - uważajcie, co macie w przegubach !!
tj. warto zajrzeć pod gume przegubu wewnętrznego i zewnętrznego - okazuje sie, ze pomimo braku perforacji gumy jest tam SYF (kawa z mlekiem, nie wiadomo - jak włazi tam woda) - to pierwszy krok do utraty przegubów, a to boli (raczej nie ma zamienników, tylko ASO)
aby bylo ciekawiej, to powyższa obserwacja miał miejsce w ciągu jednego dnia w dwóch J100 - jedna przebieg 100 tys, druga 300 tys :roll: )

poduszke przedniego mostu mi zeżarło, go byl wyciek spod pokrywy dyfra - i olej zrobił swoje :twisted:
a tak nb. - jeżeli koś Wam grzebie przy przednim IFS moście - i sklada dekiel dyfra na silikon bez opuszczania mostu - to nie ma szans, aby ten silikon podczas skeracnia pokrywy ocalał... bedzie cieknąć :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Ta kawa z mlekiem to przypadkiem nie oryginalny smar Toyoty tego koloru :wink:. Razem z osłoną przegubu jest takowy dodawany w przezroczystej tubce :wink:.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

wot, ciekawa teoria... (praktyka :? )

edit
-------------------------

dzis przyjrzalem sie temu smarowi, co to wylał sie z przegubów
faktycznie - kawa z mlekiem - pierwsza myśl: emulsja...
ale jezeli taki jest zapodawany przez fabrykę :? :roll:
tylko rzadki jakis taki troche

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

jak na razie do listy zakupów doszły tłoczki przedniego zacisku hamulcowego (dwie sztuki, te o mniejszej średnicy) - tyle po weryfikacji przednich zaciskow... rozbiórka zacisków również z delikatnym użyciem palnika, aby ruszyc te zabetonowane

po raz kolejny reanimuję słynne toyotowskie czterotłoczkowe zaciski (wczesniej w lj i bj) - no cóż, te auta juz maja pare lat :lol: co nie zmienia faktu, ze zawsze zastanawiam sie, po .uj toyota stosuje cztery tłoczki na zacisk :roll: ani to lepiej nie hamuje, a na pewno zwiększa ryzyko problemów...

btw. tłoczki w ASO po 110 PLN (mniejsze) i prawi 140 PLN (większe)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

A cały zregenerowany zacisk z czterema nowymi tłoczkami, wszystkimi nowymi gumkami, wypiaskowany i ocynkowany 500 PLN (przy oddaniu starego).

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

to miło
ale przy umiarkowanym stanie zacisku się nie kalkuluje...
co innego, gdybym oddał stary z wszystkimi czterema tłoczkami zeżartymi i do wymiany :mrgreen:
jak bede taki miał to podeślę, nawet za 550 :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Jeden duży tłoczek plus komplet gumek i robi się połowa tej kwoty. Nie liczę robocizny i pozostałych trzech tłoczków, z których jeden zepsuje się za miesiąc, drugi za rok, a trzeci np. za rok i trzy miesiące. Mam tak zrobione zaciski i nic się z nimi nie dzieje prawie cztery lata. To tylko takie moje przemyślenia.
Nic mi proszę nie przysyłać :mrgreen:.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

no tylko nie mów, że w każdym regenerowanym zacisku zmieniasz - programowo - wszystkie cztery tłoczki, bez względu na ich stan, i to jeszcze na genuiny :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Jak bym zmieniał na genuiny to by nie kosztowało 500 :mrgreen:. Ja jestem zwolennikiem roboty raz na ileś lat, a nie na raty. Jak ktoś chce na raty to ma na raty.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

Kylon, ja Cie prosze... jeżeli rozbieram zacisk, demontuje tłoczki - i trzy są prakycznie idealne a jeden zamurowany na dębowo - i po demontażu okazuje się wżerowy - o po co mam wymieniać wszystkie ?? i to jeszcze na zamiennik ? wymieniam zdefektowany, reszte delikatnie poleruję i kłade na nowej reperaurce... nie rozumiem, jaka ma byc przewaga nowych w zamienniku nad dobrymi w oryginale, zweryfikowanymi :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: kylon »

Ja na nic nie namawiam. Po wielokrotych doświadczeniach wolę mieć oba zaciski zrobione od A do Z. Nawet najmniejsze wżery kiedyś znowu wyjdą. A polerowanie kolejne to zmniejszenie średnicy. Zamieniki są dobre i jeszc ze mnie nie zawiodły. Finansowo wychodzi nie jakoś masakrycznie. Regeneracja obejmuje cały zacisk a nie tylko tłoczki. Nie sprzeczam się tylko piszę jakie mogą być rozwiązania. Przeca mogą być róźne uszkodzenia zacisków.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

uhm
moja rozumieć
ale - zreszta jak już było mówione - sensu nijakiego w zamianie dobrego genuina na najlepszy zamiennik... dlatego, jezeli tłoczek nie ma wżerów - nie widze sensu go wymieniac

a ja równiez robię zaciski (zawsze) kompleksowo - bo jak czytam Twoje posty, to to może nie bylo oczywiste... bynajmniej nie jestem zwolennikiem roboty na odpieprz, tj. jeżeli jeden stoi - to jegotylko robimy

z drugiej strony - jaka jest granica zużycia tłoczka, aby sie kwalifikował do wymiany ? cokolwiek na powierzchni ? :mrgreen: moim zdaniem niekoniecznie 8)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - okiem użytkownika

Post autor: seburaj »

dobra... koniec tematu zacisków hamulcowych przednich :mrgreen:

piekne tłoczki opisane krzaczkami w ASO odebrałem, zaciski przednie na nowych reperaturkach i klockach TRW poskładane, przeguby po zweryfikowaniu i napełnieniu molibdenem też... poduszki pod przedni most założone, wszystko (wraz z nowymi zabierakami) czeka montażu - w tzw miedzyczasie okazało się, ze łożyska piasty po jednej stronie lekko podrdzewiały (zapewne woda weszła zdezelowanymi uszczelnieniami a`390 PLN) i wymagaja wymiany :roll:

w ASO nawet nie pytałem, wiem ile kosztuje Timken (duze i male łożysko), jakby co służę cenami i symbolami

ale udało sie kupic za jedyne 300 PLN komplet naprawczy (dwa łożyska i uszczelniacz), sygnowany marką KANNECO (czy jakos tak - b. polecam) - zawartość: KOYO :mrgreen:

tylne zaciski stały na dębowo na prowadnicach, po jedej stronie to nawet klocki na środku pękły od parcia tłoczka :shock: teraz na nowych reperaturkach i klockach beeeeedzie Paaan zadowolooony... :wink:

edit
------------------
poprawiłem literówki, przepraszam

a tak btw - to jeżeli uważacie, ze zawłaszczam topic robiac z niego raczej "moja toyota" to proszę o reprymendę :roll:

ODPOWIEDZ